Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.2.2008 16:41

paljon tarjootte 500w kajarista? avaamaton paketissa tarkotettu autoon!

2.3.2008 0:19

ongelma kirjoitti:nyt tarvittais apua poppien tekoon,
hankinassa olis, 8" subi, 3,5 kajarit 2kpl

mitä muuta tartteen?

-virtalähde
-8" subi
-3,5" kajarit


Itellä samanäköstä settiä itelle tulossa, ni ehkäpä jotai osaan auttaa.
Eli tarvitset tosiaan virtalähteen, autovahvistimen. jos ostat stereovahvistimen niin pitää olla ns. trimode jotta saa subwooferin toimimaan stereokajareiden ohella(3,5"). Sitten tarvitaan jonkin näkönen jakosuodin ainakin subbarille, joka suodattaa kaikki yli tietyn hertsirajan pois. Jostain hifi/elektroniikka -liikkeestä kannattaa kysyä neuvoja. Mutta näillä oon omani saanu toimimaan:
-12V akku
-Sonyn 2x 60W stereovahvistin
-hifitalosta ostetut jakosuotimen osat
-8" subbari
-4" 2-tie kajarit 2kpl

Re: biisit

2.3.2008 1:12

äkskasiär kirjoitti:mitä biisejä te soitatte popeillanne?


Jottaan biisejä, joissa on kunnon basso, jos sellainen kunnon basso löytyy, josta kuuluu. :D ittellä 6x9 Sonyn joku kajari ja itte tehty vahvistin. Hyvin kuuluu khyl.

Re: biisit

2.3.2008 14:46

Kehiz kirjoitti:
äkskasiär kirjoitti:mitä biisejä te soitatte popeillanne?


Jottaan biisejä, joissa on kunnon basso, jos sellainen kunnon basso löytyy, josta kuuluu. :D ittellä 6x9 Sonyn joku kajari ja itte tehty vahvistin. Hyvin kuuluu khyl.

Tossa ei oo mitään intoo, ite jos rakentasin popit niin soittasin sellasta metallia että heikkohermosimmat rupee itkeen.

Tää on vaan mun mielipide sit, ei mtn herneitä kiitos.

hehee

3.3.2008 22:36

Jes täl viikol pitäs saada vaneri valmiiks nii pääsee laittaa popit kuntoo ja popittelee :D sitte kyl kaikki on ihan kateellisii mullee, ehkä 3 popit tässä kylässä :D

4.3.2008 21:10

glötz kirjoitti:
Donppa kirjoitti:3,5" = 8.89 cm. Noin pienillä on ihan paskat basso toistot.. Ainakin SR:n boksiin mahtuu helposti 5,25".
Riippuu laitteistosta. itellä on 4,25" MDX pääkaiutin ja 5,25" SPL Dynamix midwoofer, jytisee paremmin kuin kaverin 8" subi:D


3,5" on aika pieni verrattuna 5,25"... Ja onhan noissa paljon enemmänkin vaikuttavia asioita kun halkaisija, mutta niitä on sitten vähän vaikeempi vertailla täällä. Ehkä tärkein basson kannalta on kotelointi, mutta päin persettä se on mopossa kuitenkin.

Niin ja I_need_$, tarkotin että jos laitat subin tankin tilalle niin missä on bensat sen jälkeen.. Kannat jotain cola pullollista bensaa mukana?

akku

4.3.2008 21:18

mistä vois saada hyvän akun skoban popeille, mieluten lyijy akku ettei ois kaikki nesteet boksis :D

5.3.2008 11:20

Hyytelö akku vaik biltemasta

5.3.2008 23:29

Eli mitä kaikkea tarvitsen poppeihin? kaikki tarvittavat johdot akut yms yms..

