Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

20.3.2012 23:22

Aa nyt tajusin mitä tarkotat, peugeotissa siis ne on jo valmiina, noi ohjeet on minareliin, jossa niitä taas ei ole. ;)

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

22.3.2012 13:45

Sellasta kyselisin, että onko noin viisasta laskea keulaa? Tuosta kuvasta näkee, miten on laskettu.

http://www.nettimoto.com/yamaha/aerox/1280944

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

22.3.2012 15:55

Jos haluat ajo-ominaisuuksia säilyvän, niin keulan laskemisessahan ei ole järkeä. Käytännössä sen voi tehdä, jos kyseessä on näyttelypeli tai muuten sillä ei paljoa ajeta.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

25.3.2012 22:11

onko mahdollista vaihtaa rumpujarrun tilalle levyjarrua taakse ? skootteri on keeway

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

25.3.2012 22:40

Ei ainakaan onnistu suoraan, vaan varmaan joutuu lohkoa muokkaan ja tekee kiinnikepalat jarrusatulalle. Lisäksi vanne pitää vaihtaa toisenlaiseen ja hommata jarrylevyadapteri. Se taas löytyykö esimerkiksi adapteria keewayn akselille on toinen asia. Ehkä F-Act Evon kamat voi käydä, mene ja tiedä.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

25.3.2012 23:38

Jos Keewayssa on samat boorit taka-akselilla kuin aiossa minarellin-koneessa, niin voi jopa saada levyn taakse.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

21.4.2012 12:51

Takaiskaria olisin maalaamassa eli saako tälläistänitron vakio kaasuiskaria purettua, pitäs se jousi saada pois.

Se jousen pää on tuollainen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

21.4.2012 13:35

Tuo päätylevy näyttää ihan kaasuttimen neulan sokan tapaiselta eli lähtee varmaan samalla lailla pois, sivullepäin hakkaamalla, mutta jousi varmaan ponnahtaa kivasti ulos ja voi olla yhtä helvettiä saada se takaisin jos se on tuossa esijännitettynä :D

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

21.4.2012 13:53

Helpoiten tuon päätylevyn saa pois kaverin kanssa, kun kaveri jännittää tuota jousta kasaan käsillä ja toinen sitten kiskasee levyn pois.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

24.4.2012 16:42

Toinen pumppu jo madallettu 40mm, niin mitä öljyä sinne olis hyvä laittaa? Ja sitähän laitettiin sieltä pumpun alhaalla olevasta reijästä? Eli laitan sitä öljyö 80ml.

Kiitos temeee. :en hyvistä ohjeista, todella helppoa madaltaa.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

5.5.2012 23:30

Takarumpujarru pitää milloin sattuu vaikka on uudet jarrukengät ja tappiin kiristetty. Kun palat putsaa, toimii hetken ja taas jarru pohjassa ei jarruta yhtään sekä välillä heittää lukkoon. Auttaisiko jos vetäisi rälläkällä jotkin urat jarrukenkiin poikittain tai pitkittäin? Joskus sadekelillä alkaa yleensä pitämään ja kuivuttua ei pidä ilman putsausta, paitsi jos kuun asento on oikea!

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

24.5.2012 0:39

En oikein näistä jarruista tiedä, niin jos haluan parantaa jarrutustehoa niin onko tarkoitus vain ostaa isompi jarulevy? Tarvitseeko muita jarrun osia muuttaa? Ei tässä vielä mitään kevarin jarruja tarvita, mutta kohtaa alkaa vauhtia olla sen verran että paremmat jarrut oisi ihan rock. Onko mitään hyviä jarruja suositella jogiin?

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

24.5.2012 9:27

Et tarvi edes isompaa levyä, osta semimetalliset jarrupalat.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

24.5.2012 18:02

Minkälaiset jarrupalat esimerkiksi? Ovatko nuo esim. malossi sport-jarrupalat ihan normaalit vai tuollaiset paremmat?

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

24.5.2012 18:46

Galferin jarrupalat ovat erittäin hyviä, mutta eivät nuo Malossitkaan huonoja ole.