Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.10.2012 11:15

tulipa otettua dremelillä se pois nyt ootteleen et tuo posti tuo polini 70cc sport pyty ensiis uutta vaa käytetyn. Mihinkähä sitä seuraavaks kannattas viilaasörkkiä lisätehojen haalimiseksi?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.10.2012 21:41

Laaffi, katoppa tästä, miten sun kannattaa vaikka viilailla tota Pököttis lohkoa. :D Ja teethän sä no viilailut lohkot auki, muuten voi olla metallisilppua kampikammio täynnä.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.10.2012 22:17

joo lohkotauki viilaan ku pitäs uus kampura saaha ja laakerit . mieoon nyt imupuoleviilannu sillee ettoi keskipalkki on poissa ja oon vähä ylhäältä mut noi laidan helmat on vaikee saaha pois http://www.motot.net/galleria/kuva163036/ kuvaa viilauksesta

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.10.2012 22:36

yritä tuolta ''ylhäältä pikkuisen lisää viilata. Seos ei tykkää liian jyrkistä kulmista..

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.10.2012 22:41

Ja reunoiltaki silottelua.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.10.2012 22:53

noi reunat on kauhee vaikee saaha mut ylhäältä juu vois vähä lisää viilata pakoaukkoo aateli et vois vhä hivhauttaa pyörö viila varmaa iha hyvä siihen hommaan ku ei remelillä oikee yllä

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.10.2012 23:43

En kyllä ite enää välttämättä viilais ylhäältä, kun oot keskirimanki vetäny pois. Jkoljo joskus kertoili ettei sitä ihan heti kannattais positaa, kun vaikuttaa kuitenkin tohon lohkon kestävyyteen aika paljo.

Joltain saksalaisilta virittäjiltä on kuulemma lohko hajonnukki sen takia kun on riman poistanu.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

22.10.2012 23:45

Melkeen kannattaa varmaan jollain hiomapaperilla vähän tasotella tota. Tai ottaa siihen dremeliin sen hiomaterän ja sillä, jos vielä tasottelet noita reunoja. Ite varmaan tasottelisin, mutta en olekaan aikeissa ottaa tota rimaa kokonaan pois :D

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

23.10.2012 12:05

siinä on senverran paksusti tavaraa viel et kestää ja mullo. viel 2kpl lohkoi tlimääräsenä ni ei hirveesti huoleta : )

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

24.10.2012 21:22

mikä ois helpointapaviilata ton polini pakoaukkoo

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

25.10.2012 9:50

Tämä ei kyllä liity enää kampiakseleihin. Mopopuolen viilustopicista löytyy paljon vinkkejä, ja maalaisjärjen käyttö on sallittua. Valurautapytyn viilaamiseen paineilmavinku on loistava, alumiiniseen puree hyvin Dremel pienellä hiomarullalla.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

25.10.2012 16:04

joo no nyt löytyy paikka tollekki kysymykselle

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

4.11.2012 2:47

Jos nyt oon ostamassa uutta kampiakselia tohon dtseen, vm 06. Katoin sparewheeliltä kampuroita ja noissa lukee että alatapin halkaisija on 16.. Ja jostain lukenut että uusimmissa olisi 18, joten onko sillä merkitystä?

Millaisia nuo forten kampiakselit ovat?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

4.11.2012 3:05

Anteeksi että pilaan ilosi, mutta tää on skootteripuoli. ;)

Sanon kumminkin, että yleensä suurin ero ns. kisakampuroissa on isompi alapään laakeri, kestää paremmin tehoa ja kierroksia.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

5.11.2012 14:52

oiden C4-laakerien ongelmahan on liian vähän kiertävissä koneissa se, että niihin jää välystä, jolloin rasitus, joka kuulille kohdistuu on huomattavasti suurempi, joka usein johtaa nopeasti hajonneisiin laakereihin.
Yleensä noita aletaan käyttää, kun ollaan usein/jatkuvasti siellä n. 12000rpm paikkeilla, jolloinka ne laajenevat tarpeeksi.
Ei noi laakerit tietenkään välttämättä heti mene, mutta esimerkiksi täysin vakiona pidetyssä skootterissa nuo c3-laakerit kestää usein sen n. 30000tkm. C4-laakerit tuskin kestävät kymmentätuhatta.

@ Sudeen projutopic.

Hmm. Mitäs nyt oikeasti on eroa C3 ja C4 laakereilla? C4 laakerit liikkuu pikkusen herkemmin ja kestää enempi lämpöä. eli toisella tavalla ajateltuna kitkakerroin on pikkusien pienempi c4 laakereissa, kuin c3 laakereissa. Eli, kun mopo kiertää sen vaikka 14000rpm ajossa, c3 laakerit tuottaa enempi lämpöä kiitos kitkan.'

C4-laakerien ongelmahan on liian vähän kiertävissä koneissa se, että niihin jää välystä, jolloin rasitus, joka kuulille kohdistuu on huomattavasti suurempi,

Hmm. Ainahan noissa laakereissa on välystä?? C4 laakerit on paljon väljempiä, kuin c3 laakerit. C4 laakerit on väljiä verrattuna c3:iin.

Linkkinä vähän tietoa laakereista.

En nää mitään käytännön eroa, jos C4 laakerit laittaa koneeseen, joka kiertää vaikka 10k. Ei se niin iso muutos ole, jos vaikka kone kiertää sen 14000rpm. se on vain noin 40%:n ero kierroksissa. Mutta sillä on taas väliä, jos kone joka justiinsa kiertää 14000rpm ja sinne menee tunkemaan c3 laakerit. Lämmöntuotto laakereissa voi olla sen verran kova, että se voi leikata kiinni. Sekin riippuu ihan laakerista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.