Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

9.11.2010 17:12

jkoljo kirjoitti:Jotain faktaa peliin, muuta kun että on subjektiivisesti paras ja jättää kaikki ketä vastaan olet kokeillut? Tiedäthän että säädöilläkin on väliä. Saksalaisten dynomittausten perusteella S6 PR on parhaiten suoriutuva pakoputki vakiosylinterille.


Löytyykö näitä dynomittauksia mistä? Toki SA:n sivulta, löytää hp-curves kohdasta pari, mutta mistä näkee näitä enemmän? :)

9.11.2010 18:29

Noh, rupesin tossa miettimään, että onko nuo muut putket kuten juuri tuo S6 pro replica, gianelli extra ja gianelli reverse niin paljon tehokkaampia kuin tuo TG next-r?
Rupesin tätä miettimään kun moni on puhunut, että toi TG ei ois noihin verrattuna mitään. Toki itsekin tiedän, että toi S6 ja noi gianellit ovat parempia, hinnastakin sen nyt varmaan vois älytä, mutta onko ero niin suuri?
Itse omistan next-R:n. Kannattaako sitä sitten rueta vaihtamaan noihin?

9.11.2010 19:36

^^ Nii roxi ei kekee kaasust, mut jogi 70kg :lol: kekes reversel, stagen varil ja isommal kassul ;) Jostaki sivult luin, että extrassa aika tarkkaan 0,5hp vähemmin kuin reversessä, ja muutenki kaikkea vähän vähemmin. Kyllä omien kokemuksien mukaan nää putket on huomattavast tehokkaampia kuin next-r ja tilaisuuden tullessa vaihtaisin kyllä. Ite en löisi lukkoon väitettä, että stage on paras putki, mutta en uskalla kiistääkkään, ilma että näen dynokäyrät reversestä, stagesta, laserista ja kumppaneista.

9.11.2010 21:59

mul on gianelli extra kii roxis ja jättää kaverin roxin mis on reverse mut sillä kiihtyy nopeemmin 50 asti mut sit meen ohi. ja toisel kaveril next-r nii se nyt ei kulje ja kiihy mihinkää.

-Ei lainailla edellistä viestiä, Shape.

9.11.2010 23:14

Jos next-r säädöissä ei pitäisi huomattavasti jäädä kiihdytyksessä reverselle.

-Ei lainailla edellistä viestiä, Shape.

10.11.2010 15:42

[quote="_keijomies_"]mul on gianelli extra kii roxis ja jättää kaverin roxin mis on reverse mut sillä kiihtyy nopeemmin 50 asti mut sit meen ohi. ja toisel kaveril next-r nii se nyt ei kulje ja kiihy mihinkää.

onko sulla sit muuta viriä siinä vehkeessä enemmän ku kaverillas, ku kerran jää 50 eteenpäin ? ja nextärrää meikäläine ei ainakaa oo ostamassa :)

10.11.2010 15:43

NukkuMatti kirjoitti:Jos next-r säädöissä ei pitäisi huomattavasti jäädä kiihdytyksessä reverselle.
Shape.[/i]


oon vielä aika kokematon näissä putkissa, niin miten säädöissä jää , että mitä meinaat sillä "säädöllä" ?

10.11.2010 18:46

Jos extral jätät kaverin mil o reverse ja muute samat virit, kaverillas kusee joku säädöis. Siihe ei paljo vaadi et jää tulee. Nimim. kurittomal jogil jäi kiiwi mis hebon vari ja next-r. :lol: Ja jogi ol nii lussu paska.

11.11.2010 14:17

Arttu Mentilä kirjoitti:oon vielä aika kokematon näissä putkissa, niin miten säädöissä jää , että mitä meinaat sillä "säädöllä" ?


Säädöillä tarkoitetaan variaattorin säätämistä eli kytkinjouset, rullien ja vastapainejousen valitsemista. Tietysti myös suutin vaikuttaa säätöihin.

11.11.2010 16:05

Sudee kirjoitti:
Arttu Mentilä kirjoitti:oon vielä aika kokematon näissä putkissa, niin miten säädöissä jää , että mitä meinaat sillä "säädöllä" ?


Säädöillä tarkoitetaan variaattorin säätämistä eli kytkinjouset, rullien ja vastapainejousen valitsemista. Tietysti myös suutin vaikuttaa säätöihin.


Jeps kiitti , ku itehän oon nuo säätäny mut en oo tullu koskaa ajatelleeks että putken kanssa ku puhutaa säädöistä nii ois variaattorin säätämistä XD :)

11.11.2010 17:55

Saisin halvalla stage6 sport pro putken (70cc) , mutta mitä jos sen laittaa vakiopytyn kanssa? Luin että se on liian kireä, mutta miten se vaikuttaa? Toimiiko se ollenkaan vai eikö vakiopytyllä saa vain kaikkia tehoja irti?
Kiitos etukäteen vastauksesta!

11.11.2010 17:56

Arttu Mentilä kirjoitti:
_keijomies_ kirjoitti:mul on gianelli extra kii roxis ja jättää kaverin roxin mis on reverse mut sillä kiihtyy nopeemmin 50 asti mut sit meen ohi. ja toisel kaveril next-r nii se nyt ei kulje ja kiihy mihinkää.

onko sulla sit muuta viriä siinä vehkeessä enemmän ku kaverillas, ku kerran jää 50 eteenpäin ? ja nextärrää meikäläine ei ainakaa oo ostamassa :)


mul on paskois säädöis nyt mut kuitenki jää ja sillä on tosi hyvin säädetty ja mulla on vapari ja sil vakioputsari ei muuta eroa.

11.11.2010 19:08

Minulla olis sellainen ongelma Aeroxissa, että kun lähtee liikkeelle se lähtee hitaasti ja kun se saa piikin (noin 20km/h kohdalla) niin vasta sitten lähtee vetämään kunnolla. Viriä on Techingas tehoputki ja tietääkseni mitään VP jousia ja kytkin jousia ei ole vaihdettu.

Haluaisin sen vetävän heti ja saisi piikinkin sitten kun liikkeelle lähtee jo eikä 20km/h kohdilla, niin pystyisi keulimaankin paremmin ja hitaammista vauhdeista

11.11.2010 20:00

Vaihda ne jouset jäykempiin.

11.11.2010 21:44

Riittäisikö 1500+rpm kytkinjouset ja 1500+ vastapainejousi?