Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua sylintereistä

9.7.2013 15:48

Toi M(ega)forcen Racing 70cc on kyllä ihan midrace sylinteri, jos siis on kolmiosanen pako? Eli osatki kyllä pitäis vastata sitä sitte

Re: Keskustelua sylintereistä

9.7.2013 16:32

Kuva
Eipä ne muutkaan aina kestä. Kaks kampuraa oon saanu hajalle, Stage6 HPC ja Motoforce Evolution (täysin samoja ulkonäöllisesti), en yhtään vakiota.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.7.2013 17:07

Juuhis ei tua pytty tuota kuin 12-14hp joten ei kovin midrace :D Stage6 racing on midrace. Stage6 sport pro mk2 tuottaa muutaman hepan enempi kuin tämä megaforcen 70cc racing tölkki. Onko kellään kokemusta Barikit sylkistä? Semmosen sais halvalla näköjään easypartsilta.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.7.2013 19:09

Itseä ainakin pelottaisi ajella Motoforce Racing 70cctä vakiokampuralla, mutta kukin tehköön niinku haluaa :lol:

Re: Keskustelua sylintereistä

9.7.2013 20:48

Sain tuossa äsken laitettua stage 6 racing 70cc pytyn kiinni, mutta ongelma ilmeni... Mäntä nousee liian ylös ja ottaa kinni siihen ns kattoon.

Re: Keskustelua sylintereistä

9.7.2013 20:54

Laita paksumpaa alatiivistettä ja mittaa squish band 0,5 - 0,6 millin tienoille.

Re: Keskustelua sylintereistä

14.7.2013 20:28

S6 sport pro pytystä puristuksia vaan 9.5bar sillä sen kupuramännällä ja squish 0.8mm ja nyt pakokanava aukeaa täydellisesti akk. =)
Tuntuu aika vähältä puristuspaineelta?
Nyt on 2metallista alatiivistettä jos toisen otan pois squish tippuisi varmaan 0.5-0.6mm,samalla pakokanava tulis alaspäin ja mäntä peittäis sen ~0.2mm pakokanavasta akk,enemmän hyötyä vai haittaa,harmia?
Tai voin hioa pytyn yläpäästä ~0.2mm pois,laskin ,että tuosta tulisi noin 0.3baria lisää puristusta vaikuttaako tuo mihinkään?

Re: Keskustelua sylintereistä

14.7.2013 22:11

Minusta nuo on ihan hyvät puristuspaineet.

Re: Keskustelua sylintereistä

14.7.2013 23:16

No jos mulla rossista lähtee joku 10 bar niin on toi kyl aika hyvin jo.
85cc honda.

Re: Keskustelua sylintereistä

1.8.2013 16:07

moro, mulla meni mbk booster ng:stä mäntä ja pytty paskaks :) no ostin kokonaan uuden sylinterisarjan jossa tuli kaikki, mutta kun rupesin katsomaan, niin kuuluuko tuon kannen ja pytyn välinen tiiviste olla tuollainen kovasta alumiiinista tai jostain kovasta aineesta tehty ? mienaa nuo kaksi muuta tiivistettä on on tuommosia lötköjä ja tuo yksi on tommonen kova? kuuluuko sen olla smmonen vai pitääkö ostaa jostain erikseen uusi tiiviste ? ne eivät ole samaa materiaali joten auttakaa minua :) tuossa se sylinteri sarja: http://www.janikaasalainen.fi/sylinteri ... -3747.html

Ja tässä samalla voiko joku kertoo hyvät rullat,vastapainejousen,kytkinjouset,hihnan ja suuttimen! jos halutaan kiihtyvyyttäää että keulii ;)

Re: Keskustelua sylintereistä

2.8.2013 11:47

Kyllä mun mielestä kuuluu olla kova.
Ne voi olla nestekoneelle ne kumitiivisteet.

Re: Keskustelua sylintereistä

2.8.2013 17:54

Joo kuuluu olla kova.

Et kerro mitään muusta setistä, joten säätöjä on vaikea spekuloida. Tuo sylinteri on kuitenkin lähellä vakiota, joten pidä vakiosäädöt, ja katso miten toimii. Kaasusta keulimisen voit unohtaa.

Re: Keskustelua sylintereistä

2.8.2013 19:59

3Gr Rullat vois olla aivan ok ja 30%vp ja medium kytkinjouset, tuo pytty on oikeastaan aikalailla vakio mutta pakko kysyä miksi olet menny ostamaan TNT:n rutkun jos tahdot keulia? :itku: :itku:

Re: Keskustelua sylintereistä

3.8.2013 0:33

tuo oli hyvä kysymys, miksi olen ostanut TNT sylinterisarjan :D koska en tiedä itsekkäään, ja ei paljoo kerenny aattelee ku heitin ekan ostoskoriin mikä sattu sopimaan,, meinaa noita muitakin projekteja on :D no kertokaas sit mitä pitää hankkia !

Re: Keskustelua sylintereistä

3.8.2013 2:06

Kyllä sillä TNT:llä keulii siinä missä muillakin normi 50cc pyttysarjoilla. Jos 50cc + perus tehari vireillä meinaa keulia niin taitoa siinä enemmän vaaditaan kuin tehoa. Osta hyvä putki, esim giannelli extra on erittäin hyvä tuolle pytylle, jäykät kytkinjouset (kuulemma malossin punaiset on hyvät minarelliin teharivireille), vastapainejouseksi käy vakio tai stage6 soft jos haluaa hifistellä, rullat vakiovariin pitää kokeilla parhaat väliltä 3-4g ja sopiva suutin pitää etsiä kokeilemalla. Vakioilmanputsarilla suutinta kannattaa metsästää 70-85 alueelta, vapariputsarilla 85-105. Ensin liian iso suutin jolla röpisee eikä kierrä ylhäällä, sitten pykälä kerrallaan pienentää kunnes pelaa hyvin. Malossi multivar tai stage6 sport vari on myös erittäin hyvä hankinta.