Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

7.1.2010 17:48

Olisko tämä toimiva laitos?

Itse tehty 35w vahvistin
Hertzin 4'' kaiuttimet 40w (2kpl)
Hetrtzin 6.5 '' midbasso 70w (1kpl)

Mitotettu on ja pitäs mahtua.
Parempia ideoita? pitäs saada paukkuun penkin alusta kohtuulaillaki :D

8.1.2010 21:48

Ösee kirjoitti:Olisko tämä toimiva laitos?

Itse tehty 35w vahvistin
Hertzin 4'' kaiuttimet 40w (2kpl)
Hetrtzin 6.5 '' midbasso 70w (1kpl)

Mitotettu on ja pitäs mahtua.
Parempia ideoita? pitäs saada paukkuun penkin alusta kohtuulaillaki :D


Älä nyt hienoja kaijuttimia riko tollaisella wattimäärillä :s . Parasta olisi jos olisi saman verran watteja vahvistimessa kuin yhteensä watteja kaijuttimissa ( tai jopa enemmän) . 40w+40w+70w=150wRMS elikkä 150w vahvistin olisi ideaali. 100w RMS pitäisi olla ihan ok. Mä hankkisin neljäkanavaisen ja siltaisin midibassolle monokanavan (75w mono + 37,5w left + 37,5w right) mutta saa sen toimimaan kaksikanavaisellakin. Pienellä wattimäärällä rupee rätisemään kovalla volyymilla ja lopulta rikkoo kaijuttimet. Toinen akku ois ihan kiva. Tietokonekaijutintuunarit samaa mieltä? ;)

9.1.2010 12:30

robbhan kirjoitti:
Ösee kirjoitti:Olisko tämä toimiva laitos?

Itse tehty 35w vahvistin
Hertzin 4'' kaiuttimet 40w (2kpl)
Hetrtzin 6.5 '' midbasso 70w (1kpl)

Mitotettu on ja pitäs mahtua.
Parempia ideoita? pitäs saada paukkuun penkin alusta kohtuulaillaki :D


Älä nyt hienoja kaijuttimia riko tollaisella wattimäärillä :s . Parasta olisi jos olisi saman verran watteja vahvistimessa kuin yhteensä watteja kaijuttimissa ( tai jopa enemmän) . 40w+40w+70w=150wRMS elikkä 150w vahvistin olisi ideaali. 100w RMS pitäisi olla ihan ok. Mä hankkisin neljäkanavaisen ja siltaisin midibassolle monokanavan (75w mono + 37,5w left + 37,5w right) mutta saa sen toimimaan kaksikanavaisellakin. Pienellä wattimäärällä rupee rätisemään kovalla volyymilla ja lopulta rikkoo kaijuttimet. Toinen akku ois ihan kiva. Tietokonekaijutintuunarit samaa mieltä? ;)

Okei. Avarti hieman. Kiitos tiedon saannin.
Nyt vaan meni siihen sitte että pitäisi se uusi vahvistin ostaa joka tulee maksaan 100-200e? :S
Ongelma on että pösön laittoon suunitelmian mukaa lähemmäs 1kilo menee rahaa.
Voipi jäädä tämä sitten toissijaiseksi jutuksi! Jos tosin sinulla on aikaa niin pistähän jotain halpoja vahvistimia ja kajareita linkillä tänne vaa tai yv! ;)

9.1.2010 16:33

osta jj-tuonti.com semmone minivahvistin, maksaa n.50e

9.1.2010 16:55

Maley kirjoitti:osta jj-tuonti.com semmone minivahvistin, maksaa n.50e

Tolla ei kyllä tee mitään. Toi 300W on RMSMAX tarkoittaa että se sekunnin murtoosan aikana saa työnnettyy ulos 300w. Jatkuvaa tehoa se antaa 60W joka on ihan liian vähän. Sitäpaitsi tarvii kolme kanavaa eikä kaksi. Jakosuodattimella saisi toimiaan mutta silloin olisi 15W per kaijutin kun pitäisi olla 35-40.

Easyparts

10.1.2010 2:26

Osaatteko sanoo onko näistä mihinkään?

