Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

28.10.2008 17:46

ei se onnistunu ku se oli liian kaukana magneetist, iha sama mihin olis laittanu.

1.11.2008 11:47

Onko kellään ideoita mikä tangon adapteri kävisi aprilia sr factoryyn? Oon kyselly vähän muualta ni on sanottu, että BW's adapteri pitäis käydä ja sitte aeroxin kanssa. Kokeilin roxin adapteria kaverilta että oisin ostanu jos ois ollu hyvä, mut se oli vähän turhan väljä ja adapteri tuntui muutenkin vähän turhan pitkältä. Tiiän et BW's adapteri on lyhyempi mutta tietääkö kukaan käykö se muuten siihen tangon paikalle ku ei sinne väliinkää viittis yrittää mitää erkkaa laittaa:D

1.11.2008 23:02

Bws:n adapterissa ei oo mitään muuta eroa ku se että se on 25mm lyhyempi ku se aeroxin. Joten sekään ei auta sun ongelmaas.

1.11.2008 23:17

Elikkä löytyy vakio Yamaha Neo's -01.

Mitä tuninkia kannatisi tehdä/laittaa?

Itselläni ollut mielessä esim.
Crossitanko + adapteri
TNT F11 peili vasemmalle puolelle
Hienommat tupet
Etuvaloihin "luomet"
Koropala
Etulokari pois
Takalippa pois ja kilpi varin koppaan
Neonit
Tuning venttiilinhatut (:D)
Jarrukahvat hienompiin
Tarroja
Sigma
Käynnistyspoljin hienompaan

Siinä nyt jotain mitä mielessä.
Pistäkää omia ehdotuksianne.
Aion maalata skootterin talven aikana, mutta väriä en vielä tiedä ja osien värit määräytyvät sen mukaan.

2.11.2008 23:29

sasu` kirjoitti:Bws:n adapterissa ei oo mitään muuta eroa ku se että se on 25mm lyhyempi ku se aeroxin. Joten sekään ei auta sun ongelmaas.

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... oto/313930
Eli Tämän mopon samaa adapteria haeskelen, omistaja ei muista mikä adapteri se on. Tunnistaako kukaan tai saako jotenkin muuten sen selville? Olisi tärkeä tietää. (:

3.11.2008 21:34

Pedara kirjoitti:Elikkä löytyy vakio Yamaha Neo's -01.

Mitä tuninkia kannatisi tehdä/laittaa?

Itselläni ollut mielessä esim.
Crossitanko + adapteri
TNT F11 peili vasemmalle puolelle
Hienommat tupet
Etuvaloihin "luomet"
Koropala
Etulokari pois
Takalippa pois ja kilpi varin koppaan
Neonit
Tuning venttiilinhatut (:D)
Jarrukahvat hienompiin
Tarroja
Sigma
Käynnistyspoljin hienompaan

Siinä nyt jotain mitä mielessä.
Pistäkää omia ehdotuksianne.
Aion maalata skootterin talven aikana, mutta väriä en vielä tiedä ja osien värit määräytyvät sen mukaan.


No lisäks esim. turkkilevyst astinlaudat jos onnistuu tos mallis (en tiiä). Sit voi esim joihinki aukkoihi laittaa tuning verkkoa. Sit jos oikee on aikaa ni esim varikopan tai jonku muun alumiini osan kiillottaa (vaatii kärsivällisyyttä). Sitte sen underin ne reijät jotka siihen jää ku sä otat sen takalipan pois ni ne voi tukkii lasikuidul ja kitil, se on aika helppoo, ite tein sen jossain 3päiväs jos teki jonku tunnin tai pari/päivä. Sit tietenki kaikkii noit vaihtoehtois osii ja uus väri jms perus.

3.11.2008 21:53

Millä tavalla muuten kilpi kannattaisi laiittaa varikoppaan ja mistä kohtaa kilpeä ruuvit? (vanhoista vai mistä).

Mihin kohtaan kannaataa laittaa katkaisimia? (rajotin, neon valot yms.)

