Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

22.3.2015 22:29

Alota sillä mikä on kaasarissa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.4.2015 18:04

Aina ollut nämä kaasarit heikoin lenkki tekniikka puolelta , joten kysytäämpäs täältä jos tulisi jokin ''ahaa'' väläys.

Elikkäs Roxissa ei meinaa tyhjäkäynti toimia millään lailla. Ruuvia saa kääntää auki tai kiinni, ei muutosta. Tyhjäkäynti suutin vaihdettu 3 numero isompaan, ei vaikutusta. Käynnistäessäkin saa kääntää tupin nurin, että lähtee käyntiin. Kun kahvaa kääntää aivan jaksaa käydä + muutenkin toimii OK, tyhjäkäynti ei vain pelaa.

Samoin jos vaijeria säätää kaasarinpäästä '' kireämmälle'' että luistin nousee niin pysyy käynnissä, mutta silti tyhjäkäynti ruuvilla ei ole merkitystä oli kiinni tai auki. Tosin tässä tilanteessa ajossa kaasu '' hirttää'' kiinni hetkeksi.

Kaasarina toimii 14mm delorto, käsiryypyllä
Pää suutin 98 + vapari putsari
STR8 pikakaasu kahva + vaijeri

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

12.4.2015 11:02

Meneekö dellorto phva käsiryyppy, gurtnerin 12mm sähköryypyn tilalle?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.5.2015 16:16

Meneekö tämä http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-viritys-yleisosia-kaasuttimet-kaasutin-step-19mm-vaijeriryyppy-p-34178.html gilera rcr 05, kun vakiona siinä ei ole vaijeriryyppyä?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.5.2015 17:04

Vaijeriryypyn voi vaihtaa tavalliseen käsiryyppyyn. Mutta älä osta mitään kiinan kopiokaasaria, 95% niistä on paskaa. Mielummin käytetty dellu, saa jopa halvemmalla ja toimii paljon paremmin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

16.5.2015 12:35

Dellorto PHVA 17.5 kanssa hieman ongelmia. Kaikesta päätellen ei nosta polttoainetta riittävästi tai ollenkaan, kaasari avattu ja suuttimet putsattu jne.

Testasin ottaa putsarin myös irti ja syötin sitä kautta bensaa jonka jälkeen moottori tärähti kyllä välittömästi tulille.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.5.2015 16:12

Pariin otteeseen kaasari putsattu, tuntuu ottavan tankista roskia jatkuvasti eli järkevin hakea suodatin tuohon välille. Vinkkinä muillekkin jotka kamppailee likaantuvan kaasuttimen kanssa.

Itse kaasuttimessa ei siis ollut mitään vikaa vaan ainoastaan likaa/roskia.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.5.2015 19:16

Parempi olis kyllä puhdistaa tankki. Ne roskat voi tukkia letku, jossain kohtaa ne tukkii suodattimen, ne voi tukkia bensahanan. Ja kakstahdeissa sekotusbensalla ei oo suodatin hyvä, paperisuodatin ei oikeen tykkää siittä öljystä, ku se on bensaa varten tarkotettu.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.5.2015 14:34

Reetuhai2 kirjoitti:Parempi olis kyllä puhdistaa tankki. Ne roskat voi tukkia letku, jossain kohtaa ne tukkii suodattimen, ne voi tukkia bensahanan. Ja kakstahdeissa sekotusbensalla ei oo suodatin hyvä, paperisuodatin ei oikeen tykkää siittä öljystä, ku se on bensaa varten tarkotettu.


Tottakai tankin puhdistaminen on parempi, mutta nämä minulla olleet roskat on erittäin pieniä ja hädintuskin silmin nähtäviä. Suodatin on juuri sitä varten että se menee tukkoon eikä kaasutin, suodattimen puhdistaminen on huomattavan paljon helpompaa ja nopeampaa mitä kaasuttimen.

Paperisuodatinta en ole koskaan käyttänyt bensalle ja omassa skootterissa on tuoreöljyvoitelu jossa bensa/öljy tulevat eri astioista.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.5.2015 23:30

Terve, Osaisiko kukaan auttaa? Mulla on rieju rr 2005. Vakio kaasarilla dellorton 16mm. Lähden kiihdyttämään ykkös vaihteella tai kierrätän niin ei kierrä loppuun vaan rupeaa pätkimään (röpöttämään), sekä savuttaa reippaasti. Tyhjäkäynti myös heikompi kuin talvella.
Muilla vaihteilla ongelmaa ei mielestäni esiinny vaikkakin savuttaa jonkin verran ajossakin. Ainoastaan edellä mainituissa tilanteissa.
Suutin on 95 kokoinen ja tällä hetkellä mopo kuristamaton. Vakioputki kiinni.
Ilmanputsarina on vapaasti hengittävä pipercross tyylinen suodatin, joka on öljytty. En tiedä vaikuttaako..?
Seoksina 2.5% suoraan tankkiin.
Uskon, että vika olisi säädöissä, mutta missä siellä?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.5.2015 23:37

Pienempää suutinta vaan. Talvella toimi paremmin, koska enemmän happea ilmassa.

Eikä taida rieju olla skootteri ? :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.5.2015 0:17

Joo, Eipä taida ihan olla :D Vahingossa pompsahti väärälle alueelle

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.5.2015 8:17

Pieni korjaus, ei talvella hapen määrä mihkään muutu, vaan kylmä ilma on tiiviimpää ja sitä menee suurempi määrä koneeseen kun kuumaa ilmaa, siks pitää myös bensaa mennä enemmän. Samalla tavalla välijäähdytin toimii, kylmää ilmaa menee koneeseen enemnän.

Mutta kokeilee ekaks vaikka 5 numeroo pienemmällä suuttimella.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.5.2015 18:45

Nyt ois skootteri säätöä vaille valmis.
Kyseessa gilera runner sp50 2007
Elikkä lähtee käyntiin hyvin ja pintakaasulla toimii mutta kun kaasun painaa pohjaan nii booaa.
Ainut viri mikä on nii leovince tt tehari,vaahtomuovi suodatin kaasarissa ja prikka pois varista.
Kaasarna dellortto 17.5 phva ja pääsuutin näytti olevan 70 ku kaasaria purin.
Liian pieni suutin?
säädin neulan prikan alimpaantasoon eli rikkaammaalle nii ei mitään vaikutusta..

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

30.5.2015 1:56

Liian pieni suutin. Neula ei vaikuta täyskaasulla.