5.3.2008 23:49

zonte kirjoitti:Eli mitä kaikkea tarvitsen poppeihin? kaikki tarvittavat johdot akut yms yms..
älä laita jos et tiedä

6.3.2008 0:49

Ro||e kirjoitti:
zonte kirjoitti:Eli mitä kaikkea tarvitsen poppeihin? kaikki tarvittavat johdot akut yms yms..
älä laita jos et tiedä

No eikös tää topikki oo just sitä varte et voi kysyä jos ei tiiä? ;)

Tarviit virtalähteen(akku),vahvistimen,soittimen,kaiuttimet ja tarvittavat kaapelit/liittimet.

6.3.2008 3:02

G4ng kirjoitti:No eikös tää topikki oo just sitä varte et voi kysyä jos ei tiiä? ;)

Tarviit virtalähteen(akku),vahvistimen,soittimen,kaiuttimet ja tarvittavat kaapelit/liittimet.


On toki, mutta jos on noin pihalla, niin kannattaisi ensin ottaa itse selvää.. Vaikkapa täältä.

Btw, luuletko oikeesti että kysyjä osaa rakentaa popit tolla neuvolla, tai että tosta oli ylipäätänsä mitään hyötyä? Kun kerran valitetaan muiden vastauksista, niin voisi itse näyttää mallia, tai sitten olla kokonaan hiljaa..

6.3.2008 13:28

nicke89 kirjoitti:
G4ng kirjoitti:No eikös tää topikki oo just sitä varte et voi kysyä jos ei tiiä? ;)

Tarviit virtalähteen(akku),vahvistimen,soittimen,kaiuttimet ja tarvittavat kaapelit/liittimet.


On toki, mutta jos on noin pihalla, niin kannattaisi ensin ottaa itse selvää.. Vaikkapa täältä.

Btw, luuletko oikeesti että kysyjä osaa rakentaa popit tolla neuvolla, tai että tosta oli ylipäätänsä mitään hyötyä? Kun kerran valitetaan muiden vastauksista, niin voisi itse näyttää mallia, tai sitten olla kokonaan hiljaa..

Kuka tässä rakentamisesta on puhunut? kysyttiin mitä laitteita tarvitaan poppeihin ja ne tossa just luettelin. Nii että ei tarvii tulla pätemään turhasta.

6.3.2008 15:36

G4ng kirjoitti:Kuka tässä rakentamisesta on puhunut? kysyttiin mitä laitteita tarvitaan poppeihin ja ne tossa just luettelin. Nii että ei tarvii tulla pätemään turhasta.


Et siis ymmärtänyt vieläkään..
Osaako kysyjä mennä ton listan kanssa kauppaan ja ostaa oikeat osat? No ei todellakaan.

Ja jos ei tiedä mitä osia poppien rakentamiseen tarvitsee, niin miten se itse rakentaminen sitten voisi sujua.. Ei näin.

Jatka YV:llä jos kiinnostaa, mun OT tässä ketjussa loppu tähän..

6.3.2008 17:38

Terve

Nyt käynnistyy Norjan reissua ajatellen pyörän rakentelu. Ensimmäisenä tulee tilan laajentaminen. Eli kuitua vaan lisää

Mutta asiaan:

Ostin kannettavan DVD -soittimen erillisellä näytöllä. Näyttö tulee kiinni kojelautaan tarranauhalla (näin voi näytön napata mukaan kun menee kaffelle eikä kukkaan sitä nyysi). Soittimessa on liitäntöjä mm. Optinen kuitu, scart, rca, coax (tms.) ja s-video. Eli tarkoitus käyttää rca ja s-video videon siirtämiseen näytölle. Rca:sta myös ääni ulos. Vakio kaiuttimet aika kehnot (integroitu näyttöön, mono) ja tarkoitus olis ottaa stereo-ääni ulkoisille kaiuttimille. Teho on todella pieni mitä rca antaa ulos. Nyt tarvittaisiinkin tietoa kuinka rakentaa 1-5w vahvistin. Tai onko tarjolla valmiita sarjoja?