Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

29.5.2013 12:01

Alluoskari kirjoitti:Millasia noi motoforce kaasarit on...

Ihan toimivia ne on. Viimeistelyn laatu saattaa olla, ja onkin heikompi kuin aidossa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

1.6.2013 12:14

Ei varmaan haittaa vaikka täällä kysyy, kun liittyy kaasuttimiin vaikkei mistään moposta ookkaan kyse. 2-tahtinen kuitenki.

Eli aina kun sammuttaa ja on seukki aamuna lähössä ajaan, niin kastelee tulpan ilman ryyppyä, eikä oikeen lähe muuten ko tulppa pois kuivata se ja polkee muutama kerta ja sitten kolmannella käyntiin.

Onko liian iso tyhjäkäynti suutin?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.6.2013 23:48

http://i2.aijaa.com/b/00965/12310680.jpg
Osaisko joku sanoo mitä nämä liittimet ovat? Uuteen kaasariin niitä ei tule, joten voiko skootterissa olevat johdot noihin + sähköyryyppyyn jättää sikseen?

Toinen kysymys, mitä näillä tehdään? http://i11.aijaa.com/b/00732/12310716.jpg

Kolmas, hyvä tapa tukkia öljynippa? :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.6.2013 0:18

Liittimet kuuluvat kaasarin lämmittimeen. Voit laittaa ylimääräisen kaapeloinnin johonkin kuivaan paikkaan piiloon.

Tuo linkkaamasi nippa on ylivuotonippa, siihen voi halutessaan laittaa letkun jolla ylivuotava polttoaine saadaan johdettua johonkin muualle koneen päältä.

Öllenippaan voi laittaa esimerkiksi lyhyen letkunpätkän, joka on tukittu epoksilla tai kuumaliimalla.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.6.2013 15:12

Kiitos vastauksista! Onko kaasarin toisella puolella oleva samanlainen nippa myös ylivuotoa varten?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.6.2013 3:49

Ihan simppeli kysymys. eli miten tämä kaasuttimen putsaus tapahtuu ?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.6.2013 10:22

Kaasutin pois.
Kohokammio auki, neula pois suuttimet pois, ja putsailet vaikka bräkleenillä ne.
Katot,ettei suuttimet ole tukossa jne.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.6.2013 23:03

veikko987 kirjoitti:Onko kaasarin toisella puolella oleva samanlainen nippa myös ylivuotoa varten?

Sitäpä sitä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

12.6.2013 2:59

Oon aina ollu surkea näissä säätöhommissa. Mitä suutinta suosittelisitte Derbi Atlantis (Piaggion koneella) + Tecnigas silent pro? Ei muuta viria kun kaasarista otettu se kuparihärpäkelevy pois ja prikka poissa variaattorista. Vakiosuutin -11 mallissa oli naurettava 53 ja booas kun uutena osti kaupasta. Nytten taitaapi kiinni olla 65.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

12.6.2013 12:39

60-70 väliltä löytyy todennäköisesti sopiva suutin. Paha sanoa tarkemmin näkemättä/saamatta tarkempaa infoa. Jos 65 toimii, anna olla.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

13.6.2013 16:00

^^ ylempään pitäisi vastaus saada pian. Vaihdolle ei ole kauan aikaa ja on varaa vain yhteen kokeiluun, olisi kiva saada edes sinne päin oikeaa kokoa oleva suutin. kiitoksia etukäteen

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

13.6.2013 20:42

No tohan nyt ei oo kummempi entä tyhjennetty vakio ränni, että ei varmaan kauheen suuria. jos sulla on täysin vakio putki kiinni nyt niin nakkaa 5-10 numeroo isompi. ehkä toi 5

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.6.2013 13:43

MIhinkähän suuntaan pitäisi kaasaria säätää (ja mitä), kun ottaa ensin hyvin piikin ja n. 40km/h vauhdissa ikään kuin hyytyy ja kestää vähän aikaa että kiekat ja nopeus lähtee taas nousemaan normaalisti ylöspäin. Lämpimällä koneella ongelma korostuuu ja mm. ylämäkiin ja vastatuuleen meinaa hyytyä. Prikaton atlantis jossa tecnigas silent pro.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.6.2013 19:34

Oisko liian laihalla jos ei jaksa mennä mäkiin.
Ja voihan se olla et voi olla varipuolellaki.. mut mut koska noin laimeet "virit" niin voi olla et o vähä laihal. Miltä tulppa näyttää?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.6.2013 23:09

Liian painavat rullat tekee juuri noin mutta kannattaahan se kaasarikin myös säätää. 0,5g kevyemmät rullat ja kaasarissa kokeilee 5-10 numeroa isompaa suutinta.