Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.5.2013 13:42

Mutta kyllä se putkesta palautuva seoskin on alun perin sieltä huuhtelukanavista tullut.

Ja eihän sitä ilmaa/seosta olla hukkaan heittämässäkään missään vaiheessa, siis putkesta ulos.


On niillä huuhtelusuuntauksilla silti suuri merkitys. Ehkä jossain optimitilanteessa voi olla että pakoputki saa palautettua kaiken pakoaukosta karanneen seoksen takaisin, mutta tämä on vain kapealla kierrosalueella. Ja mahtaa sitä silti mennä aina vähäsen hukkaan.

jnd kirjoitti:noh, matalilla ja matalilla 8-9k kohdilla ne on, mulla on tommosen vakiopytty irrallan, seoksia saa rikastettua joko bensanpainetta nostamalla taikka vaihtamalla malossin ecun mikä antaa pidemmät aukioloajat suuttimelle, tuo suorasuihku on siitä jännä että tuo ei ole ns. niin nirso seoksen suhteen, kierrokset rajottuu rikastuksen mukaan pääosin niinkuin dieseleissä, tässä on todiste siitä
http://www.youtube.com/watch?v=xXhsYzZxvTI
ite olen jopa ajanut kokeeksi ilman kaasuläppää n.40km ilman ongelmia


Jaa no ei ne sitten kovin matalilla ole, aika samaa luokkaa kuulostaa olevan kuin kaasarikoneissakin normi teharin kanssa.

Tuo on kyllä jo aika jännä ilmiö että toimii kuin diesel. Olen elänyt siinä käsityksessä että bensakone ei edes käy ellei seossuhde ole jotakuinkin sopiva. Tuossahan luulisi olevan aivan liian laihalla ainakin pienellä kaasulla? Mihinkähän tuo perustuu että tuo toimii? Oiskohan sillä vaikutusta että polttoainesatsi mikä sisään suihkutetaan, ei ehdi sekoittua koko sylinterissä olevaan ilmamäärään eli tyhjäkäynnillä siellä palaa vain pieni "nuotio" ja nuotion ympärillä on pelkkää ilmaa jossa ei tapahdu mitään. Ditechin säätyvällä sytytysennakollakin on varmaan osuutta asiaan.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.5.2013 13:56

Palezu kirjoitti:Mutta kyllä se putkesta palautuva seoskin on alun perin sieltä huuhtelukanavista tullut.

Tottakai, enhän tässä mielestäni muuta väittänytkään. Pallottelin vain idealla, että kun sylinteriä täytetään, kuinka iso osa ilmasta käy putkessa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

6.5.2013 19:56

Palezu kirjoitti:Tuo on kyllä jo aika jännä ilmiö että toimii kuin diesel. Olen elänyt siinä käsityksessä että bensakone ei edes käy ellei seossuhde ole jotakuinkin sopiva. Tuossahan luulisi olevan aivan liian laihalla ainakin pienellä kaasulla? Mihinkähän tuo perustuu että tuo toimii? Oiskohan sillä vaikutusta että polttoainesatsi mikä sisään suihkutetaan, ei ehdi sekoittua koko sylinterissä olevaan ilmamäärään eli tyhjäkäynnillä siellä palaa vain pieni "nuotio" ja nuotion ympärillä on pelkkää ilmaa jossa ei tapahdu mitään. Ditechin säätyvällä sytytysennakollakin on varmaan osuutta asiaan.

Muistaakseni toimii juuri noin, jos en väärin muista niin esim opelin directi käy osakuormalla läpät auki jolla saavutetaan paras polttoainetalous
Ps: ditechissä oli tyhjäkäynnin ennakko 40 asteen hujakoilla ja kierroksilla reilusti vähemmän

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.5.2013 11:40

Mikä mahtaisi olla vikana benellissä (ilmajäähy/vaaka), kun lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä hyvin, kunnes lähtee ajamaan ja antaa reippaammin kaasua, jolloin aloittaa booaamisen ja booaa itsensä sammuksiin. Tämän jälkeen pitää starttailla vähän aikaa kunnes käynnistyy tyhjäkäynnille mutta kuitenkin sammuu melkein heti.

