Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.8.2010 15:08
Kaikki kysymykset liittyen sylinterien viilaamiseen, vaihtoon, valintaan ja kunnostukseen. Mäntiin liittyvät asiat ja kysymykset voi esittää täällä. Tutustu
Tietopankin tarjontaan ennen kysymistä.
Kannen lasku, lohkojen avartaminen, osien viimeistely ja muuta tietoa moottorin työstämisestäTietoa Minarellin viritysasteista(sovellettavissa muihinkin moottoreihin)Huomaa myös muut
tekniikkapuolen viestiketjut pakoputkista, variaattorista, ilmanpuhdistimista, kaasuttimista ja muista osista.
Vanhat viestit löytyvät
täältä.
15.8.2010 18:34
Mitä mieltä olette, talveen mennessä skopaan tulee kilsoja noin 14000-15000, kannattaako porauttaa pytty ja vaihtaa mäntä, vai ajaako noilla vielä yhden kesän? Ensi kesänä tulee luultavasti noin 5-7k ajoa.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.8.2010 19:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Et ollut eka, minä olin.
15.8.2010 19:13
Ehdottomasti tekisin kaikki huoltotoimet sitten kun syksyn myötä korjaamoidenkin kiireet vähenevät. Talviaikana mopon korjaaminen on erittäin hyvää puuhastelua eikä menopeliä tarvitse seisottaa sitten keväämmällä kun remontit on jo tehty.
15.8.2010 19:38
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ehdottomasti tekisin kaikki huoltotoimet sitten kun syksyn myötä korjaamoidenkin kiireet vähenevät. Talviaikana mopon korjaaminen on erittäin hyvää puuhastelua eikä menopeliä tarvitse seisottaa sitten keväämmällä kun remontit on jo tehty.
Täysin samaa mieltä, talvella purnakin tota laitosta ja fiksailen kesää varten
Mutta ajaako tolla männällä sen 22k vai vaihdanko jo tänä talvena?
15.8.2010 22:03
LaneKit kirjoitti:Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ehdottomasti tekisin kaikki huoltotoimet sitten kun syksyn myötä korjaamoidenkin kiireet vähenevät. Talviaikana mopon korjaaminen on erittäin hyvää puuhastelua eikä menopeliä tarvitse seisottaa sitten keväämmällä kun remontit on jo tehty.
Täysin samaa mieltä, talvella purnakin tota laitosta ja fiksailen kesää varten
Mutta ajaako tolla männällä sen 22k vai vaihdanko jo tänä talvena?
Kyllä ite vaihtasin jo 15tkm kohalla. Ei se kuitenkaan mikään iso/kallis remontti ole juttu ole
16.8.2010 17:36
Scaleo1 kirjoitti:LaneKit kirjoitti:Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ehdottomasti tekisin kaikki huoltotoimet sitten kun syksyn myötä korjaamoidenkin kiireet vähenevät. Talviaikana mopon korjaaminen on erittäin hyvää puuhastelua eikä menopeliä tarvitse seisottaa sitten keväämmällä kun remontit on jo tehty.
Täysin samaa mieltä, talvella purnakin tota laitosta ja fiksailen kesää varten
Mutta ajaako tolla männällä sen 22k vai vaihdanko jo tänä talvena?
Kyllä ite vaihtasin jo 15tkm kohalla. Ei se kuitenkaan mikään iso/kallis remontti ole juttu ole
Näin tehdään
Samalla vois vähä viilata tota pakoaukkoa
17.8.2010 20:45
Mikä ois hyvä 70cc pytty aeroxiin hintalaatu suhde kohallaan? muina virenä toimii polini kisakytkin,polini super speed 9 rullanen vari,4,4 rullat ja Gianelli reverse putki
17.8.2010 22:16
Stage6 Sport Pro.
20.8.2010 14:49
Kun viilataan pakoaukkoon korkeutta niin pitääkö ottaa pois ylhäältä vai alhaalta vai kummastakin?
22.8.2010 11:50
Olin vaihtamassa mäntää mutta tuli pieni ongelma. Avasin kannen mutta sylinteri ei lähde vetämällä irti? MIkä mättää?
22.8.2010 12:32
Se on vaan jämähtänyt kiinni, tiiviste tekee joskus tuollaisen tempun. Näytä vähän kumivasaraa, kyllä se siitä lähtee.
22.8.2010 22:31
jkoljo kirjoitti:Se on vaan jämähtänyt kiinni, tiiviste tekee joskus tuollaisen tempun. Näytä vähän kumivasaraa, kyllä se siitä lähtee.
Jeps, kyllähän se sieltä lähti. Osaako joku sanoa onko tämä mäntä turha ostos?
http://sparewheel.net/p/p_info/i/398
22.8.2010 22:59
Ihan kelvollinen vakioon, kannattaa vain mittoa ja mahdollisesti viilata männänrenkaan päittäisvälys oikeaksi ja ylimmäisen renkaan yläreuna hioa 45 asteen kulmaan, jos se on täysin terävä.
23.8.2010 17:07
Millainen pytty toi Motorforcen 70cc on?