Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.12.2009 1:42

300e budejtti riittää vallan mainiosti. Takaan että 30e deuzeri soi aivan yhtä hyvin skootterissasi kuin tuo rabbhanin mds ,jos vain teet tiiviin boksin ja virtapuoli kunnossa.

29.12.2009 20:05

Sabe kirjoitti:300e budejtti riittää vallan mainiosti. Takaan että 30e deuzeri soi aivan yhtä hyvin skootterissasi kuin tuo rabbhanin mds ,jos vain teet tiiviin boksin ja virtapuoli kunnossa.


Minun ensimmäinen asennus koostui deuzerin puolikkaasta erkkasarjasta. Kaikki elementit ovat tähän päivään mennessä jotenkin rikki. Diskantit kuolivat omia aikojaan. Enismmäisestä subista katosi yhtäkkiä äänet ja syy oli että puhekela oli jäännyt jumiin. Toinen toimii vielä osittain mutta ääni on aika p*rseestä. Niin ja jakosuotimer oon juottanut pari kertaa kun joku kompponentti on irtonut. Kaijuttimissa on eroa. Jos et usko niin tervetuloa tänne kuuntelemaan :) . Jos boksin tekee huonosti niin ne varmaan samanlaisilta kuullostaa.

Syy siihen saattaa olla että virtaa ei ollut niin hirveesti mutta kyllä MDS:ät on ihan hyvin kestänyt.

29.12.2009 23:25

Pitäis vivacityyn saada popit aikaiseksi ja asennuspaikaksi tulisi se keulan läppäkotelo.

Tarkoituksena olisi siis löytää neutraalit ja pienellä virralla selkeästi toistavat elementit ja vahvistin. En siis tahdo bassojumputusta vaan tasaisen äänentoiston. Elementtien koko ja niiden vaatiman koteloinnin kokokin on aika rajallinen johtuen sijoituspaikasta. Jotkut 5.25" taitaa olla aivan maksimit mitä siihen mahtuisi.

Ideoita osien suhteen? Budjetti enintään 200e.

mbk nitro 70cc

30.12.2009 4:34

Sabe kirjoitti:300e budejtti riittää vallan mainiosti. Takaan että 30e deuzeri soi aivan yhtä hyvin skootterissasi kuin tuo rabbhanin mds ,jos vain teet tiiviin boksin ja virtapuoli kunnossa.

robbhan kirjoitti:
Sabe kirjoitti:300e budejtti riittää vallan mainiosti. Takaan että 30e deuzeri soi aivan yhtä hyvin skootterissasi kuin tuo rabbhanin mds ,jos vain teet tiiviin boksin ja virtapuoli kunnossa.


Minun ensimmäinen asennus koostui deuzerin puolikkaasta erkkasarjasta. Kaikki elementit ovat tähän päivään mennessä jotenkin rikki. Diskantit kuolivat omia aikojaan. Enismmäisestä subista katosi yhtäkkiä äänet ja syy oli että puhekela oli jäännyt jumiin. Toinen toimii vielä osittain mutta ääni on aika p*rseestä. Niin ja jakosuotimer oon juottanut pari kertaa kun joku kompponentti on irtonut. Kaijuttimissa on eroa. Jos et usko niin tervetuloa tänne kuuntelemaan :) . Jos boksin tekee huonosti niin ne varmaan samanlaisilta kuullostaa.

Syy siihen saattaa olla että virtaa ei ollut niin hirveesti mutta kyllä MDS:ät on ihan hyvin kestänyt.



Kiitos vinkistä... :s

31.12.2009 16:12

robbhan kirjoitti:Minun ensimmäinen asennus koostui deuzerin puolikkaasta ....


Onhan noita joka merkillä , maanantaikappaleita nimittäin, mutta en siis itsekkään ole näitten halppis merkkien kannalla. Skoboon ei vaan kannata laittaa kauhean laadukkaita elementtejä esim Spl Dynamics, Pioneer,Alpine, yms ... MDS kyllä lukeutuu halppis merkkeihin.

3.1.2010 15:43

Kyllähän niitä parempiakin elementtejä sinne skootteriin voi laittaa, jos halvalla saa. Itse ostin huutonetistä 10'' spl dynamiksin 20e, ja itse elementti oli kuin uusi.