Taidan maalata ulkokatteet vaalean sinisellä ja lakkaa päälle, jossa kimalletta. (ei ole 100% varmaa).
Sisäkatteet taidan jättää mustaksi. Tai katsoo sitten miten sopii.
Sekä pieniä yksityiskohtia siniseksi tai mustaksi.
Joitakin osia myös kromina (esim. tehari)

Voitte pistää myös lisää ehdotuksia. Kaikkia tulen miettimään. :)

Projekti topikkia, ehkä tulossa talven aikana, mutta uskon että viimeistään ensi vuoden aikana.

3.11.2008 23:12

Pedara kirjoitti:Millä tavalla muuten kilpi kannattaisi laiittaa varikoppaan ja mistä kohtaa kilpeä ruuvit? (vanhoista vai mistä).

Mihin kohtaan kannaataa laittaa katkaisimia? (rajotin, neon valot yms.)

Tuohon ekaan niin taittele pellistä vaan palanen ja poraat tarvittavat reijät. Ja jos oikein ymmärsin niin vanhoilla paikoilla kannattaa säilyttää ne ruuvit mitkä pitää kilpeä kiinni. Tosin kun pistät kilven varikoppaan niin varaudu että joudut vaihtamaan sen paikkaan kun poliisi pysäyttää sut ekan kerran (itellä ollut kilpi varikopas kii 2pv kunnes poliisi pysäytti ja käski siirtää kilven vakio paikalle). Pahimmas tapauksessa 20e sakkoa. Itellä kilpi renkaan päällä nyt ja oikeasta hyvä siinä. Oikeassa kohdas niin toimii lokarina. Mutta maku asia jokaiselle.

Sit tohon katkasija juttuun. Itellä on sisäkatteisa, penkin alla kiinni pieni katkasija josta saa neonit päälle / pois. Poliisit ei ole ainakaan vielä huomannut mitään. Rajottimen katkasija kannattaa piilottaa vaikka katteiden taakse.

3.11.2008 23:31

Pedara kirjoitti:Millä tavalla muuten kilpi kannattaisi laiittaa varikoppaan ja mistä kohtaa kilpeä ruuvit? (vanhoista vai mistä).


No siis halvin tapa laittaa kilvet on ostaa vannenauhaa ja siihen poraa vähän isommat reijät ja lähtee taivuttelee sitä ja laittaa vannenauha iskarin pultista kii, sit vaan ruuvaat kilvet siihen vannenauhaan ja kuuntelen poliisien valitukset.

4.11.2008 14:34

Mulle ei oo ikinä sanottu mitään kilven paikasta, vaikka se on periaatteessa varikopan päällä, tosin vähän korkeammalla jolloin näkyy kummallekkin puolelle 8)

11.11.2008 18:48

Mitä tota, jos rupeen kaitteita maalaamaan, ehkä vähän muokkaamaankin, niin millasella hiomapaperilla kannattaa ruveta hiomaan? Joku 400-600? Ja sanokaa suoraan että onko mitään järkeä maalata esim Motipin SPRAY maaleilla?(oon maalannu ennenkin) Ja jos joku vois selittää ton katteiden kuiduttamisen tai sen kun muokataan ja yhdistetään katteita ym, tällaselle tumpelolle mikä ei ymmärrä noista tietopankin ohjeista hölkäsen pöläystä. :roll:

11.11.2008 19:29

Larppari kirjoitti:Mitä tota, jos rupeen kaitteita maalaamaan, ehkä vähän muokkaamaankin, niin millasella hiomapaperilla kannattaa ruveta hiomaan? Joku 400-600? Ja sanokaa suoraan että onko mitään järkeä maalata esim Motipin SPRAY maaleilla?(oon maalannu ennenkin) Ja jos joku vois selittää ton katteiden kuiduttamisen tai sen kun muokataan ja yhdistetään katteita ym, tällaselle tumpelolle mikä ei ymmärrä noista tietopankin ohjeista hölkäsen pöläystä. :roll:

