Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

3.2.2013 1:51

Paljoko pitäs mennä näil vireil ? malossi sport 70cc, yasuni r , malossin multivari, hebon kisakytkin, malossin kytkinkello, hiilariläpät,21mm dellorto ja vapaavirtaus putsari. Ja mikä olis sopiva rullien paino ja kytkinjousien ja vp-jousen jäykkyys/jäykkyydet ?

Re: Virityspaketin spekulointi

3.2.2013 2:11

Mikä pyörä kyseessä? Vaikea on lähteä rullien painoja juurikin sanomaan.
Sllekkin sanon että 17,5mm/19mm kaasari ois sopivampi. (Scootertuning.de suosittelee 19/20mm) Ja koska sulla on tuo Hebon "kisa"kytkin niin laitat sen mukana tulleeet jäykimmät kytkinjouset (alustavasti), muunmerkkisiä en suositele kuin vaan siihen tarkoitettuja jousia. Vp-jouseksi 50% eli Stage6 Hard, Hebon musta tai Malossi punainen käy hyvin.

Huipuiksi myös veikkaan 80-90kmh, jos on kaikki hifistelyt mietitty loppuun asti, koneen osalta (pytty lohkot, variaattori, perävälit, imupuoli jne.), niin ei satanenkaan ole mahdoton.

Re: Virityspaketin spekulointi

3.2.2013 2:15

Kyseessä siis Yamaha Aerox!

Re: Virityspaketin spekulointi

3.2.2013 2:17

Sopivat löytynee 4-5,5g väliltä, alota 5g
Malossin Multivariin menee 16x13 -kokoset.

Re: Virityspaketin spekulointi

3.2.2013 4:44

thounimakarooni kirjoitti:Putki: ok, Pro olisi täydellinen.
Kaasari: vähintään 19mm, mutta 21-24mm ois paras, mutta 17,5 mm välttää jotenkuten.
Variaattori: pikasesti vaihtoon, hyviä variaattoteita ovat Stage6 sport pro, Polini speedcontrol, Malossi multivar, Narakut jätät ostamatta kokonaan.
Kytkin: Suoraan Stagen Sport Pro, parempi ois Torque control, myös Hebo käy. Älä edes harkitse mitään halpis merkkistä, hyvää ei saa halvalla. Tarvitset myös jäähdytetyn kytkinkellon, kuten Malossi, Hebo, S6...
Hihna: laatumerkkinen, mielellään vahvistettu ois hyvä, mulla 3000 ajettu vakio ei kestäny edes valurauta 70cc

joo tää tulee nii perhana kalliiks ku olen myymäs ku tarvis autoo enemmän, taidan pitää 50 kuutioisena ja koittaa repii siit tehoja joka iha hyvin jo onnistunu:
Putki: S6 Pro Replica
Pytty: Vakio iha vähän kutiteltu
Kaasari/ilmanotto: Dellorto Phva 17.5 + Malossin putsarielementti siel vakiokotelon sisällä. Olisko iha vapari parempi? Mul menee se 5,5L 100km...
Variosasto: Vakiovari 4g rullilla, kytkimessä +15% jouset sekä vastapainejousi +15%, perushihna.
Näillä menee sen 76 gepsiin ja keulii hulluna, paitsi pakkasel törttöilee/röpöttää :(

Taidan antaa ton vakiopytiskän osaaval kaverille joka viilaa sen tappiin ja hoonaa sen ja vanha mäntä (6400km) saa mennä viel, en jaksa turhaa sisäänajoa, tietty hiuka rauhallisemmi alkuu ku kanavien reunat yms, ne tietty viimeistellään mutta silti ;) Paljonkoha sais tehoo lissää?

Re: Virityspaketin spekulointi

3.2.2013 4:45

Rajis- kirjoitti:Pitäs varmaan tietää mikä skoba sulla on, että osais heittää jotain arvioo..

Se katoo lukee tuol sivus nime alla hienosti ellet oo huomannu! Daa

Re: Virityspaketin spekulointi

3.2.2013 6:02

Makarooni mulla on tulossa joko Gianelli shotti tai stage pro putki ja sitten viellä vähäsen täytyis kantta laskea ja pytyn viilaan maksimiin.
Ihmettelen että jos vakio pytyllä mentiin gps 85kmh niin miks menisi vaan max90kmh?

