Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.12.2012 19:52

Olkoon sitte :lol: Eipä nuo niin kovin tehokkaita mikään oo. Leovincen paras ...vittu mikä tää sana on :D ... ainii :D ominaisuus on, että on helppo saada sääntöihi.

edit. meikä flippaa pahasti :lol:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.12.2012 20:41

Rajis- kirjoitti:Ei next-r kyllä paljoa sen parempi ole :D Ja jos kerran aikoo leovincen ostaa, niin antaa ostaa jos tykkää kyseisestä putkesta. Pytyssä on kuristettu pakoaukko, se poistetaan viilaamalla pakoaukko avarammaksi(ei kannata lähtee kokeilemaan jossei tiedä mitä tekee). Rulliksi n. 1-1,5gr vakiota kevyemmät, vp-jouseksi malossin keltanen tai punanen lienee sopiva, kytkinjouset oman maun mukaan(eli päätä itse haluatko että lähtee heti alakierroksilla liikkeelle vai vasta piikillä).
Joo siis ei mitää tehopeliä oo tarkotus tehäkkään :D no kumpikohan noista on parempi, tai kummasta porukka tykkää. Itse en oo ajanu ku tol vakio roksil :|

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.12.2012 20:52

Vakiopytylle ehottomasti s6 pro replica jossei haittaa, että menee veroille. Repii parhaiten ainakin putkista, mitä itte kokeillu skoottereissa(vakiopytyllä siis) ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.12.2012 21:33

mut alottelijan on aika vaikee saada Replica säätöihin... varsinkin jossei jaksa pelata niitten säätöjen kanssa paljoa. Mutta taas ZX edustaa sitä toista ääripäätä jolle käy melkeen mikkä vaan säädöt (ei nyt ihan mutta kumminkin :D) ja tuohon väliinhän mahtuu perkuleesti putkia että eikun vaan itte valittemaan omaan käyttöön sopivin.
Ja korjatkaa jos olen väärässä itsekin "aloittelija" vielä näissä asioissa :nolo:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.12.2012 21:38

Sanoisin että kuka tahansa saa Pro Replican säätöihin kun vain lukee 15 minuuttia tietopankkia, siellä on ohjeet variaattorin säätämiseen. Perus 1g kevyemmät rullat ja +15% jouset (vp + kytkin) toimivat Pro Replican kanssa usein todella hienosti.

Sitten on toisaalta poikkeuksia, sillä jokainen kone on yksilö. Laiskemmat putket, kuten Tecnigas Next-R ja LeoVince ZX ovat toki Pro Replicaakin helpompia säätää matalemman tehokäyränsä ansiosta.

Totta kyllä, usein säätämättömyys kaatuu laiskuuteen. Toisaalta kun mopon vie liikkeeseen ja vie mukanaan rullat ja jouset, homma on hoidettu alta aikayksikön.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.12.2012 22:23

Mistäköhän ihmeestä tää +50% jouset Pro Replicalle sitten tulee? :D Varmaan kun joku on laittanu jotku valmiiks löystyneet taikka Topracing 15% jouset ja sitte todennu ne ko. putkelle muka liian löysiks...

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

4.12.2012 22:38

jkoljohan toteskin, että nuo +15% jouset toimivat usein pro replican kanssa hienosti, mutta kaikki vehkeet ovat yksilöitä. Suurimmassa koneessa on omanlaisensa vari, joka tietty vaikuttaa säätämiseen(esim vrt minarelli ja piaggio). Piaggiossakin ittellä oli stagen hardi sopiva pro replican kanssa, mutta kaverin pösö toimi hyvin mediumillakin ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

5.12.2012 0:38

Jep, ja sitten täytyy ottaa huomioon sekasotkut jousien jäykkyyksissä, esim tietyt Malossin jouset ovat Piaggiossa jopa vakiota löysempiä. Siksi vaadittava prosenttimäärä on suurempi. Mutta tästä lisää variaattoritopicissa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

5.12.2012 17:51

Niin ja kai tuo minarellin vakiovari kestää tota leovincee.. :roll: ?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

5.12.2012 21:48

Kestää kestää. mut silti suositeltavaa hankkii "kisavari" ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.12.2012 0:11

Ja se on suositeltavaa, koska minarellin vakiovari on vaikea saada kunnon säätöihin ja toiseksi se on aika huono. Minarellin koneellisissa vehkeissä saa varin vaihdolla huomattavan eron huippuihin ja kiihtyvyyteen jo tehari vireilla(esim. piaggiossa ero ei ole kovin suuri) ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.12.2012 1:15

Tarkennuksena vielä, että sitä suositellaan vaihdettavaks just sen takia koska se on aika paska, ei sen takia ettei se kestäis. Variaattori kestää kyllä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.12.2012 12:01

Jatketaanpa sitten pakoputkista, variaattoreille on oma topic.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.12.2012 21:06

mul on mbk booster rocket mis on gianelli reverse ja polinin variaattori 5.5g rullilla ja menee vaan 60? joku tossa kirjotti et alkukäyräs ois mut missä kohtaa siellä eli pitääks se putki vetästä auki et sen kurin saa pois ? en sillee nopeesti siitä alkukäyrästä ainakaa mitää löytäny.. :(

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.12.2012 21:15

Alkukäyrässä net on aina harvemmin muualla,oletko poistanut ilmanpuhdistimen kuristukset tai vaihtanu vapari putsaria,oletko kokeillut raskaampia rullia liian keveät rullat vie yllättävän paljon huippunopeuksia.