Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

3.4.2009 19:47

Kaivat sieltä magneeton esille, niin siinä on sellanen musta möhkäle, josta lähtee kaks johtoa. Kytke toinen maihin, ja polkase pari kertaa ja kato tuleeko kipinää. Jos ei tullu, niin siihen, jos tuli, niin siihen toiseen. Kaverin koneessa ainakin oli sinivalkonen johdon väri.

4.4.2009 10:17

Minkälainen kondensaattori se pitää olla, oisko kuvaa tai linkkiä?

4.4.2009 14:10

Tommosella on ainakin vedetty:

http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=12408

kytkin

5.4.2009 20:58

osaisko kukaan kertoa mulle miten saisin tehtyä rajottimen kytkimen phot eco tyyliin, että ku virrat kääntää pois niin menee rajotin päälle ja sitte ois vaikka joku toinen kytkin josta saisin aina rajottimen pois päältä. Kyllä sen luulis itekkin pysytyä rakentamaan mutta ite en niin paljon elektroniikasta älyä että keksisin.

5.4.2009 21:16

Kato tuo kytkis tosta viime sivulta, sillä onnistuu.

speedfight 2

6.4.2009 21:34

elikkäs kaverillani on kyseinen menopeli (speedfight 2 -04) ja tarkoitus olisi asentaa siihen rajoitin(käytetty,moposportin 16 as.). elikkäs tässävaiheessa meni sormi suuhun että mihinkä piuhaan k.o. rajoittimen pun. piuha kytketään?

8.4.2009 21:32

RX-50 kirjoitti:elikkäs kaverillani on kyseinen menopeli (speedfight 2 -04) ja tarkoitus olisi asentaa siihen rajoitin(käytetty,moposportin 16 as.). elikkäs tässävaiheessa meni sormi suuhun että mihinkä piuhaan k.o. rajoittimen pun. piuha kytketään?


Sinikeltaiseen ja toinen maihin.

10.4.2009 19:14

Nonniin eli nytten olisi sitten ongelmia phot-eco rajottimen kanssa. Eli siis oon kytkemässä sitä -07 roksiin. Kuten ohjeet kertovatkin yhden piuhan akun plussaan, yhden piuhan herätevirtaan, yhden johdon akun miinukseen. Viimeinen johto josta kaikki aina puhuvat on cdi bokssin tuleva. Kokeiltiin cdi:iihin meniviä johtoja sekä sinivalko piuhaan sekä valkosini johtoon
MIkä siis voisi olla ongelma?
Mitä virkaa on rajottimessa olevalla katkaisijalla?
Kuinkas miten menee se ympyrä säätimen säädöt? Isompi luku rajottaa enemmän?

rajotin

11.4.2009 17:53

onks mulla rajotin rikki ku kaikki johot on oikein ja sulake ei oo palanu, mutta ei silti meinaa toimia. vai onko phot ecossa viel joku vippaskonsti mikä pitäs kattoo?

11.4.2009 18:18

tepi123 kirjoitti:onks mulla rajotin rikki ku kaikki johot on oikein ja sulake ei oo palanu, mutta ei silti meinaa toimia. vai onko phot ecossa viel joku vippaskonsti mikä pitäs kattoo?


Joo mulla kanssa sama ongelma, en tiedä minäkään mikä ongelmana!
Ja me ollaan kokeiltu CDI:stä lähteviä punavalkoista, sinivalkoista ja valkosinistä!

Niin ja sellaista, että saako jostain tarkistettua phot-econ toiminnan?
Kun tuntuu että itse rajottajassa on vikaa!

13.4.2009 14:08

Kuinkas osaisiko joku auttaa tälläiseen ongelmaan. Eli en saanut phottia toimimaan niin piti ostaa nappirajoitin. Ongelma on se, kun skoba menee oikeeta noin 75km/h. Kun laittaa rajottimen ja säätää sen, sen saa säädettyä rajoittamaan joko 43km/h tai 64km/h. Eli siis tolta väliltä puuttuu säätö. Onko siis mahdollista muuttaa rajottimen sisältä jotain, jolloin rajottimen säätö muuttuisi?
43 sain navigaattoriin vauhtia kun "isosäätö" oli 3 kohdassa ja "hienosäätö" oli mahdollisimman pienellä eli vasemmalle pyöritettynä. 64 tuli puolestaan kun isosäätö oli 2 kohdassa ja hienosäätö puolestaan maksimilla. Eli tosta väliltä siis puuttuu sopiva kohta. Onko mitään ratkaisua?

14.4.2009 21:57

Onko derbi senda x-tremessä se rabasan kone et siinähän pitää liittää konkka toho punasee johtoo? noh laitoin rosvon siihe ja konkkaan jne.. mut ei toimi yhtään! no otin sit pois että jatkan huomenna lukuun ottamatta sitä rosvoa ja johtoa siittä! sitteku kävin testaa ilman konkkaa nii pätkii helvetisti vaikka oon ottanu jo sen konkan pois.. voisko vika olla siinä ku se rosvo on siinä nii ei kunnolla pääse kulkeen virta ja samoin ei pysy tyhjäkäynnilläkään enää?

14.4.2009 23:51

antenniapina kirjoitti:Onko derbi senda x-tremessä se rabasan kone ...

(Vaihteellinen) mopo.
Motot.net ‹ Keskustelu ‹ Mopo ja moposkootteri ‹ Moposkootterien tekniikka

Alue.

Derbin omistajat... :lol:

18.4.2009 14:30

Katoin jostain aikoinaa et rajottimen voisi tehdä näin Kuva
Ei taida toimia? Miten saisi toimimaan?

18.4.2009 15:00

Rajoitin tulee impulssikäämin ja CDI:n väliin, ja kondensaattorilta pitää laittaa vielä miinusjohto maahan. Sitten toimii.