Äskettäin tehty koneremppa jossa vaihdettu kaikki kampiakselilta sylinterille, lisäksi kaasutin, putsari ja imukaula. Konerempan jälkeen ajettu max 20km ilman minkäänlaisia ongelmia. Yhtäkkiä alkoi tälläinen.

Mahtaisiko olla bensansyötössä jotain häikkää?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.5.2013 13:23

EI saa selvästikkään bensaa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 9:57

Mikä tähän mahtaisi olla syynä?
Eilen vaihdoin bensapumpun ja suodattimen, sekä putsasin kaasuttimen. Lisäksi vaihdoin sylinterin ja lohkojen välisen tiivisteen. Tämän jälkeen pystyi ajamaan normisti ja tänä aamuna lähti laakista käyntiin mutta pienen ajomatkan jälkeen taas booaus ja sammui. Lähti taas tyhjäläynnille mutta heti kun koski kaasuun niin boooo ja sammui. Nyt ei lähde enää käyntiin. Eri tulppiakin oon kokeillut.. Saisko jelppiä kun itellä menee jo hermot ton laitoksen kanssa.. :s

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 11:35

ilmaruuvi/seos ruuvi?
Kato että on ohjekirjan ohje arvon verran auki.
Esim 1.5 Kierrosta.

sähkö ryyppy?
kylmänä toimii ok, kun lämpenee ryyppy menee pois päältä seos menee laihalle.

Suutin liian pieni??

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 12:09

Seosruuvi 2puol kierrosta auki, kaasutin on 19mm dellorto ja siinä 130 suutin. Kaasari on vaijeriryypyllinen. Voisiko johtua läpistä?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 14:09

Jos toi on ohje arvo niin ok.
Mut voit koittaa tapahtuuko mitään merkittävää jos laitat vaikka 1.5 kiekkaa.
Sitä ruuvia.
Ja kun koitat käyntiin sitä ajon jälkeen kun se sammuun niin:
Kasteleeko se tulpan?
Ota tulppa pois ja kato onko se märkä.
Jos niin se käy liian rikkaalla.

En usko että läpistä johtuu kerta toimii vähä aikaa kylmänä jos ymmärsin oikeen.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 15:35

Toi suutin kuulustaa hiton isolta. Katos kampuran stefat, että nuo on kunnolla paikallaan. Myös onko staattori/pick up paikallaan ja oilein päin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 19:19

Juu, tulppa on märkä. Koitan pienemmällä suuttimella ja nostan neuiaa pykälän. Stefat on hyvin paikallaan. Staattori on ihan paikallaan ja vauhtipyörä pyörii kampuran mukana oikeaan aikaan.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 19:26

Älä nyt ainakaan neulaa nosta, sehän menee vielä rikkaammalle.
laske sitä eli nostat sokan yhen ylemmäs.

kokeile sitä ilmaruuvia kanssa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 20:17

Meni sanat sekasin, siis juurikin sokan nostoa tarkoitin eli siis neulan laskua :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.5.2013 23:50

Ei auttanut mitään neulan lasku. Samanlailla teki eli sammu. Heti sammumisen jälkeen huomasin että bensapumpun jälkeen olevassa säiliössä, mistä bensa valuu kaasarille, ei ollut bensaa. Tämähän pitäisi olla täynnä jotta kaasari saa soppaa ? :eek: Bensapumppu ei siis toimi?

Kuitenkin oon kokeillu eri pumpulla (samanmallisesta toimivasta skootterista), joka ei auttanut ongelmaan mitään. En tosin usko, että pumppu ei kerkeäisi pumpata bensaa, onhan kyse kuitenkin "vasta" 19mm kaasarista.

Konerempassa vaihdettiin Stage6 HPC kampura, voiskohan tää vaikuttaa jotenkin pumpun toimintaan, lisäämällä kampikammion painetta tai jotain? :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.5.2013 8:38

Kokeile kokonaan ilman pumppua?

Eihän sitä tarvi ko vasta jossain 21mm+ kaasareissa.