Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.12.2010 17:08

en tiiä kuuluuko tänne mutta minkä kokonen magneeton ulosvedin käy tollaseen yamaha bw's:ään jossa pystyminarelli kone? saako moposportilta?

2.12.2010 1:24

Tämä käy minarellin vauhtipyörään.

5.12.2010 12:02

Mistähän kannattais alottaa koneen kasaus sen jälkeen kun on stefatkin jo paikalla.?

5.12.2010 12:06

Eipä sillä suurta väliä, laita vaikkapa pytty paikoilleen ettei mene roskia sisään. Sitten voit laittaa imupuolen kuntoon, ja seuraavaksi sähköt sekä variaattorin.

5.12.2010 15:20

Juuh, nyt on pytty ja imukaula läppärunkoineen paikalla. Sitten sellainen kysysmys, että onko tässä kuvassa tuo no# 6 pikkuosa kovinkin tärkeä en löydä sellaista mistään...? Enkä muutenkaan löydä paikkaa sille taikka numeron 2 osalle, liittyy kuitenkin luultavasti öljypumppuun..?

EDIT: Molemmat ongelmat ratkaistu jo.

10.12.2010 23:29

ostin tommoset laakerit http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ya ... -minaryam/ ja niissä on sisällä jotkut muovisen näköset rinkulat siinä kuulien ympärillä nii pitääks ne ottaa pois vai ei.

11.12.2010 1:44

Ei pidä. Se on muutenkin rasvaa eikä muovia.

11.12.2010 1:56

Laakerihäkki taitaa olla kyseessä, ei saa ottaa pois.

11.12.2010 2:12

Itse asensin juuri tuollaiset laakerit ja kyllä niissä ihan vaan vaseliinit oli. Näyttivät ekana omastakin mielestä laakerihäkiltä, mutta eipä olleetkaan.

11.12.2010 11:43

Hetkinen, ootko aivan varma? Sillä nimittäin se laakeri ei toimi ilman laakerihäkkiä. :)

Keijomiehen linkkaamassa kuvassa kyllä laakerihäkki näkyy.

11.12.2010 11:53

ei niitä näy tossa kuvassa ku toisel puolel on ne muoviset jutut mut luulen että niiden kuuluu olla siel koska ne pitää vissii vaseliinit paikoillaan ja niissä on sellaset jutut mitkä pitää kuulat oikeissa kohdassa ne on niinku semmoset ku vakiolaakereissa mut vaa jotain muoviseosta luulisin.

edit: siinä on tälläiset muovirinkulat http://www.motot.net/wiki/Kuva:Kuulalaakeri.jpg

ei kai oo mitää väliä että kuinka päin laakerit laittaa ku laitoin sillee ku vanhatki oli laitettu.

11.12.2010 14:38

Ei oo väliä kummipäi laittaa. Ja Shape kyllä mullaki siel jonkulaine häkki oli, mutta pinnassa oli vaseliiniä ihan tasasesti niin sitä ei ees huomannu heti.

7.1.2011 5:05

kampiakselihan ei oo kuluva osa, ainoastaan laakerit kierto kangessa, eli samaa kampiakselia voi käyttää pitkään jos vaihtaa laakerit mutta se voi olla aika kallista kun ei sit kampiakselin alalaakeria voi itse oikee vaihtaa :D itsekun kasasin lohkot niin ei meinannut pyöriä koska otti iha vähän kiinni, keskitin rupesi paranemaan pyöriminen, sitten napautukset molempiin päihin pari kertaa niin jo rupes pyörimään :D

apuja

30.1.2011 18:48

En viihdi selata koko topicia läpi, joten jos viihtisi vastata:)
Onnistuuko pelkän kiertokangen vaihto kotikonstein? Mitä erikolisvälineitä mahd. tarvitsisi ja mitkä on kompastuskivet? Miten tuo tasapainotus suoritetaan.
Vai ostanko suosiolla uuden kampuran, koska hinnassa ei ole hirveästi eroa vs. kiertokangen vaihdattaminen liikkeessä.

30.1.2011 18:57

Kietari pitää vaihtaa koneistamol. Tunnen amiksen joka vaihto ite sikaan amiksessa kietarin, mut siel onki kaikki välineet. Lopputulos oli ihan toimiva, mut ei kyl ehkä paras mahollinen.
Vaihto ei montaa kymppii koneistamol maksa, mut suosittelen kyl halpaa kampuraa ulkomailt ;)