Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

14.2.2017 2:22

Ite laittaisin suoraan Stage6 R/T etuvarin Malossin takalautasten kaveriksi tai sitten koko variaattori suoraan Stage6 R/T Oversize. Ei hyödytä juuri mitään pelkkä takavari kun ei se hihna pääse yhtään sen ylemmäs etuvarissa.

Ei oo mitenkään pahat äänet kun vaihtaa villat aina tarvittaessa. Ite tein aikanaan 10cm pisemmän änkän Yasuniin, hiljeni huomattavasti :)

Re: Virityspaketin spekulointi

14.2.2017 2:41

Joo niimpä se onkin et hihna ei pääse nousemaa tarpeeksi ylös.
Pitää toi vari rakentaa samoista palikoista kokonaa. Eikä sinne tänne jotaa eri merkkistä

Re: Virityspaketin spekulointi

15.2.2017 1:28

Tuo Malossin Overrange on jo yli 10v vanha keksintö, ei ole tietääkseni päivitetty mitenkään. Stage6 huomattavasti parempi joka suhteessa ja pitäisi olla toimiva setti suoraan paketista. Mulla oli lähemmäs 10v sitten tuo Malossin Overrange ja työmäärä oli huomattava että sain toimimaan kunnolla ja hihnankin jouduin vaihtamaan (pidempään?). Hyöty modattuun vakiovariin verrattuna mitätön, silläkin meni jo satanen rikki :)

Re: Virityspaketin spekulointi

31.5.2017 17:50

Aikuinenlapsi kirjoitti:Nonii. Työmatka mopo kulkemaa yli 100km/h.
Yamaha aerox

Virit tällä hetkellä:
- 70 MHR replica
-Gianelli extra putki
-17,5mm soikea lortto 95 suuttimella
-Malossi ohkasimmat hiilari läpät (paksummilla häviää alavääntö)
-malossi vapari orkkis putsarissa
- malossi multivari 5,1g rullilla
- S6 hard vp jousi
-S6 torque control kytkin valkoisilla jousilla
-S6 r/t kytkinkello
-S6 Primary Gearing Primary 14/42 (1:3.00)

Tällä kokoonpanolla huiput 87km/h. Vakio ensiö vedolla kesällä 96km/h. Toimii muuten pirun hyvin. 200m matkalla ottaa jo huiput

Olisko ehdotuksia mitä lisää et sais sen 100km/h rikki??



No nyt on taas rassattu työmatka aeroxia.
Ostin ja laitoin kiinni Yasunin c16 katulaittoman pakarin, stage6 21mm pwk kaasarin, stage6 intage kit ja vapari suodattimen. No, kyllä näillä sai kulkemaa yli 100kmh. En jaksannu enää alkaa säätämää. Olishan sen saanu kulkee aika hyvin kun olis ettinny oikean suuttimen. 120:een asti jaksoin. Mutta ei saakeli mitkä imuäänet tuli näillä. Ei kehtannu melkee 40 vuotias enää ajaa sillä. Lapset heräsi ku polkas käyntiin :lol:

No palasin takaisin lorton 17,5 kaasariin mutta jätin yasunin kiinni. Sitten alkoi säätäminen. Suuttimia kokeilin 80-100 väliltä ja ei millään rupenut pelaamaan, edes vanhoilla säädöillä. Pakoputki näytti vaikuttavan aika paljon.
Huvikseen koitin et jos vaikka se saisikin liikaa ilmaa ja laitoin vakio putsarin koteloon malossin vaahtomuovin sisälle ja sit sen kumipillin kotelon reikään. Johan alkoi pelaamaan hyvin ja äänetkin hiljeni reilusti. 82 suutin. Nyt kehtaa ajella.

Ihmetyttää kun gianellin pakoputkella piti olla 95 suutin ja putsarin kumipilli pois. Silti tällä setupilla (yasuni+17,5mm82suutin) kiertää niin perkkeleesti.

Ps. Vaihdoin myös peränvälitykset vakioon. Vinku ku joku ralliauto

Re: Virityspaketin spekulointi

2.6.2017 13:56

Nuita putkia ei vois edes verrata keskenään, Giannelli alkaa hyytymään siinä missä Yasuni pääsee parhaalle tehoalueelle. Oikeat rullat luultavasti lähempänä 4gr kuin 5gr. Saa sen vakioputsarin tohon Stagen kaasariin sovitettua, joutuu toki askarrella uuden mutkan.

Re: Virityspaketin spekulointi

2.6.2017 14:11

On toi kyl melkoista säätämistä. Nyt huomasin semmoisen et kun lähtee liikkeelle niin ns."ykkös" vaihteella menee hyvin mut sit ku variaattori on vaihtannu "kakkoselle" alkaa pikkasen nykimään tai kierrokset nousee pykälissä korkealle ja sit taas toimii hyvin. Tuntuu et moottori ei tiedä mitä sen pitäisi tehdä.

