Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

18.10.2018 17:40

Helou! Mikäköhän on Skyteam Pbr:ässä kun kaasarin putsauksen jälkeen kierrokset alkaa rivakasti nousta huutaamaan, välillä saan rauhoittumaan ryypyllä tyhjäkäynnille, välillä ei sekään auta. Imuvuoto oli kaasarin ja imukaulan välillä mutta se on korjattu, eikä löydy mistään mitään Imuvuotoa eikä syytä tälle. Kaasaria myös yritetty säätää tuloksetta. Ideoita?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.10.2018 7:13

Tää on kyllä skootteripuoli, mutta oothan kattonu ettei kaasuvaiberi pääse takertelee missään kohtaa, luisti liikkuu hyvin? Imuvuotoki voi kyllä olla mahollista.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.10.2018 15:04

Aijjaa, pitääpä mennä mopedi topicciin. Luistinkin tarkistin että liikkuu vapaasti, olis vaa ajokoe maanantaina nii pitäisi saada nippuun koko vehje. Imuvuotoja ei ole ja pitää olla varmaan nähtävän kokone että menee heti kiekat tappiin ku käynnistää.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

14.1.2019 19:17

mikä vaivaa. 16mm phbn tulvii. koho kelluu ei mitää vikaa kohon neulakun menee ylös ei pääsee ilmaa ainakaan pihalle joten kun bensa sen kohon nostaa ja samalla neulan ei pitäisi bensaa enää tulla mutta ei, silti tulvii, suutimet on putsattu jne en keksi enää mikä voisi olla vikana

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.1.2019 22:31

detsin läjä kirjoitti:mikä vaivaa. 16mm phbn tulvii. koho kelluu ei mitää vikaa kohon neulakun menee ylös ei pääsee ilmaa ainakaan pihalle joten kun bensa sen kohon nostaa ja samalla neulan ei pitäisi bensaa enää tulla mutta ei, silti tulvii, suutimet on putsattu jne en keksi enää mikä voisi olla vikana
Onhan bensan tuloletku oikeassa paikassa kiinni? (Kyllä, sen voi joissain kaasareissa tökätä väärään reikään ja sitten se ruuttaa vaikka koko tankin tyhjäksi tulvimalla)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.9.2019 20:24

Oisko toimiva setti? Gianelli, tnt50cc, 21 dellorto ja vapari?

Ja kumpi ois parempi enox vai gianelli?
:|

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

14.10.2019 20:31

liian iso kaasari luultavasti, itellä 21 lortto 50ceeceen giannel extra ja vapari ja sun muuta viriä mitä en jaksa luetella kaa ja vittuilee jatkuvasti en suosittelis no isoo kaasarii viiskymppiselle

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

14.4.2020 18:44

Mikä on kun tuo draccini tuntuu paljon tehokkaammalta kylmänä kuin lämpimänä. Kierrokset kyllä nousee kylmänä kuin lämpimänäkin mutta sellaista piikkiä lämpimänä ei tule. 110 suutin tällähetkellä. Reikälevy otettu pois ja putken kurit myös. Oudointa on että lämpimänä joudun käyttämään ryyppyä kutosvaihteella jotta saa sen maksimaalisen huippunopeuden. Muuten ryyppy ei anna tehoa lisää. Voiko tuo suutin olla liian iso vai mikä tässä on ?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

14.4.2020 19:17

Dracci mies kirjoitti:Mikä on kun tuo draccini tuntuu paljon tehokkaammalta kylmänä kuin lämpimänä. Kierrokset kyllä nousee kylmänä kuin lämpimänäkin mutta sellaista piikkiä lämpimänä ei tule. 110 suutin tällähetkellä. Reikälevy otettu pois ja putken kurit myös. Oudointa on että lämpimänä joudun käyttämään ryyppyä kutosvaihteella jotta saa sen maksimaalisen huippunopeuden. Muuten ryyppy ei anna tehoa lisää. Voiko tuo suutin olla liian iso vai mikä tässä on ?

On väärä alue kysellä enduro/sm-mopoista. Tää on skootteri-alue. :)

Vastaan nyt kuitenkin:
Kuulostais siltä, että pääsuutin on liian pieni. 8)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

14.4.2020 23:27

fn3ba kirjoitti:
Dracci mies kirjoitti:Mikä on kun tuo draccini tuntuu paljon tehokkaammalta kylmänä kuin lämpimänä. Kierrokset kyllä nousee kylmänä kuin lämpimänäkin mutta sellaista piikkiä lämpimänä ei tule. 110 suutin tällähetkellä. Reikälevy otettu pois ja putken kurit myös. Oudointa on että lämpimänä joudun käyttämään ryyppyä kutosvaihteella jotta saa sen maksimaalisen huippunopeuden. Muuten ryyppy ei anna tehoa lisää. Voiko tuo suutin olla liian iso vai mikä tässä on ?

On väärä alue kysellä enduro/sm-mopoista. Tää on skootteri-alue. :)

Vastaan nyt kuitenkin:
Kuulostais siltä, että pääsuutin on liian pieni. 8)






Voiko 110 olla muka liian pieni kun joka paikassa puhutaan että kurien poistaessa maksimissaan 110. En ole vielä yhtään lukiessani löytänyt ihmistä joka olisi laittanut isompaa

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

17.4.2020 18:07

Mitenköhän saa tuon gurtnerin 16mm seosputken irti
Peugeot speedfight 2:kkosessa

Ja mitkäköhän olis hyvät vari virit teharille

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

12.5.2020 23:37

Mistä erottaa PHVA 14 ja 17.5? Olen kokeillut etsiä kaikkialta muttei vaan aukea.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.5.2020 20:02

Topatti kirjoitti:Mistä erottaa PHVA 14 ja 17.5? Olen kokeillut etsiä kaikkialta muttei vaan aukea.

Kaasarin kurkun halkaisijasta. 14 pienempi 17,5 isompi. Kaasarissa yleensä myös lukee sen koko.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

14.11.2020 15:32

Pitääkö dellorto phbn 16 kaasarissa tuorevoitelun nipan vieressä oleva ”huohotusnippa” tukkia.
Jos tukin sen niin ottaa heti kierrokset maxiin ja lähtee itestään liikkeelle.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

15.11.2020 3:05

Dracci mies kirjoitti:Voiko 110 olla muka liian pieni kun joka paikassa puhutaan että kurien poistaessa maksimissaan 110. En ole vielä yhtään lukiessani löytänyt ihmistä joka olisi laittanut isompaa

Tottakai se voi olla liian pieni. Jokanen moottori on yksilö, toinen toimii täydellisesti 85 suuttimella, ja toinen 105.
Sonniboi kirjoitti:Mitenköhän saa tuon gurtnerin 16mm seosputken irti Peugeot speedfight 2:kkosessa

Miks sä sen irti haluut?
Roximies87 kirjoitti:Pitääkö dellorto phbn 16 kaasarissa tuorevoitelun nipan vieressä oleva ”huohotusnippa” tukkia.
Jos tukin sen niin ottaa heti kierrokset maxiin ja lähtee itestään liikkeelle.

Mitähän nippaa nyt meinataan? Ylivuotonippoja ei ikinä kuulu tukkia.