Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

1.7.2015 23:00

Mikä mahtaa olla vikana kun rumpujarru takana ja kun painaa ajaessa vähän lujemmin niin jää lukkoon ja muutenkin ajaessa kun painaa hiljemminkin niin jotenki tökkii kun painaa?

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

2.7.2015 17:45

Todennäköisesti jarrutappi jumittaa siellä. Rumpujarru auki ja tapin irroitus ja rasvaus.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

8.12.2015 18:21

Mikä vois olla mahdollisesti kun etujarru (brembon levy) toimii välillä ihan loistavasti eikä kahvaa saa painettua pohjaa sitten millään ja pysähtyy kun seinään mutta joskus on ihan lussu ja menee helposti pohjaan asti eikä pysäytä saatikka sitten hidasta. Ja sillonkun se on silleen lussu niin yleensä muuttuu paremmaksi kun vetää kahvan pohjaan ja kääntää ohjausta oikealle tai vasemmalle ja alkaa sutimaan ja pitää jaloilla skootterii lähtemäst lentoon. Mutta sit taas hetken päästä on ihan lussu.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

30.7.2016 21:48

Kuinka pitkään sitä jarrua pitää yleensä ilmata ku oon jo kierrättäny jarrunestettä vaikka kuinka pitkään. Ei tuu enää yhtää ilmakuplia ja jarrumännätkään ei oo jumissa, mutta jarrukahvan saa painettua pohjaan ja silloinkin jarru ottaa vain sen verran kiinni, että taluttaessa hikisesti pysähtyy. Missä siis vika voisi olla?

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

31.10.2016 21:55

Letkussa hyvin mahdollisesti "mikro" kuplia jossain taitoskohdassa tai matkalla. Jippona voi pitää nestesäiliön kantta auki ja naputella jarruletkua satulasta ylöspäin ja samalla painella kahvaa varovasti pohjaan ja hitaasti päästää irti. Jos säiliöön tulee pieni kuplia, niin niitä saa maltilla jumpata pois 15 - 30 minuuttia ja kun tuntumaa rupeaa löytymään, niin perus ilmauksella pitäisi homma jossain raossa valmistua.

Toinen vaihtoehto, että kahvan päädyn sylinterin tiivisteet kypsät.

--

Varmaan harvemmin juniorit keulahuoltoja enään tekee, mutta pakko kuitenkin kysyä :

Paljon tuollaiseen Italialaiseen / Espanjalaiseen Paiolin peruskeulaan tulee öljyä laitella? 0.5 - 2.5 dl?

Varmaan puolet valunut pois vuotavien stefojen takia joten vanhojen määrästä ei nyt pysty lunttaamaan. Taka-ajatuksena tarkoitus 15w öljyt laittaa jos jonkinsorttista hitautta saisi tuohon keulan paluu ja menovaimennukseen. Ehkä esijännitysholkkiin pientä jatkopalaa myös laittamassa.