Re: Virityspaketin spekulointi

3.2.2013 11:06

joo tää tulee nii perhana kalliiks ku olen myymäs ku tarvis autoo enemmän, taidan pitää 50 kuutioisena ja koittaa repii siit tehoja joka iha hyvin jo onnistunu:
Putki: S6 Pro Replica
Pytty: Vakio iha vähän kutiteltu
Kaasari/ilmanotto: Dellorto Phva 17.5 + Malossin putsarielementti siel vakiokotelon sisällä. Olisko iha vapari parempi? Mul menee se 5,5L 100km...
Variosasto: Vakiovari 4g rullilla, kytkimessä +15% jouset sekä vastapainejousi +15%, perushihna.
Näillä menee sen 76 gepsiin ja keulii hulluna, paitsi pakkasel törttöilee/röpöttää :(

Taidan antaa ton vakiopytiskän osaaval kaverille joka viilaa sen tappiin ja hoonaa sen ja vanha mäntä (6400km) saa mennä viel, en jaksa turhaa sisäänajoa, tietty hiuka rauhallisemmi alkuu ku kanavien reunat yms, ne tietty viimeistellään mutta silti ;) Paljonkoha sais tehoo lissää?


Pelkällä kannen laskulla,kanavien viilauksella,pakoaukon viilauksella,multivarilla,kurittomalla putkulalla mentiin kyseisellä laitteella 80km/h :)
Ja kiihtyy!
Oli siinä sitten vielä varin säätö osat mukaanlukien.

Re: Virityspaketin spekulointi

10.2.2013 1:38

Stalker. Kuriton putki, 14 kaasari(vakio 17.5mm):D ja prikka pois. Mittarin mukaan 63 ja kovempaa olis mennyt. Mittarin mukaan 45-50 alko taas kiihtyyn paremmin. Valot pimeni niin nähny eteen eikä mittaristoa.
Toisella 70pytty, 17.5 kaasari, gianellin tehhari, vakio variaattori niin ei kiihdy ja liian pieni suutin(ehkä) 85. Nyt meni kuukauden olleet männänrenkaat.

On muuten mukava ku poliisit tulee vastaan. Viritetty, ei kilpiä.... eivät pysäyttäneet. Vauhtia huimat 25 :)

Re: Virityspaketin spekulointi

10.2.2013 13:33

Aattelin kysäistä täällä kun tuo tehopakoputkien viestiketju ei itselläni toimi. Onko Yasunin c16 ja c16 city:llä tehollista eroa? Siis toki city ilman kuristuksia. :D

Re: Virityspaketin spekulointi

10.2.2013 15:12

Lähtee skootteri vireillä äkäsesti ilman kuskia. Pietin kaasua pohjassa et pysy käynnissä ja nappas piikin. 7metrin matkalla ja tallin seinään/oveen. Katteet hajos, keula ja runko väänty ja hienot jäljet lattiassa :D

Kaasuhan hirtti päälle.

Re: Virityspaketin spekulointi

10.2.2013 21:08

Aijai,eikä yhtään vituta? :D
Mulla kerran kävi vähän sama homma,jarru oli talvipakkasilla jäässä,polkasin käyntiin ja kaasu oli pohjassa(jäätyneenä tottakai)ja siitä sitten varaston oveen ja kyljelleen maahan.
Vaurioita tuli onneksi vaan sivuala katteeseen kun ei kerinnyt kovaa mennä vielä. :D

Re: Virityspaketin spekulointi

10.2.2013 22:21

Tänään ostin koneettoman ja renkaattoman stalkerin mihin kasaan tuosta osat. Huimat 32.5e :)

Voin nyt omasta kokemuksesta sanoa et unohtaa kaasupatentit..varsinkin jos viritetty, meinaan et lähtee alta/vierestä samantien.

Re: Virityspaketin spekulointi

3.4.2013 21:19

Moi. kysyisin mielenkiinnosta mimmossia huippuja voisi odottaa jos ostas Motorforce racing 50cc alu pytyn,Leovince zx (tällä hetkellä omistan) ja sit myöhemmin s6 pro:n tai pro replican (kumpi parempi?), 16mm kaasari, s6 sport vari, ja motorforce evolution kampura siltä varalta jos innostuu viel isompaa pyttyä hankkimaan ja sit antas tuon pytyn jollekkin osaavalle viilattavaksi niin jos mahdollista joku kertois approx hp ja km/h :)

Re: Virityspaketin spekulointi

7.4.2013 3:01

Varmaan +-80, myöhemmin putkeksi sitten S6 Pro