Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

24.10.2010 20:39

Eikös tämän sylinterin: http://en.scooter-attack.com/shop/artik ... navigation

Mukana tule samat osat kuin tämän: http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylin ... -4275.html
Hinta vain hämää, kun muut osat kyllä kaasalaisella on saman hintaisia ku scooter-attackilla :D

25.10.2010 13:41

Kyllä, kyseessähän on sylinteri-sarja, jolloin kaikki tarvittavat tulevat mukana. Hinta on Suomessa kalliimpi koska meillä on kalliimmat ALV:it.

28.10.2010 15:48

Mikä olisi paras 70cc sylinteri, jonka saisi toimimaan tuolla 12mm vakio kaasarilla? Kyseessä Gilersa Stalker, eli Piaggion kone kyseessä.

28.10.2010 16:12

Miksi olet hommaamassa 70cc:tä, jos meinaat käyttää 12mm kaasutinta? Eikö olisi sama pysytellä vakiosylinterissä silloin?

29.10.2010 15:47

Totta, koska 12mm ei tule koskaan toimimaan 70cc:n kanssa.

29.10.2010 16:02

Riittäisikö 16mm dellorto malossin tai polinin sportille?

30.10.2010 13:15

Et saa kaikkia tehoja irti, mielummin 17.5 tai 19mm.

30.10.2010 14:45

Naked kirjoitti:Et saa kaikkia tehoja irti, mielummin 17.5 tai 19mm.


Minkälainen tehoero on 16mm dellortolla ja 17,5mm?

30.10.2010 17:07

En ole varma, onko tämä nyt oikea topic, mutta kun sylinteristä on kyse niin kysytään nyt. Asiaan -> Elikkä, miten tuosta vakiosylinteristä ja vakioputkesta saisi mahdollisimman paljon tehoa, tavoitteena olisi saada mahdollisimman paljon tehoa ilman esim putken/sylinterin vaihtoa, jotta ei herättäisi paljoa huomiota. onko paras tapa isompi kaasari tai pytyn viilaus, vai onko noista paljoa hyötyä?

SF2 stage6 sport pro 70cc

30.10.2010 17:24

Olisin vaan kysynyt että saako kyseistä pyttyä kiinni suoraan 07 SF2. Tarviiko lohkoja avertaa tai jotain?

30.10.2010 18:04

Kyllähän se menee heittämällä kiinni, tosin pakoputken vaihtaminen on erittäin suositeltavaa. Lisäksi on käytännössä pakollista säätää sekä kaasutin että variaattori.

Jamppa^ kirjoitti:Elikkä, miten tuosta vakiosylinteristä ja vakioputkesta saisi mahdollisimman paljon tehoa

Tietty aluksi kurit pois, hukkaputken voit leikellä irti, tukkia putken ja hitsata hukkiksen päälle takaisin, kannen laskeminen sun muut auttavat.. Lueppa tietopankin artikkeli "Virittämistä pintaa syvemmältä".

30.10.2010 18:06

Jamppa^ kirjoitti:En ole varma, onko tämä nyt oikea topic, mutta kun sylinteristä on kyse niin kysytään nyt. Asiaan -> Elikkä, miten tuosta vakiosylinteristä ja vakioputkesta saisi mahdollisimman paljon tehoa, tavoitteena olisi saada mahdollisimman paljon tehoa ilman esim putken/sylinterin vaihtoa, jotta ei herättäisi paljoa huomiota. onko paras tapa isompi kaasari tai pytyn viilaus, vai onko noista paljoa hyötyä?

Et tule saamaan tehoa irti millään varsinkaan vakioputken kanssa. Itselläni on 70cc, 17.5mm kaasari ja kuriton vakioputki ja voin sanoa että ihan täys paska ei kiihdy eikä kulje mihinkään. Pistä joku tehari vaa suosiolla muuten aivan turha edes yrittää. Mutta vakiosylinteristä voit avartaa sen pakoaukon pyöreäksi jos se on puoliympyrän muotoinen ja sen jälkeen esim. kiillottaa sen pakoaukon.

30.10.2010 19:25

Kiitos vastauksesta Jkoljo, ja leovince_zx, sen takia yritän saada tuosta tehoa vakioputkella, sillä mopo on jokapäiväisessä ajossa, ja saisi herättää ulkonäöltään mahdollisimman vähän huomiota, sen takia pidän vakioputken paikallaan.

30.10.2010 21:28

leovince, 70cc pytyllä on aivan eri vaatimukset pakoputkelle kuin 50cc pytyllä. Vakioputki antaa siis suhteessa enemmän tehoa 50cc pannulla, kuin 70cc pannulla. Ei ole turha yrittää, päinvastoin, rakentamalla oppii sekä hyvästä yrityksestä saa usein palkkioksi sporttisen ja luotettavan koneen.

2.11.2010 0:13

Naked kirjoitti:Et saa kaikkia tehoja irti, mielummin 17.5 tai 19mm.

Minkälainen tehoero on 16mm dellortolla ja 17,5mm?