Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

3.4.2010 15:47

Riippuu vähän missä kunnossa alapään laakeri on, toisinsanoen onko siinä klappia. Kokeile klappi nytkyttämällä kiertokankea ylös-alas kampiakselin ollessa paikoillaan, jos tuntuu väljää, osta uusi. Itse ostaisin uuden koska se on noin paljon ajettu, mutta mikäs siinä vanhalla ajellessa jos se on kunnossa.

3.4.2010 15:57

jkoljo kirjoitti:Riippuu vähän missä kunnossa alapään laakeri on, toisinsanoen onko siinä klappia. Kokeile klappi nytkyttämällä kiertokankea ylös-alas kampiakselin ollessa paikoillaan, jos tuntuu väljää, osta uusi. Itse ostaisin uuden koska se on noin paljon ajettu, mutta mikäs siinä vanhalla ajellessa jos se on kunnossa.

selvä, kiitos ohjeista ;)

4.4.2010 0:59

kalleppi3 kirjoitti:ei kuvissa näytä vaikealta, toivottavasti ei oikeastikkaan.liike varmaan ottaa ylihintaa tosta hommasta.
Onko kampuran vaihto välttämätön jos mopolla on ajettu 21tkm, kun vaihtaisin vaan laakerit ja stefat.

No itelle toho boosterii sen eka omistaja teetättäny kone rempan korjaamolla. Kuitin mukaan purkaminen, osien vaihto ja kasaus maksanut 420e + osakulut päälle. Koko huollon loppusumma lähenteli tonnia :eek:

Edit: Niin siis kampiakselin vaihto + kasaukset yms. Työtunteja kuitin mukaan mennyt 7.

4.4.2010 18:11

Nyt on kyllä pientä rahastuksen makua :lol:

Jos kampiakselin vaihto hermostuttaa, voi sentään ottaa koneen itse irti, ja purkaa kaiken mitä osaa. Sillä säästää huomattavasti, veikkasin että liike veloittaa pelkästä kampuran vaihdosta (lohkot irti, kampuran vaihto ja taas kasaan) jotain 50-150e riippuen paikasta.

4.4.2010 20:13

jkoljo kirjoitti:Nyt on kyllä pientä rahastuksen makua :lol:

Jos kampiakselin vaihto hermostuttaa, voi sentään ottaa koneen itse irti, ja purkaa kaiken mitä osaa. Sillä säästää huomattavasti, veikkasin että liike veloittaa pelkästä kampuran vaihdosta (lohkot irti, kampuran vaihto ja taas kasaan) jotain 50-150e riippuen paikasta.

Kyllä ne kovasti laskuttavat. Huolto oli tietenkin MBK:n valtuutettu huolto. Tämä menee hieman ohi aiheen, mutta löytyi kuitti "kaasutin putsattu 30e"...

4.4.2010 20:17

Kallis huolto kyllä ollu. Kaveri teetätti paikallisella Yamahan jälleenmyyjällä konerempan (sylkkä, mäntä, tiivisteet, kampiakseli, öljyt ym) tarvittavat + työt niin makso 600€...

15.4.2010 22:19

Eli ostattelin tossa lohkoa käytettynä boosteriin varinpuolelle. Kyselin useemmalta yksityiseltä purkuosana pelkkää varipuolen lohoa ja löyty, mutta eräs toinen myyjä sano, ettei sais laittaa kaksia erilohkoja, että ne on vähän erimuotoset.

Eli voinko ostaa jostai random pystyminarellistä pelkän varinpuoleisen lohkon vanhan oman boosterini magneeton lohkon pariksi ja sopiiko ne toisiinsa ja onko tiiviit yms?

15.4.2010 22:42

Kyllähän ne lohkot yleensä "pari" on mut olen itsekki sekotellu niitä ilman ongelmia. Kynnyksiä voi joihinki kohtiin tulla mut voi tarvittaessa viilata pois...

26.4.2010 20:58

osaisko joku neuvoo cpi oliver cityn lohkojen avauksen.? oon vähän ulapalla hommassa. :nolo:

27.4.2010 8:01

hjklöä| kirjoitti:osaisko joku neuvoo cpi oliver cityn lohkojen avauksen.? oon vähän ulapalla hommassa. :nolo:

Irrotat eka vauhtipyörän ja sähköt. Sitte otat öjlypumpun irti ja avaat lohkoja kiinni pitävät pultit. Naputtelet kumivasaralla lohkoja poispäin toisistaan ja lopulta toinen lohko irtoaa. Toisen saa kampiakselista irti, kun laittaa kampuran päähän mutterin ja naputtelee siihen vasaralla.

27.4.2010 12:46

Itse tein tuohon tarkoitukseen "ulosvetäjän". Tarttee lattarautaa ja M8 tankoa. Muttereita kiristelee, niin lohkot aukeaa. Lohkoissa molemmilla puolilla M8 kierteet. Pari kuvaa:
http://s254.photobucket.com/albums/hh97 ... 010353.jpg
http://s254.photobucket.com/albums/hh97 ... 010356.jpg

27.4.2010 20:07

eikös siihen vauhtipyörän irroitukseen tarvi jotain ihme työkalua?

27.4.2010 21:19

hjklöä| kirjoitti:eikös siihen vauhtipyörän irroitukseen tarvi jotain ihme työkalua?

Pulttipyssyllä oon ainakin itse irrottanut ja hyvin on lähtenyt.

27.4.2010 21:57

Varmaan meinaa kampiakselilta irroittamista, ja kyllä, siihen tarvitsee mallikohtaisen ulosvetäjän.

28.4.2010 6:10

yksi ruuvari+vasarakin riittää irrotukseen ;)