Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.9.2013 22:38

Mikä suutin siihen uuteen Dellorto 17.5mm kaasuttimeen noilla osilla? Tuossa vakio 14mm keihinissä oli vakio ilmanpuhdistimella ja vakio sylinterillä (ennen kiinnileikkausta) 92-96 toimiva yhdistelmä! Elikkäs mikä 17.5mm kaasuttimessa olisi, että saisi jotain pohjaa mistä alkaa säätämään ja tarviiko neulan asentoa siirtää ja tyhjäkäyntisuuttimenkin kun saisi vielä tietoon?

Tietoja osista:

Leovince TT (kuriton)
Naraku CDI -boxi (rajoittamaton)
Barikit 50cc (uusi sylinteri)
Ilmansuodatin Malossi E5 pölysuojalla

Kiitos jo etukäteen ! :)
Viimeksi muokannut Kymcotuning päivämäärä 24.9.2013 22:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.9.2013 17:41

Osaakos porukkaa neuvoo mitä suutinta laitetaan roxiin.
12mm dellorto vakiona 80 ja siel on nyt se 80 sisässä.
Eli se on kuriton ja ilmanputsarina toimii semmonen kaulan päässä oleva vaahtomuovi vain. Minkälaista suutinta laittasitte nyt ja sitten talveksi?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

25.9.2013 20:25

100-110 pintaan pitäs molemmat suuttimet löytyä mielestäni, kokeilemalla selviää.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

3.11.2013 21:46

Kuinka paljon isompi suutin pitäs laittaa betaan kun laitan 70cc metrakit handmaden kiinni? Nyt on (talven takia näin iso suutin) 120 kurittomalla vakioputkella toimii just niinkuin pitää. Joku 130 vois olla lähellä oikeeta? Kesäks sit taas 120?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

4.11.2013 0:18

Menehän tuonne kysymään.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.11.2013 22:25

Kumpikohan kaasari ois parempi vaihtoehto parempien tehojen saamiseksi? :roll: 19mm vai 21mm? Vireinä toimii: Barikit 74cc sylinteri, SCR Corse Handmade tehoputki, Malossin hiilikuituläpät ja Pipercross.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

5.11.2013 22:53

Laitoin tänään kiinni dellorto phva 17.5mm, niin ei enää lähtenyt käyntiin, tein itse imukaulan jossa ei ole paikkaa alipaine letkulle, mutta dellorton tiedoissa lukee että kaasarissa olisi alipaine liitäntä niin laitoin sen letkun siihen kiinni mikä näytti samalta kuin vanhan imukaulan alipaine liitäntä. En keksi mitään muuta syytä miksi ei lähtisi käyntiin kun tuo alipaine....

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.11.2013 17:18

Teitääkö kukaan minkä kokonen suutin on trekkerissä vakiona ja paljonko suutinta pitäisi isontaa hukkaputken poiston jälkeen ?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.12.2013 22:58

noniin ostin 19mm dellorto ja siinä ei ollut imuletkun paikkaa niin vedin suoran letkun mopossani tämä toimi ainaskin :) ongelma on semmoinen että kaasari valuttaa bensat ulos .... tarkistin jo ettei neulaventtiili vuoda mutta pitäisi säätää kohoa ja katsoa onko vika siinä :) kumpaa suuntaan taivutan sitä =d

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.12.2013 23:00

ja toinen kysymys ==D http://www.motot.net/talli/osat/id58397/ tuossa on tuo stage 6 imukaula niin saako tuohon kaulaan liitetty suoraan imu letkun vakio hanasta vai onko tuose intake system ? :O ja mitä itse olette käyttäneet noissa kaasareissa missä ei ole ollut paikkaa imuletkulle

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

16.12.2013 11:59

Jos jätät tuplapostit pois ja vähä järkevämpää kirjotusta, ni voi apuakin löytyy kun ihmiset ymmärtää mistä on kyse. Ei tollasesta vitosen äidinkielellä kirjotetusta paskasta saa kukaa mitää selvää... Imuletkulla tarkotat vissiinkin alipainetta?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.12.2013 8:22

juu no vähän hankala kirjottaa kun nopeasti puhelimme yrittää =D ja tottunut tuohon imuletku sanaan kun ainaskin koulussa auton imu etkusta käytämme tuota nimitystä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

18.12.2013 23:38

Suunnitelmissa olis ostaa joku 17.5 mm käsiryypyllinen kaasari roxiin. Mitä ehottaisitte? Nouseeko huiput tuossa paljoa kun vaihtaa isomman ? Nouseeko bensankulutus paljoa? Nyt on kiinni tehchnigas next-r.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.2.2014 13:40

Miksi kaasutin vuotaa bensaa kohokammion vieressä olevasta pyöreästä osasta? Polkee pari polkaisua ja alkaa tiputtamaan aika reilusti.
Räjäytyskuvassa ei ole tiiivistettä tuossa kohdassa :roll:
Kuva
MIkä on tuon pyöreän osan tarkoitus, kaasua kun painaa niin samalla tuon pyöreän jutskan sisällä oleva kalvo alkaa liikkua ja tuolta se bensa ruikkii pihalle.

Sekavasti kirjoitettu mutta toivottavasti saa selvää :x

Ja kyseessä on kymco agin kaasari eli mallia kiina

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.4.2014 19:19

Noni auttakaas onnetonta hädässä! Ostin keeway f-act -09 mallisen skootterin tarkoituksena korjata se ja myydä pois ja en aiemmin ole skoottereiden kanssa ollut tekemisissä niin vielä on vähän opeteltavaa mutta asiaan. Skootteri oli leikannut kiinni silloin kun sen ostin, joten tilasin samantien isomman pytyn ja nyppäsin tuorevoitelu säiliön irti (öljyt suoraan bensan sekaan) mutta jätin öljypumpun paikoilleen (en tiedä onko jotakin seksuaalista merkitystä?)
Skootterissa nyt seuraavanlainen tekniikka:
-Naraku 70cc pytty
-Naraku sport variaattori
-Gianelli Extra putki
-70suutin
Muuten mopo täysin vakio kunnossa.

Ongelma on nyt seuraavanlainen eli mopo lähtee nätisti käyntiin ja toimii aivan ok mutta kun lähdet ajamaan niin mopo ei jaksa vääntää / ei ota kierroksia piikille asti ja huiput on noin 40kmh. Olen kokeillut laittaa isompaa suutinta (60, 66, 70, 80 ja nyt 70 kiinni koska 80 kanssa tuntui tukehtuvan bensaan mutta 66 kanssa toimi parhaiten?) Eli onko nyt tarvis vaihtaa jotakin vp jousia tai kytkimen jousia vai mistä kiikastaa että ei snootteri kierrä? 8o