Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.11.2010 18:35

Jep, kuullostavat hyvältä. Männästäkin voi ottaa vähän pois porttien kohdalta jos se peittää sylkän aukkoja AKK:ssa.

15.11.2010 19:21

Miten helppo homma toi pakoaukon kiilloitus on? Onnistuuko pelkällä hiomapaperilla ja millä karkeudella? Lisääntyykö tehot huomattavasti vai 0.05hp. Pyttynä vieläkin malossi sport 68cc.

15.11.2010 20:31

Mikä ois hyvä vääntöpytty keeway f-actiin? en pakol nopeutta haluis kauheesti mut kiihtyvyyttä?

16.11.2010 1:10

strmix kirjoitti:Miten helppo homma toi pakoaukon kiilloitus on? Onnistuuko pelkällä hiomapaperilla ja millä karkeudella? Lisääntyykö tehot huomattavasti vai 0.05hp. Pyttynä vieläkin malossi sport 68cc.


Itse ainakin männänvaihdon yhteydessä kiillotin pakoaukon ja persedynolla tuntui jonkinlaista eroa. Itse kiillotin porakoneella+hiomaterä, hyvä tuli :)

16.11.2010 17:48

Miten sisäänajo kun sanotaan, että männän sisäänajo on riittävä n. 100km.

Mutta sitten kun vaihdoin männän ja männärenkaat jne. sanottiin että pitää ajaa 500-1000km sisäänajoa.
Niin onko se 100km jos siis vaihtaa vain männän eikä mitään muuta esim. männänrenkaat, männätapin ja tollaset?

16.11.2010 18:28

Reetuhai2 kirjoitti:Miten sisäänajo kun sanotaan, että männän sisäänajo on riittävä n. 100km.

Mutta sitten kun vaihdoin männän ja männärenkaat jne. sanottiin että pitää ajaa 500-1000km sisäänajoa.
Niin onko se 100km jos siis vaihtaa vain männän eikä mitään muuta esim. männänrenkaat, männätapin ja tollaset?

Kyllä sitä se 500km kannattaa ajaa sisään. Eihän se sisäänajo tarkoita, että ajetaan sellasta 25kmh takakaasulla, vaan lämmitetään kone aina ennen liikkeelle lähtöä hyvin ja ei huudateta pitkää aikaa putkeen. Sisäänajo tulisi suorittaa vaihtelevilla kieroksilla.

16.11.2010 20:33

Riippuu ihan siitäki onko valurauta vai alumiini sylinteri. Alumiiniselle riittää toi 100km ihan hyvin, valurautaselle mielummin toi 500km.

16.11.2010 21:09

voisitteko linkittää hyvän 50cc sylinterisetin roxiin suomalaiselta sivulta ja sais maksaa enintää 150e.

16.11.2010 23:31

http://sparewheel.net/p/p_info/i/841
Ketään ei tota varmaa suosittele, mutta ite oisin tota ostamassa typhooniin, niin sitä vaan kysyn et tarviiko alakertaa mitenkää tolle setille vahvistaa?

17.11.2010 1:19

Ei tarvi vahvistaa.

20.11.2010 13:47

miten tota roksin pytty kurii kannattaa lähtee viilaan pois? ja kannattaako samalla kanaville tehdä jotain?

20.11.2010 14:05

merk kirjoitti:miten tota roksin pytty kurii kannattaa lähtee viilaan pois? ja kannattaako samalla kanaville tehdä jotain?

Ite viilasin sen paineilma vingulla täysin pyöreeks ja tasotin kanavan sillen, että se on ns portaaton. Samalla nostin vähä pakoaukkoa. Eron huomas kyllä ihan selvästi.

20.11.2010 18:32

Tee noi mitä kirjotin edelliselle sivulle, pitäs lähtee aika kiimasee, en oo kyl käytännös kokeillu ;) jkoljon vastaus viestiini sisältää kanssa todella hyvää tietoa :)

21.11.2010 15:15

Koneella on ajettu +15tkm ja nyt kiinnostais hommata 70cc sylinteri, onko pakollista huoltaa alakerta että varmasti kestää? Ja miten vaikea homma itse alakerta huoltaa,eli vaihtaa kampura,laakerit ja stefat? Paljonkohan mahtaa hintaa tulla (mahdollisimman halvalla pitäis selvitä).
Tarkotus olis laittaa lower sport setti.

21.11.2010 16:23

kalleppi3 kirjoitti:Koneella on ajettu +15tkm ja nyt kiinnostais hommata 70cc sylinteri, onko pakollista huoltaa alakerta että varmasti kestää? Ja miten vaikea homma itse alakerta huoltaa,eli vaihtaa kampura,laakerit ja stefat? Paljonkohan mahtaa hintaa tulla (mahdollisimman halvalla pitäis selvitä).
Tarkotus olis laittaa lower sport setti.


no jos ei ole kampiakselissa väljää ja laakerit ei rahise niin pitäis kestää.
lohkot pitää aukasta ja vaihtaa sieltä tarvittavat osat. jos meinasit kampiakselin,laakerit ja stefat vaihtaa niin luulisin että maksaa korkeintaan 150e ja riippuu vähän osien merkistä.
ja sitte jos viel ostat jonkun 70cc sylinterisetin nii maksaa joku 100e ja sit isompi kaasari 50e ja tehari 100e ja multivari 50e nii maksaahan se sitte 300e + toi 150e suunnillee. ja sitte jos ostat käytettynä noi osat nii pääset suunnillee puolet halvemmalla.