Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

5.9.2011 14:11

selvä, kiitoksia. mites pitääkö pohjamaalin jälkeen hioo vähän jollain 800 tai 1000 ja sit heittää värin päälle?

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

5.9.2011 14:21

Ite hion aina pohjamaalin jälkee justiisa jollaki 600 tai 800 iha vaa tosi vähä jos on jotaki rösöjä, välillä en jaksa ja yht hyvää tulee, mut suosittelen kyllä.

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

5.9.2011 16:01

joskus parempi hioo vaikka 600 ihan kunnolla mitä vähä vaan. saattaa jäädä joitai kohtia vähä röpelöksi ja huonolla tuurilla näkyy pinnan läpi riippuen maalista

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

5.9.2011 20:34

selvä kiitos näistä, pitää lähteä lähiaikoina maalikaupoille :lol:

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

6.9.2011 16:52

Noni oon tässä maalaillu katetta. Tein sen virheen että jatkoin tänään maalaamista eilisestä niin siihen pintaa tuli semmosta rosoa. Niin nyt hion katteen uusiks 180,320,400,600 ja laitoin maalia niin taas tulee sitä rösöä. Mistä johtuu???

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

6.9.2011 17:43

Pohjalla jotain paskaa tms.

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

6.9.2011 18:51

entinen maali ei lähteny kokonaan

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

6.9.2011 21:45

Ottakaa huomioon, että ilmas leijailee kaikkea paskaa joka sitten 2-20h sisällä leijailee siihen pinnalle..
Ja kun se jää siihen pinnalle ja maalaatte siihen niin tottahan se paska sieltä alta tykkää henkittää.

Rasvanpoisto aine todettu käteväks. Jos toi rosoilu ei meinaa loppua millään niin Motipin filleri on kans kätevää.

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

6.9.2011 22:32

Jep eipä tänäänkään loppunu, pesin tiskiaineella jne.... No huomenna hion taas noilla karkeuksilla toivon mukaan paremmallla menestyksellä... Mulle ei oo väliä vaikka mun ensimmäisestä kittailusta näkyis maalin alta jossain kohtaa ''kolo'' mutta semmonen röselö on aivan perseestä ..

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

7.9.2011 16:50

kai hiot sen muoville asti? ei se auta vaikka kuinka monesti teet sen, jos päivän välein maalaat ja edellistä maalia jää edes hyvin hento kerros. alkaa keittämään alta

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

7.9.2011 17:39

Jep jep, muoville muoville. Pitää tänää hiooo urakalla ja huomen maalata nii ei tuu tota virhettä. Tuleeko sama efeckti jos maalaan tänään pohjat, mutta huomenna vasta pinnan + lakan? Eikai ppitäisi?

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

7.9.2011 17:50

se pohjamaali voi ottaa kans kiesiä vanhan maalin kans. odota suosiolla huomiseen, jos ei onnistu nii on jotain muutaki vialla, esim vanhentunu maali tjm.

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

7.9.2011 19:39

Helvetti kun ei oikein aika riitä. Kun pitäs siis saada pohjamaali vedettyä + pintamaali samana päivänä?
Siis meinasin nyt kun on kaikki hiottu, niin voinko vetää tänään pohjamaalin ja huomen sit loput. Ja mistä tämä efeckti johtuu, siis jos maalaa edellisenä päivänä ja antaa kuivaa ja jatkaa seuraavana niin tulee rösöä? Kun kyllähän se oman logiigan mukaa kuivaa maalikerrosten välissäkin :) Ai että sitä pitäs viel vuodenpäästä automaalariks erikoistua :D

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

7.9.2011 22:29

se liittyy siihen kuivumiseen. ainaki oma päätelmä on että maalin pinta on kuivahtanu, mutta ei kokonaan, sen alla vähä enemmän kuivumatonta maalia ja ku päälle vielä lyödään märkää maalia, niiden kuivumiset ei vaan sovi yhteen (kai ne jotenki kutistuu) ja tulee sellanen "käärmeennahka"

vedät sen pohjamaalin, ja varmistat että se on kuivaa (joko hyvin lämmin maalauspaikka tai pitkä kuivumisaika) ja sitte vasta pintamaalia, eikä pintamaalin välisä lähdetä kyläpilikselle, vaan maalaus hoidetaan kerralla eikä jatketa 12 tunnin tai päivän kuluttua.

Re: Skootterin osien maalauksesta #2

7.9.2011 22:50

Juu eiku ekalla kertaa kävi sillee et vedin pohja maalin + 2 pintaa ja sit en aatellut yhtään niin vedin sit vaa siihen päällee.... olin sillee EI VITTU -.- No pistän tänää sit viel pohjan annna kuivua huomiseen ja pistelen pintaa koulun jälkeen, eihän tässä mitää piliksiä olla menossa pelaamaan kun maalaillaan, hommat hoidetaan ja huvit sitten myöhemmin, tapahtu vaa tossa ekalla kertaa semmonen oikosulku päässä. Tiesin kyllä että pilalle meni kun olin ruiskinu ekan kerran siihen kuivalle pinnalle. Ite oon pitäny pintamaalejen välissä semmosta puolen tunnin aikaa, lämpötilasta riippuen. Mites tuo lakka kuivuu?