11.1.2010 18:17

ThaDon kirjoitti:Osaatteko sanoo onko näistä mihinkään?


Itse omistan, ja kyllä antaisin hyvää palautetta, tai en ole vielä löytänyt poppeja jotka nämä veisi, tietenkin riippuu myös soittimesta, eka kokeilin ipodillani ja totesin, et onks tää joku huono vitsi kun ei kuulu melkee mihinkää, mut sit vaihdoin kännykkää ja Zen nimisee mp3 nii heti alko kuulua, kyl kesä yöl kuulu viel sillee et sai musiikist selvää nii parin jalkapallokentällisen päähä

12.1.2010 0:12

asad kirjoitti:
ThaDon kirjoitti:Osaatteko sanoo onko näistä mihinkään?


Itse omistan, ja kyllä antaisin hyvää palautetta, tai en ole vielä löytänyt poppeja jotka nämä veisi, tietenkin riippuu myös soittimesta, eka kokeilin ipodillani ja totesin, et onks tää joku huono vitsi kun ei kuulu melkee mihinkää, mut sit vaihdoin kännykkää ja Zen nimisee mp3 nii heti alko kuulua, kyl kesä yöl kuulu viel sillee et sai musiikist selvää nii parin jalkapallokentällisen päähä

Entäs äänen laatu? Kestääkö soittaa kovaa ilman, että alkaa särisemään ja miten toistaa bassoa?

13.1.2010 13:09

Scaleo1 kirjoitti:Entäs äänen laatu? Kestääkö soittaa kovaa ilman, että alkaa särisemään ja miten toistaa bassoa?
Säriseminen joutuu akusta eikä kaijuttimista (virranpuute). Toki jos signaali joka tulee mp3 soittimesta on liian voimakas se rupee särisemään mutta tuskin mistään mp3 soittimesta saa niin paljon volyymia. Vahvistin voi myös johtaa siihen että särisee jos on liian pieni mutta tossahan vahvistin on mukana eli pitäisi olla oikeanlainen. Jos saat toisen akun mahtumaan niin olisi ihan hyvä.Muuten voisit easypartsilta samalla tilata 5aH akun. Bassoa tuskin saa paljon koska minusta ainakin näyttää siltä että noi on koaksiaalikaijuttimia. Mutta kylläkin jotkut koaksiaalit menevät alas jopa 50 Hz. Niin ja BTW toi 300W on mitä vahvistin pystyy tuottamaan pienen aikayksikkön aikana. Jos muistan oikein tossa on tollanen minivahvistin jossa on jatkuvaa tehoa (RMS) 2x30W. Elikkä toisin sanoin toi systeemi pystyy tuottamaan 60 wattia eikä 300W. Mutta kyllä toi hinnalta ihan ok tuntuu. Saisi paremman samalla rahalla jos itse tekee mutta vaatii jonkin verran taitoa saada hienoksi.

Poppi-laitteet skootteriin

15.1.2010 0:18

robbhan kirjoitti:
Scaleo1 kirjoitti:Entäs äänen laatu? Kestääkö soittaa kovaa ilman, että alkaa särisemään ja miten toistaa bassoa?
Säriseminen joutuu akusta eikä kaijuttimista (virranpuute). Toki jos signaali joka tulee mp3 soittimesta on liian voimakas se rupee särisemään mutta tuskin mistään mp3 soittimesta saa niin paljon volyymia. Vahvistin voi myös johtaa siihen että särisee jos on liian pieni mutta tossahan vahvistin on mukana eli pitäisi olla oikeanlainen. Jos saat toisen akun mahtumaan niin olisi ihan hyvä.Muuten voisit easypartsilta samalla tilata 5aH akun. Bassoa tuskin saa paljon koska minusta ainakin näyttää siltä että noi on koaksiaalikaijuttimia. Mutta kylläkin jotkut koaksiaalit menevät alas jopa 50 Hz. Niin ja BTW toi 300W on mitä vahvistin pystyy tuottamaan pienen aikayksikkön aikana. Jos muistan oikein tossa on tollanen minivahvistin jossa on jatkuvaa tehoa (RMS) 2x30W. Elikkä toisin sanoin toi systeemi pystyy tuottamaan 60 wattia eikä 300W. Mutta kyllä toi hinnalta ihan ok tuntuu. Saisi paremman samalla rahalla jos itse tekee mutta vaatii jonkin verran taitoa saada hienoksi.


