Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.5.2009 22:36

Hei kannattisko olla hiljaa näistä asiosta, sillä tiedän että poliisit seuraavat näitä topiikkeja. YV kannattaa tommoset hoitaa.

19.5.2009 22:37

Joojoo :lol: Meijä mammaki seuraa :eek:

19.5.2009 22:49

robbhan kirjoitti:
Wilgu kirjoitti:Mitenkäs tuollainen http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=319-804 asennetaan Peugeot Speedfight 2 skootteriin?


Toi moposportist toimii hyvin ja on helppo säätää. Pakkauksen mukaan tulee paperi jossa lukee mihin johtoon se faittiin kytketään kun muistan vaan aeroxin värin ulkoo.

Speedfightissa keltasiniseen punanen ja musta akun miinukseen.
NosSami kirjoitti:
Wilgu kirjoitti:Mihin olette piilottaneet kierrosrajoittimen napin skootterissanne? Itsellä Speedfight ja ajattelin laittaa ohjaustagon katteen kääntöpuolelle. Suoraan mittariston alapuolelle. Onko hyvä? Parempia ehdotuksia?

itsellä on etulokasuojan alla!

Ite laitoin sähköstartti nappulaan. Vaihdoin sen virtapiirin sillein et ku painaa sähköstartti nappia niin ei rajotta ja muuten rajottaa, melko kätevä<3. Nojoo peukku välillä vähä väsyy mut kai se on sen arvosta ;)

19.5.2009 22:59

Pepe^ kirjoitti:Ite laitoin sähköstartti nappulaan. Vaihdoin sen virtapiirin sillein et ku painaa sähköstartti nappia niin ei rajotta ja muuten rajottaa, melko kätevä<3. Nojoo peukku välillä vähä väsyy mut kai se on sen arvosta ;)


Jos joudut kokoajan painaa sitä nappulaa oisko ollu vaan helpompaa ostaa sellanen 3€ ns painokytkin, helposti selitettynä kuulakärkikynän pääty, eli paina kerran - rajotettu, paina toisen kerran - rajoittamaton, paina taas - rajoitettu, jne tajusit kyllä :D

19.5.2009 23:12

Lazyzombie kirjoitti:
Pepe^ kirjoitti:Ite laitoin sähköstartti nappulaan. Vaihdoin sen virtapiirin sillein et ku painaa sähköstartti nappia niin ei rajotta ja muuten rajottaa, melko kätevä<3. Nojoo peukku välillä vähä väsyy mut kai se on sen arvosta ;)


Jos joudut kokoajan painaa sitä nappulaa oisko ollu vaan helpompaa ostaa sellanen 3€ ns painokytkin, helposti selitettynä kuulakärkikynän pääty, eli paina kerran - rajotettu, paina toisen kerran - rajoittamaton, paina taas - rajoitettu, jne tajusit kyllä :D

Ei itseasiassa, sitä kun ei oikee saa laitettuu minnekkään järkevään paikkaan missä se olis nopeasti saatavilla ja hyvässä piilossa, tulis vaa armotonta säätöö (jakauheet paineet). Nytte on sikäli orginelli lookki, että mitenkään ei voi setäsininen tietää että sähköstartissa on rajoitin eikä se siitä mitenkään erotu. Paljo huolettomampaa ajella ja ei tuu mikää hätä jos näkyy pysäytys partioita. Ja sitä paitsi tulee ajettuu enää niin harvoin, et ei se pahemmin mua haittaa toi peukun painaminen.

19.5.2009 23:26

Entä jos se kokeilee ajaessa tööttiä? ;)

Minulla oli kassikoukun pultin tilalla, siellä se oli piilossa. Ei sitä nähnyt muuten kuin katsomalla suoraan siihen, ylhäältä ei nähnyt, sivuilta ei nähnyt, se oli unelmapaikka. Kaiken kruunasi se, että se oli käden lähettyvillä (helppo klikata päälle).

20.5.2009 10:40

mitähän eroa näillä nyt sitten on? http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=30121

http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=15153

20.5.2009 23:19

Sanokaapa mikä on rajoittimessa vikana; On oikein asennettu, mutta kun sen laittaa päälle, mopo sammuu.

21.5.2009 0:13

karkulainen kirjoitti:Sanokaapa mikä on rajoittimessa vikana; On oikein asennettu, mutta kun sen laittaa päälle, mopo sammuu.

Rajottaa vissiin liikaa kierroksia jolloin sammuu. Säädä sitä rajotinta ensin johonkin asentoon ja koita sit uudestaa. Ja sit kun pysyy käynnissä alat hakeen paremmin.

21.5.2009 0:46

Andy-Boy kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:Sanokaapa mikä on rajoittimessa vikana; On oikein asennettu, mutta kun sen laittaa päälle, mopo sammuu.

Rajottaa vissiin liikaa kierroksia jolloin sammuu. Säädä sitä rajotinta ensin johonkin asentoon ja koita sit uudestaa. Ja sit kun pysyy käynnissä alat hakeen paremmin.

Säädin silloin, ei vaikutusta, pitää odottaa että uusi vari tulee ja laita sen rajoittimen uudestaan kiinni.

21.5.2009 2:12

Noniin tulipas touhuttua tänä iltana ja tämmöstä sain aikaiseksi.

Kuva

Kiitokset suuresta avusta jkoljo:lle! ;)

21.5.2009 11:49

karkulainen kirjoitti:
Andy-Boy kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:Sanokaapa mikä on rajoittimessa vikana; On oikein asennettu, mutta kun sen laittaa päälle, mopo sammuu.

Rajottaa vissiin liikaa kierroksia jolloin sammuu. Säädä sitä rajotinta ensin johonkin asentoon ja koita sit uudestaa. Ja sit kun pysyy käynnissä alat hakeen paremmin.

Säädin silloin, ei vaikutusta, pitää odottaa että uusi vari tulee ja laita sen rajoittimen uudestaan kiinni.

Onko se ihan semmoinen 16 asentoinen rajoitin? laita se nuoli osoittamaan 0 kohtaan niin sen ei pitäisi rajoittaa ollenkaan, näin ainakin itselläni ja se keltainen nappula on "hienosäätöä" varten vissiin, jos oot sitä pyöritelly?

21.5.2009 14:01

Andy-Boy kirjoitti:Onko se ihan semmoinen 16 asentoinen rajoitin? laita se nuoli osoittamaan 0 kohtaan niin sen ei pitäisi rajoittaa ollenkaan, näin ainakin itselläni ja se keltainen nappula on "hienosäätöä" varten vissiin, jos oot sitä pyöritelly?

Just se, pitää kokeilla laittaa se siihen kohti kunhan saan osat ja skoden käyntiin. :)

21.5.2009 16:00

Jumalauta, nyt alkaa v*tuttaa kun ei ole päässy ajelemaan, laitan sen rikkinäisen varin paikoilleen. :x

Seuraavaksi käännän sen ykköselle, kakkoselle ja siitä eteenpäin?

21.5.2009 17:29

Jaa´a enpä tuosta tiedä. Itselläni rajoittaa kierrokset sillein että nopeus ei nouse yli 60, rajoittimen nuoli on tällöin 0 ja 1 välissä. Ja sitten kun pistää sitä isommalle numerolle esim. 5, niin ei jaksa edes liikahtaa paikaltaan kun kierrokset rajottuu nii paljon, en sitten tiedä onko minun rajoittimessa jotain häikkää kun pitää ihan minimissä olla että rajoittaa sopivasti. :s