Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

9.5.2013 15:23

No vakiopytyissäkin se tehoalue on yleensä 7000-8000 paikkeilla ja toimii yleensä vielä 9 tonniinkin suunnitellulla putkella joten kuten. Veikkaisin että tuolla motoforce plussalla parhaat tehot on siellä 9-10k (sopivalla putkella)ja toimii paremmin jonkun kireämmän putken kans ku vakiopytty.

On sillä lämmönjohtavuudella teholuokasta riippumatta sellanen vaikutus että alumiinipytty voi käydä vähäsen viileämpänä jolloin sisään tuleva seos lämpenee vähemmän. Tästä taas seuraa että viileämpi seos on tiiviimpää ja sitä mahtuu sisään enemmän jolloin saa enemmän tehoa. Mutta käytännössä ei liene persiissä tuntuvaa eroa ja alumiinipytyllä alkaa saamaan hyötyä vasta kun tehoja alkaa löytymään kunnolla.

Toisaalta noissa alumiinipytyissä on yleensä myös parempi viimeistely ja paremmat aukotkin niin voi ne siksikin olla tehokkaampia.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.5.2013 15:38

Aattelin tänne tulla kyseleen,
    kun täällä noista airsaleista puhuttiin. Mikä mahtaisi olla vikana ku itsellä uus airsalin 50cc sylineterisarja, ja muina vireinä stage6 pro replica, malossi fly, malossi multivar, 35%vp ja kytkinjouset. 14mm mikunin kaasari 60 suutin ja kuriton vakio putsari. Rengas ilmassa ottaa hyvän piikin mutta sitten kun menee kyytiin nii menee eka hyvin siihen piikille asti mutta jää siihen junnaamaan ajattelin että olisko liian painavat rullat (5.5g) ?

    Re: Keskustelua sylintereistä

    9.5.2013 16:12

    Oletko koittanut millaisia suuttimia? Itselleni ainakin kuullostaa aika pieneltä tuo 60.
    Kiitos muuten kommenteista siihen motoforceen, mutta osaako kukaan sanoa mitä se ''anti-tamper'' casing tarkoittaa?

    Re: Keskustelua sylintereistä

    9.5.2013 16:17

    Liian pieni suutin ainakin on. Ehkä turhan painavat rullatkin. Koita jollain 80 suuttimella ja pienennä jos röpöttää lämpimällä koneella kaasu pohjassa.

    granturismo kirjoitti:mutta osaako kukaan sanoa mitä se ''anti-tamper'' casing tarkoittaa?


    "Attention: Not suitable for Peugeot engines with "anti-tamper" casing!"

    Tuo tarkoittaa että ei käy peugeotin moottoreihin missä on joku "näpelöintiestetty" kotelo. Saattaa tarkoittaa myös lohkoja tuo casing. Varmaan selviää purkamalla mopoa eli jos siellä on joku rakenne joka estää purkamisen normi työkaluilla tai hajottamatta jotakin niin voi olla tommonen näpelöintiestetty malli. En tiiä.

    Re: Keskustelua sylintereistä

    9.5.2013 18:12

    Juu no pitää kokeilla mutta voisiko olla imuvuoto kun tein itse tiivisteen sylinterin alapäähän ? :lol:

    Re: Keskustelua sylintereistä

    9.5.2013 18:33

    Voisi.

    Re: Keskustelua sylintereistä

    9.5.2013 19:37

    Anti tamper casingista olisi kannattanut kysyä Pösön mallikohtaisessa, mutta mainittakoon että se tarkoittaa nimenomaan lohkoja, jotka ovat sen muotoiset että niihin ei saa asennettua kunnon virisylinteriä ilman muokkauksia.

    Re: Keskustelua sylintereistä

    9.5.2013 21:24

    Miten tiedän että saanko tuon laitettua? Entä mitä pitäisi tehdä sille?

    Re: Keskustelua sylintereistä

    9.5.2013 23:39

    Sylkkä irti ja katsot onko siellä tilaa isommalle sylinteriputkelle. Pidä mielessä että virisettien helmat ovat yleensä paljon ohuemmat, varsinkin 70cc pytyissä. Ne kyllä mahtuvat vakion, paksun paikalle. Olettaen tosiaan että vakiopytyn helmat ovat paksut.

    Re: Keskustelua sylintereistä

    10.5.2013 18:16

    Tuosta kiiwistä minkä kokoset rullat ois hyvät tuon virisetin kanssa ? 4,7g ? Ja ens viikoks tulee uus tiiviste sarja, ja aattelin jotain 80suutinta kokeilla sen kurittoman vakioputsarin kanssa :)

    Re: Keskustelua sylintereistä

    10.5.2013 18:59

    Mulla on 4,8g rullat tällä hetkellä ja on hiukan liian kevyet, ainakin nyt kun on ollut sateista ja kylmät ilmat, kesäkelillä voi muuttua ku lämpötila vaikuttaa tuohon kopiominarellin variaattoriin niin paljo.. :D Tosin mulla on vähän eri virit, muuten samat mutta tnt pytty ja gianelli extra tehari ja 16mm kassu. Airsalille ja proreplicalle nuo 4,7g voi ollakkin sopivat kun voi olla vähän ylätehosempi yhdistelmä. Kurittoman vakioputsarin kanssa sopiva suutin löytyy varmaan väliltä 75-85. Osta muutama eri kokoinen suutin, aloita isoimmalla ja pienennä jos on liian iso niin ei pääse käymään laihalla ja leivo. Liian isolla suuttimellahan se pätkii ja röpeltää lämpimällä koneella kaasu pohjassa.

    Re: Keskustelua sylintereistä

    11.5.2013 1:01

    Joo.. Sitten kun nostaa renkaan ilmaan niin ottaa aivan törkeän ison piikin, mutta rupeaa samalla "ampumaan putkeen/pätkiin" oisko jossain cdissä vika ku on vakio ? :D Ja voiko tuommoinen laiskuus johtua siitä jos sylinterin tiiviste vuotaa ? Eli painoa päälle niin ei kulje, mutta rengas ilmassa melkein kuin hayabusa :D

    Re: Keskustelua sylintereistä

    11.5.2013 23:28

    No voihan se siitäkin johtua mutta ensimmäisenä epäilisin tuota suutinta. Se on ainaki helppo ja halpa kokeilla ensin, vaikka 80 suuttimella korjautuisko ongelma.

    Re: Keskustelua sylintereistä

    17.5.2013 0:27

    Kellää kokemusta tosta motoforcen 70cc valupytystä, maksaa scooterattackis muistaakseni siinä 130euron pintaan. Mahta olla aika lussuimmista seiskakymppi pytyistä, ainaki hintansa perusteella. Mutta kun ei ole ainakaan hinnalla pilattu ja ainakin jotain eroa vakiopyttyyn niin miksikäs ei.

    Re: Keskustelua sylintereistä

    17.5.2013 7:01

    Tai sitten lisää 30e ja ostaa s6 sp mk II :D :D