Jos ton kaiutinlevyn ostaisin, ni mitä muuta tarvisin ? Pelkästään erillisen akun ?

17.1.2010 23:46

Eli oon tässä nyt vahvaria valitsee Autostudio E-52 kajareille. Oon kattellu Kenwoodin KAC-6203 josko semmosen ostais, mutta mahtuuko toi sitten aeroxin penkinalle (koko siis 330 x 60 x 230(mm)). Toinen vaihtoehto ois sitten tämmöne minivahvu. Ja mitäs te suosittelette? Budjetti ois 120e alaspäin..

18.1.2010 23:12

Preedo kirjoitti:Eli oon tässä nyt vahvaria valitsee Autostudio E-52 kajareille. Oon kattellu Kenwoodin KAC-6203 josko semmosen ostais, mutta mahtuuko toi sitten aeroxin penkinalle (koko siis 330 x 60 x 230(mm)). Toinen vaihtoehto ois sitten tämmöne minivahvu. Ja mitäs te suosittelette? Budjetti ois 120e alaspäin..

Eipä taida jvc mahtua roksiin. Toi minivahvistin on kyllä aika pieni mutta jaksaisi kyllä varmaan noita E52 soittaa.

ThaDon kirjoitti:
robbhan kirjoitti:
Scaleo1 kirjoitti:Entäs äänen laatu? Kestääkö soittaa kovaa ilman, että alkaa särisemään ja miten toistaa bassoa?
Säriseminen joutuu akusta eikä kaijuttimista (virranpuute). Toki jos...


Jos ton kaiutinlevyn ostaisin, ni mitä muuta tarvisin ? Pelkästään erillisen akun ?


Mahdollisesti RCA johto sulake ja virtapiuhaa. Ja voi olla että tota akkua ei edes tarvita.

mbk nitro 70cc

21.1.2010 13:00

Oisko tämä hyvä setti ja kestääkö nämä vehkeet?
Tarkoitus olisi ostaa 2 koaksiaalikaiutinta.
http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_23_105&products_id=6327
http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_25_113&products_id=5837

Ilmoittakaa jos olisi vielä samanlaisia parempia/halpoja settejä joilla sais soimaan kunnolla :D

Ja kypäräboxis on reikä phjassa jotta saa ryypyn päälle. Eikös kannata ostaa uus boxi kaiutinsettiä varten?

21.1.2010 16:39

69KASSE69 kirjoitti:
Ja kypäräboxis on reikä phjassa jotta saa ryypyn päälle. Eikös kannata ostaa uus boxi kaiutinsettiä varten?

Kuiduta vaikka se umpeen ja varmista ettei vuoda mistään.

30.1.2010 21:49

Heräsi kiinnostus poppien laitosta, mutta ongelma on lähinnä tuo budjetti, kun ei hirveitä summia niihin ole varaa laittaa, eli sen mukaan karsitaan äänenlaadusta. Eli mikä setti olisi _edullisin_, josta saisi kuitenkin vielä jotain selvää? Tekeekö noilla tavaratalojen ~60euron(tms.) seteillä mitään vai suosiolla unohdan?

E: Tarviiko muutes popit oman akun? Ja onko tämmösistä vehkeistä mitään iloa, vai tuovatko vain tipan linssiin?
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01552080004/0-311-1525-3476/Luidsprekerset-2extreme-130mm-Met-Leds.html
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01552900308/0-311-1525-3476/Mini-Versterker-2extreme-300watt.html

Pieniä diskantteja välttämättä en tarvitse, mutta biltemasta saa muutamalla kympillä pari kappaletta, jos tarttee. :)
Ei välttämätti tarttis tilailla tuolta hollannista tai saksasta, jos suomesta löytyy edukkaita vahvareita?
Muut löytyisi suomestakin tarpeeksi edullisesti noista tavarataloista, mutta onko ne ihan turhia laitoksia?