Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Stage6

14.6.2010 1:44

Onko tuo Stage6 kampiakseli kestävä? lupaavat että 16000 rpm kestäisi
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/kampi ... -4235.html

Ja sitte toiseksi, minkälaiset petilaakerit pitäisi olla? niissä kun on nuita c4 yms tekstejä myyntinimissä :)

Muuta osaa Roksiin tulossa: Stage6 putki, 17.5mm kaasari, kisavari ja kytkin, ehkä joku 50cc sporttipytty.

14.6.2010 4:19

Todella hyvä kampura kyseessä, suosittelen. Laakereiksi SKF C4.

16.6.2010 20:57

Mitä eroa on vaakaminarellin ja pystyminarellin kampiakseleilla?

17.6.2010 12:24

Ju1bb1 kirjoitti:Mitä eroa on vaakaminarellin ja pystyminarellin kampiakseleilla?

Vaakaminarellissä limpunhalkasija on hieman suurempi...

8.7.2010 22:53

Kysysin et kuinka paljon kampiakselin vaihdosta liikkees kannattaa maksaa? onko kyseessä kuinka iso työ yms?

vai voisiko jollain saada uudet kierteet variaattorin puoleiseen akseliin kun on nyt huonot kun tehty kierrepakal uudet eikä pysy monia kilometrejä kiinni noil kierteil..

Olisko Tampereen lähettyvil jotain mahdollisimman HALPOJA liikkeitä jotka voisivat vaihtaa kampiakselin aeroxiin?

9.7.2010 10:31

Nassek kirjoitti:Kysysin et kuinka paljon kampiakselin vaihdosta liikkees kannattaa maksaa? onko kyseessä kuinka iso työ yms?

vai voisiko jollain saada uudet kierteet variaattorin puoleiseen akseliin kun on nyt huonot kun tehty kierrepakal uudet eikä pysy monia kilometrejä kiinni noil kierteil..

Olisko Tampereen lähettyvil jotain mahdollisimman HALPOJA liikkeitä jotka voisivat vaihtaa kampiakselin aeroxiin?

kampuran vaihto aika monessa paikassa 100-200€ + osat.

3.8.2010 13:35

Tuntuu että mun roxis on kaikki erilaista, mallikohtanen magneeton ulosvetäjä ei sovi.
vm.08 ja ostettu uutena, eli aina ollut mulla.

yleismallin ulosvetäjä on liian möhkö.
Kai pitää joku patentti keksiä. Vinkkejä?

3.8.2010 16:16

J-P@ kirjoitti:Tuntuu että mun roxis on kaikki erilaista, mallikohtanen magneeton ulosvetäjä ei sovi.
vm.08 ja ostettu uutena, eli aina ollut mulla.

yleismallin ulosvetäjä on liian möhkö.
Kai pitää joku patentti keksiä. Vinkkejä?

Kakshaaranen ulosvetäjä ainaki itellä mahtu hyvin. Tosin aika turhaa. Kampuran päähän se mutteri ihan päähän, vedän sormilla magneettoa sen alta ja paukautat pari kertaa vasaralla siihe kampuran päässä olevaan mutteriin.

Tällä tyylillä oon irrottanu yli 5 magneettoa...

3.8.2010 17:10

Scaleo1 kirjoitti:..vedät sormilla magneettoa sen alta..


Siis, selitäkkö tuon kohan paremmin?
oon sitä nyt jo tunnin kiskonu irti eikä vaan lähe..

3.8.2010 20:09

J-P@ kirjoitti:
Scaleo1 kirjoitti:..vedät sormilla magneettoa sen alta..


Siis, selitäkkö tuon kohan paremmin?
oon sitä nyt jo tunnin kiskonu irti eikä vaan lähe..

Niin, laittaa neljä sormee sinne magneeton taakse ja kiskoo sitä pois päin samalla kun napauttaa kampuraan kunnon iskun (kohtuudella kummiki). Jos ei onnistu niin voi kokeilla esim sormien sijaan käyttää sorkkarautaa. Pitää vaan muistaa varoa staattoria.

3.8.2010 21:13

Ahaaa, en osannu yhistää noita :D huomenna kokeella, tänään ei kykene enää.

5.8.2010 15:00

joskus otin magneeton irti siten, että normaalipäinen ruuvari lohkon ja magneeton väliin. Sitten kampeat / väännät magneetoa ulospäin. Pyörität pari senttiä ja kampeat taas. Tätä jatketaan ja pyöritetään magneettoa ympäri kunnes se tipahtaa käteen.

9.8.2010 13:54

miten ton alakerran sais kaikista helpoiten puhistettua kaikesta paskasta eli siis sen paikan missä on myös kampiakseli ku luulen että vika on siinä ku kerkesin ajaa max. 1km ja meni siinä jo uus mäntä paskaksi. niin puhistan sen ainaki eka ja sitte kokeilen uutta mäntää ku ei kehtaa koko ajan ostella uusia mäntiä ja muutenkaa uus sylinteri ei oikee tykkää..

9.8.2010 22:14

Kone irti ja huuhtelet runsaalla bensalla. Paineilma auttaa myös.

9.8.2010 23:52

jkoljo kirjoitti:Kone irti ja huuhtelet runsaalla bensalla. Paineilma auttaa myös.

pitääkö koko moottori ottaa irti ja aukasta lohkot vai voiko sen saada jotenki huuheltua että ois lohkot ja moottori kii että ois pelkkä sylinteri ja mäntä pois?