4.1.2010 17:33

Sehän on taas sitten asia erikseen jos halvalla saa tai on rahaa käytettävissä niin paljon ku isi tai joku muu maksaa..

5.1.2010 23:28

miten saan popit soimaan mulla on 12 subi joku vahvistin mistä en tiedä merkkiä enkä mitään ku on tekstit kulunu pois...jvc auton soitin,6x9 kajarit,olen laittamassa ekaa kertaa poppeja skodeeni mahtaako mopon akku riittä tälläseen?? subiin tuskin riittää mutta entä noihi kajareihi??

5.1.2010 23:40

Ite pistäisin pelkästään ton vahvarin ja yhen 6x9 kajarin ja siihen sitte mp3-soitin kylkeen.

6.1.2010 13:49

pilipom kirjoitti:miten saan popit soimaan mulla on 12 subi joku vahvistin mistä en tiedä merkkiä enkä mitään ku on tekstit kulunu pois...jvc auton soitin,6x9 kajarit,olen laittamassa ekaa kertaa poppeja skodeeni mahtaako mopon akku riittä tälläseen?? subiin tuskin riittää mutta entä noihi kajareihi??


Ei ole mitään järkeä laittaa (skootteriin?) 12'' subia. Niinku HaGss sano jo että riittä kun laitat toisen noista 6x9 kajareista(tai no miksei myös molemmat), vahvistimen ja tuon autosoittimen sijaan kannattaa laittaa se mp3-soitin. Akku kannattaa kans uusia, koska ei nuo vakioakut kauaa jaksa pyörittää nuita humppavehkeitä.

Sun kannattas petrata tuota oikeenkirjoitusta, vituttaa lukea tollasta tekstiä mistä puuttuu välimerkit ja isot alkukirjaimet.

6.1.2010 16:55

kaikista helpoimmallahan popit sais ku ostas tietokone kajarit ja subin ja laittas ne joteki hienosti boksii, ne ei maksa paljoa ja kummiki soi aika kovaa ja kaiuttimet on todella pienet. ja saa soitettua mp-3 soittimella kuha on vaa sit virtaa :D mut toisaalta ainaha se ite tehty on parempi ;)

6.1.2010 19:45

asd? kirjoitti:kaikista helpoimmallahan popit sais ku ostas tietokone kajarit ja subin ja laittas ne joteki hienosti boksii, ne ei maksa paljoa ja kummiki soi aika kovaa ja kaiuttimet on todella pienet. ja saa soitettua mp-3 soittimella kuha on vaa sit virtaa :D mut toisaalta ainaha se ite tehty on parempi ;)


Vain yksi pieni ongelma tietokoneen kaiuttimet tarvitsevat 230v, mutta skootteristasi tulee vain 12v.

6.1.2010 21:06

strmix kirjoitti:Vain yksi pieni ongelma tietokoneen kaiuttimet tarvitsevat 230v, mutta skootteristasi tulee vain 12v.

Inventteri on keksitty, tosin inventterin sijoittaminen on suht hankalaa kun on aikas iso. Jotkit tietokone kaijuttimet toimii muutoin 12V, niissä on vaan muuttaja joka muuntaa 230V -> 12V.

6.1.2010 23:14

Helpoin tapa on pistää perus mankka/vahvari + kajari + mp3-soitin (ei välttämätön mankan kans.)
Ei nekään älyttömästi maksa jos osaa löytää.

7.1.2010 16:47

Bronn kirjoitti:
strmix kirjoitti:Vain yksi pieni ongelma tietokoneen kaiuttimet tarvitsevat 230v, mutta skootteristasi tulee vain 12v.

Inventteri on keksitty, tosin inventterin sijoittaminen on suht hankalaa kun on aikas iso. Jotkit tietokone kaijuttimet toimii muutoin 12V, niissä on vaan muuttaja joka muuntaa 230V -> 12V.


Minun tietokone kaiuttimet toimivat oikeasti ~20v kun mittailin syvemmältä.
Noissa invertereissä on yleensä suuret tehohäviöt ja vähän watteja.