Re: Virityspaketin spekulointi

15.2.2019 19:39

pösössä nyt kiinni malossin multivari sen mukana tullut vastapaine jousi muuten vakio
naraku raicing imukaula ja sen mukana tulleet läpät
70cc tpr alu pytty
21mm dellorto raicing kaasari
gianeli extra v 2 putki
paljon menee tällä setillä ja oisko jtai parannettavaa?

Re: Virityspaketin spekulointi

4.4.2019 23:48

Tekis taas reilun 7 vuoden jälkeen ostaa skootteri työmatka vehkeeksi. Korttina löytyy A2, joten "kiinni jääminen" ei ole ongelma.

Eli saiskos tollasen vanhan Piaggio Typhoonin kulkemaan kuinka kovaa? Pytyksi olen miettinyt tollasta Airsalin 70cc T6 alumiini sylinteriä (yhdellä männänrenkaalla). Millaista putkea tai mistä hinnoista sopivat pakoputket tuollaiselle sylinterille alkavat? Olisikos tuollainen 17.5mm vai meneekö 19mm puolelle kaasari jos haluisi saada soivan pelin. Noista variaattori asioista ei ole taas mietään muistikuvia enään mitä kaikkea sinne piti uusia ja miksi :D

Sylinterin linkki: https://www.scooter-attack.com/airsal-c ... 76-39.html

Voi ehdottaa osia mielellään tuosta samasta puljusta, jos tilaisi sitten kerralla kaiken ja saisi läjään kertaheitolla.

Re: Virityspaketin spekulointi

7.5.2019 20:30

Paljon kulkis roksi about ku ois tämmöset kevyet virit eli gianelli extra v2 putkena ja stage 6 sport pro etuvari.,sit tientenki isompaa suutinta, 4-5grammaset rullat ja kireempi vp ja on vakio kaasari 12mm ja nouseeko keula vakioon verrattuna kuinka paljon helpommin?

Re: Virityspaketin spekulointi

7.7.2019 19:13

paljos kulkee tällä setillä


dellorto 17,5 mm kaasari ä
4,3 grammaset rullat
giannelli extra v2
stage6 medium vastapainejous
naraku kytkinjouset
kaikki kurit pois

Re: Virityspaketin spekulointi

8.7.2019 10:39

Aekroksi kirjoitti:Paljon kulkis roksi about ku ois tämmöset kevyet virit eli gianelli extra v2 putkena ja stage 6 sport pro etuvari.,sit tientenki isompaa suutinta, 4-5grammaset rullat ja kireempi vp ja on vakio kaasari 12mm ja nouseeko keula vakioon verrattuna kuinka paljon helpommin?


Kyllä se varmaa 80 km/h aika kevyesti pitäs mennä ja keula nousee huomattavasti helpommin

Re: Virityspaketin spekulointi

9.11.2020 20:46

Oon tässä miettiny minkä 70cc sportin ostan? kumpi mielummin airsal t6 70cc vai stage6 streetrace? pitäs saaha kulkemaan hyvin Ja pientä kikkailua.

Re: Virityspaketin spekulointi

26.2.2021 5:30

,l
Viimeksi muokannut xRipe päivämäärä 2.8.2021 21:50, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityspaketin spekulointi

26.2.2021 10:16

Kyllähän se toimii, muttei se lähelläkään optimaalista oo. Ehkä arvosana välttävä tai ok olis lähimpänä.

Re: Virityspaketin spekulointi

15.11.2022 11:08

Päätin rakentaa ensi kesäksi tehokkaamman CPI 2t moottorin. Onko tosiaan niin, ettei tähän merkkiin kuuluu variaattorin kannen tukilaakeria? On jo kaksi moottoria tullut vastaan, jossa sitä ei ole.
Ensimmäisestä koneesta löytyi stefavika ja se alkoi liikkua mukavasti vaihdon jälkeen. Kuitenkin lisäteho ei olisi pahitteeksi, siksi ostin toisen moottorin, johon laitoin 70cc sportpytyn. Pakoaukko on 23mm kannesta aukon yläreunaan eli hieman korkeampi kun TNT 50cc pytyssä(25mm kannesta).
Kaasuttimeksi tulee 20mm PHBG.Variaattoriksi kiinasport versio. Taakse 15% vastapainejousi.
Koska Vakioputki on 13,5mm stingerillä varustettu, on pakko vaihtaa tehoputki. Ostin käytetyn Stage6 putken, mutta se on pätkäisty poikki. Mikä mahtaa olla tehtaan pituus alunperin? Nyt mitta sylinterilaipasta takakartion loppuun on 750mm. Jostain PV-foorumilta löysin suosituksen 900mm RM60 tehoputkessa. Varastossani on CPI pitkä mutkakäyrä, joka on tarkoitus hitsata paikoilleen. Onko 900mm liikaa? Ilmajäähdytteiseen ei kannata laittaa liikaa kierroksia, jotta ei matka katkea. Palotilan tilavuus on 7ml, joka tekee 1:11.