Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

21.11.2010 22:22

Mistähän mahtaisi löytää halvan 47.00-48.00mm männän Minarellin skootterimoottoriin? Kun tarvitsisi omaan 70cc:seen uuden männän. Itse olen katsellut Scootpartsilla Airsalin 47.60mm mäntää, mutta siinä tulevat vielä postit päälle. Löytyykö Suomesta jotain paikkaa?

22.11.2010 0:16

Jos pytyn hoonaa niin pitääkö ostaa ylikoon mäntä? Sylinteri putkessa siis ei ole naarmuakaan.

22.11.2010 16:17

Ei tarvitse, mutta jos porautat, niin silloin pitää.

Hoonauksessa riippuen tilanteesta karhennetaan/hiotaan sylinterin pintaa.

28.11.2010 19:23

Mimmosii barikitin männät on, ku easyl ois ylikokost barikittii aika halvalla, ja ylikoon mäntii en oo nähny ku siellä ja sit kaasalaisel o vertexii. Easylt vois samal tilata muutaki kilkettä.

28.11.2010 19:49

LaneKit kirjoitti:Mimmosii barikitin männät on, ku easyl ois ylikokost barikittii aika halvalla, ja ylikoon mäntii en oo nähny ku siellä ja sit kaasalaisel o vertexii. Easylt vois samal tilata muutaki kilkettä.


yhtä hyviä ku muutkin männät.

28.11.2010 21:53

_keijomies_ kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:Mimmosii barikitin männät on, ku easyl ois ylikokost barikittii aika halvalla, ja ylikoon mäntii en oo nähny ku siellä ja sit kaasalaisel o vertexii. Easylt vois samal tilata muutaki kilkettä.


yhtä hyviä ku muutkin männät.

Hyvä ku mietitytti toi hinta 32e, ku yleensä tol hinnal myyää vaa paskaa, mikä toimii persees paremmi ku mopon konees :D

28.11.2010 22:14

_keijomies_ kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:Mimmosii barikitin männät on, ku easyl ois ylikokost barikittii aika halvalla, ja ylikoon mäntii en oo nähny ku siellä ja sit kaasalaisel o vertexii. Easylt vois samal tilata muutaki kilkettä.


yhtä hyviä ku muutkin männät.

Vähä laaja käsite, kun niihin "muihinkin" mäntiin kuuluu niin malossit kuin tnt:tkin?

2.12.2010 19:52

Mahtaako tää tänne kuulua, mutta haluaisin tietää miten läpät siis toimivat, kun se ei ole vielä täysin selvillä minulla. Kiitos etukätee.

2.12.2010 23:33

Reetuhai2 kirjoitti:Mahtaako tää tänne kuulua, mutta haluaisin tietää miten läpät siis toimivat, kun se ei ole vielä täysin selvillä minulla. Kiitos etukätee.


muistaakseni läpät liikkuu kaasun mukaan ja ne sekoittaa bensan ja ilman keskenään. nii sit tulee ns. "lisätehoa". ja sit hiilikuitu ja muut läpät liikkuu herkemmin ku tavalliset ja tulee kierroherkkyyttä lisää ja niistä on vain hyötyä viritetyissä koneissa siis hiilikuituläpistä.

3.12.2010 1:16

Ei mennyt ihan noin, hiilikuituläpistä osuit kyllä oikeaan.

Läppäventtiilin(ts. "takaiskuventtiilin") tarkoitus on estää polttoaineseoksen takaisin virtaaminen kaasuttimeen männän painuessa sylinterissä alaspäin. Polttoaine sekoittuu ilmaan jo kaasuttimessa. Läppäventtiili on virtauksen kannalta aika epäedullinen, lisätehoa ei se tuo.

Tuossa nyt kuva, jos se auttaa.

Kuva

3.12.2010 8:51

Okei kiitos paljon. Sen kuitenkin vielä kyselisin että kun minulla on imukaula ja se ihme alaosa irti, niin kuuluuko läppien olla hieman raollaan vai ei?
Ja voiko siittä johtua että mopo ei lähde käyntiin?
Hiilikuituläpistä on siis kyse. Joskin on tuolla metallisetkin jos niillä koittas.

Kiitos taas etukätee.
Se on mukavaa kun kaikki viittii valaista asiaa niin tulen minäkin viisaammaksi, kun vielä tällänen saapas oon mopojen kanssa.

3.12.2010 12:03

Pieni rako ei haittaa, läpät kyllä menee kiinni paineen kasvaessa kampikammiossa. Kannattaa kuitenkin tsekata vaikka imukaulasta puhaltamalla ja imemällä, että läpät menevät tiiviisti kiinni ja ilma ei pääse toisene suuntaan.

Hiilikuituläpät saattaa suurilla ajokilometreillä alkaa halkeilemaan kulmista, joten silmäile varmuuden vuoksi vielä niitä kulmia.

5.12.2010 0:18

Tämä nyt ei tänne kuulu, mutta kun ei muuallakaan vastasta ni tarttis sellasta apuu kun ei toi suska taho käydä, lupaa kyllä paljon kun pistää tulpanreiästä bensaa, mutta sen jälkee se hiipuu ja sitten ei edes lupaa.
Tuntuu kuin ei saisi bensaa mutta mistä se voi johtua kun olen kaasarin putsannut ja kaikki muut mutta ei vain tahdo käydä.

6.12.2010 23:34

Kuuluuko tossa olla tollanen kolo? kuva on pakopuolelta..

http://www.motot.net/galleria/kuva28678/

7.12.2010 0:35

Jos se kolo jatkuu sinne pakoputken suuntaa vielä jonkun matkaa, niin kyllä kuuluu. Eräässä itellä olleessa pelissä oli samanlainen kolo, paitsi isompi, ja se jatku vähän yli puolen välin pakoaukkoa.

Like this:

Kuva

Kuva