Kannattaa aloittaa hiomaan jollain 400 vesihiomapaperilla ja lopettaa 1200 vesihiomapaperiin. Näin saat vanhan lakkapinnan pois ja uusi maali jää kiinni. Kannattaa lukea se "Lasikuitukatteiden teko" ohje ajatuksella ja soveltaa sitä hieman omaan käyttö tarkotukseen. Mutta pääidea on siis:
1. Tee muotti. Kun muotti valmis, pistä elmukelmua tms. pohjalle
2. Pistä muotin pohjalle hartsin (myydään Biltemassa polyesteritäyte nimellä) ja kovetteen sekoite (sekoitusprosentti muistaakseni 0,02% eli desia kohden 0,02ml).
3. Lasikuitumattoa päälle ja uus kerros hartsin + kovetteen sekoitusta. Kerroksia kannattaa tehdä 3-4 niin saat jo vakio katteita kestävämmän. Tämän jälkeen annat kuivua.
4. Pakkelia päälle. Itse suosittelen lasikuitupakkelia. Pakkelia + kovetteen sekoitetaan keskenään (sekoitusprosenttia en muista mutta se kerrotaan purkissa). Tee tämä tarpeeksi monta kertaa jotta pinta on tasainen.
5. Maali päälle. Jos näet reikiä / epätasauksia niin niihin lisää pakkelia. Lopuks lakka.

Itse olen maalannut omat takakatteet spray-maalilla ja ihan hyvää jälkeä tuli. Yksi valuma löytyy mutta sitä ei löydä kovin hyvin. Mutta jos rahaa löytyy niin automaalaamo.

11.11.2008 19:59

No tota Mitä muotilla tarkotetaan? Siis tarkottaako se että jos tekee koko katteen itse, niin tarvii muotin jota vasten tekee katteen?

Toi lasikuitu juttu on epäselvin, pakkeloinu olen useastikkin. Lasikuitu matto on siis ilmeisesti jotain lasikuitu levyjä/palasia? Mitä toi ''hartsi'' on? jJa voisko vaikka kokeilla kuiduttaa vaikka pahvin palasen päälle ettei mee vaan pilaamaan katteita?

11.11.2008 20:58

Larppari kirjoitti:No tota Mitä muotilla tarkotetaan? Siis tarkottaako se että jos tekee koko katteen itse, niin tarvii muotin jota vasten tekee katteen?

Toi lasikuitu juttu on epäselvin, pakkeloinu olen useastikkin. Lasikuitu matto on siis ilmeisesti jotain lasikuitu levyjä/palasia? Mitä toi ''hartsi'' on? jJa voisko vaikka kokeilla kuiduttaa vaikka pahvin palasen päälle ettei mee vaan pilaamaan katteita?

Muotilla tarkoitan sitä mitä teet. Eli jos haluat tehdä ympyrän, teet styroksiin ympyrän (veistämällä) ja sit siihen kuidutat. Eli jos haluat tehdät vaikka uudet katteet niin pist katteiden pääl pahvia pääl ja kuidutat siihen. Lasikuitu on kuin paperia, taittuu helposti. Kun lasikuituun pistää hartsia se kovettuu. Hartsi on liimamaista, hengitykselle haitallista ainetta.

http://www.tincantuners.net/arkisto/tsi/puskurit/puskurit.htm
Tossa on ohje miten ollaan tehty auton puskuri, voi soveltaa myös mopoissa.

11.11.2008 21:18

Bronn kirjoitti:Mutta pääidea on siis:
1. Tee muotti. Kun muotti valmis, pistä elmukelmua tms. pohjalle
2. Pistä muotin pohjalle hartsin (myydään Biltemassa polyesteritäyte nimellä) ja kovetteen sekoite (sekoitusprosentti muistaakseni 0,02% eli desia kohden 0,02ml).
Tuohon sekoitusprosenttiin voisin puuttua. Itse tänään tein lasikuidusta katteita ja se sekoitusprosentti on satavarmasti bilteman hartsissa 2% kovetinta