Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 11:22

No se ei kyllä oo mahdollista kun mulla on tankki alempana kun kaasutin, eihän se bensa ylämäkeen itestään mee.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 11:50

Kokeile ilmata se pumppu, joskus nuo vaativat sen. Eli kaadat pumpulle kaasuttimen päästä bensaa. Purista kasaan letku joka menee tankille, jotta saat ilmauksen onnistumaan.

HPC kampura vain parantaa bensapumpun toimintaa. On toki mahdollista että paineita on tullut pumpulle niinkin paljon, että kalvo on rikki.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 12:36

Jännin juttu koko asiassa on se että kun pumppu tuntuu toimivan satunnaisesti. Tyhjäkäynnillä säiliöön suihkuaa bensaa hyvin, mutta ajossa se vissiinkin lopettaa toiminnansa koska sammumisen jälkeen säiliö on aina tyhjä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 13:53

Jos se saa sitte liika painetta ajossa?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 14:45

Näin itekkin mietin. Oisko tollasen sähkösen pumpun asentamisessa otettava huomioon muuta kuin virtausnopeus ja paine? Jos virran ottais virtalukosta?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 19:35

Ei nopeus niinkään, mutta tuotto ja paine ovat tärkeitä tekijöitä. Virran voi ottaa suoraan virtalukolta, olettaen että et ole laittamassa mitään aivan jäätävän kokoista pumppua, mikä sitten vaatisi releen ohjaukseen. Paineita+tuottoja voi manipuloida PWM-säädöllä mikäli sähköinen pumppu tuottaa niin paljon painetta, että kaasutin vuotaa yli.

Itse käytän PWM-säätöä Pösön vesipumpulla. Piiri on itse tehty, mutta saman homman hoitaa esimerkiksitämä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 19:38

Mitäpä jos se onki toisin päin, ko sanoit että joku kammio oli tyhjä ajon jälkeen.
Jos se tuottaaki liian vähän.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 20:58

Noni, nyt ois viiminen valitusvirsi teille mopon säädöistä tietäville.

-Elikkäs Aeroxi ei lähde liikkeelle. Tyhjäkäynti toimii täydellisesti mutta kun vääntää kaasun pohjaan mopo ei liiku ja röpöttää ja paljon. Osina toimii Stage6 alu pytty ja pro replica, sekä malossin kisakytkin. Olen kokeillut 14mm kaasaria sekä 17,5mm kaasaria. Olen kokeillut eri neulia ja eri neulan korkeuksia. Olen myös kokeillut suuttimia 98-->120 välillä ja ei lähde sen paremmin liikkeelle. Ennen pytyn vaihtoa kun oli kiinni vakio pytty Aeroxi toimi 120 kokoisella suuttimella ja noilla vireillä täydellisesti. Mitä pitäs tehä? Ja jos ihmettelette tuota entistä isoa suuttimen kokoa niin, niin alkuperänen suutin oli 98...

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 23:34

Tollasella bilteman peruspumpulla meinaan kokeilla. Tuskin tarvii mitään relettä?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Sahkotoimiset-bensapumput-yleismalliset-523226/

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.5.2013 8:28

rasssee kirjoitti:Noni, nyt ois viiminen valitusvirsi teille mopon säädöistä tietäville.

-Elikkäs Aeroxi ei lähde liikkeelle. Tyhjäkäynti toimii täydellisesti mutta kun vääntää kaasun pohjaan mopo ei liiku ja röpöttää ja paljon. Osina toimii Stage6 alu pytty ja pro replica, sekä malossin kisakytkin. Olen kokeillut 14mm kaasaria sekä 17,5mm kaasaria. Olen kokeillut eri neulia ja eri neulan korkeuksia. Olen myös kokeillut suuttimia 98-->120 välillä ja ei lähde sen paremmin liikkeelle. Ennen pytyn vaihtoa kun oli kiinni vakio pytty Aeroxi toimi 120 kokoisella suuttimella ja noilla vireillä täydellisesti. Mitä pitäs tehä? Ja jos ihmettelette tuota entistä isoa suuttimen kokoa niin, niin alkuperänen suutin oli 98...


Mitkä rullat ja onhan koko oikea.
Sitten mitkä kytkin jouset ja vp.?

Ottaako kierrokset jos kierrätät perä ylhäällä?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.5.2013 8:55

Hmm. Tuossa ajelin mopolla pitkään aikaan skootterilla. Huomasin vaan, että alhaisilla kierroksilla kone ei vastaa kaasuun paljoa yhtään. Mitäs kannattaisi kaasarista säätää? Kaasrina on mikuni vm16.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.5.2013 1:31

Parta779, Rullat on oikeat sillä noilla toimi ennenkin (4,2gr ottaa piitkin vähän lähdettyä liikeelle, ja jouset on valkoset. On myös mahollista testata punaisilla jousilla mutta tuskin se vaikuttaa. Mopo ottaa kierroksia kun perän nostaa ylös, huomattavasti paremmin muttei mielestäni täydellisesti. Mikä neuvoksi?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.5.2013 4:24

Pistähän ihan Malossin kytkimelle tarkoitetut jouset. http://www.moposport.fi/fi/kytkinjouset-sport-delta-fly-malossi-/29%208746/dp?closeGroup=1448#.UY2ddspnYWI. Vastapainejouseksi malossin punainen, Stagen mediun tai Polinin sininen.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.5.2013 13:13

On jousetki oikeat. Malossin iha tälle tarkotet, tiiän et punaset sopis paremmi mut niillä ei ole niin suurta vaikutusta, että se ei lähtis liikkeelle ollenkaa. Ja olen muute punasillakin testannut, mutta ei vaikuttanut. Nuo jouset vaikuttaa siihe millä kierroksilla se lähtee liikkeelle ei siihe, että ottaako se kierroksia. Mun tietääkseni....

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.5.2013 17:01

Laitappa vaan sitä malossin punasta vp:tä sinne.