Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

12.10.2011 15:11

Luultavasti. ;)

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

12.10.2011 16:09

Tuo kuvassa oleva jousi on piaggioon, niissä iskarin yläpään kiinnitys tapahtuu tommosella mutterilla, Joten Sudella minarellin mallisessa iskarissa tuskin samanlainen yläpää?

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

13.10.2011 16:36

Totta, sitähän minäkin meinasin, sillä en ole nähnyt tuollaisia muttereita siinä, vaikka kuinka eilen kattelin.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

16.10.2011 19:25

Varmentava kysymys: Käykö Aprilia RX:ään jarrunesteeksi? http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=ochkrq88manqav4b&kategoriaTunniste=MuutAutokemik&path=Autotuotteet%2FAutokemikaalit%2FMuutAutokemik&myymala=Prisma+Kotka&paikkakunta=Kotka&osuuskauppa=YMPYR%C3%84&pageName=Main :s

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

16.10.2011 19:33

Jos siellä jarrujärjestelmässä on muutenkin DOT4, niin käy. Yleensä jarrunestesäiliön kannessa lukee mitä nestettä tulee käyttää.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

5.1.2012 3:41

Ois tämmöne kysymys että mistä vois johtua jarruttaessa kamala vingunta?? Ja että onko jarrunesteillä mitää väliä ku ostin jotai bilteman kamaa:DD joku joho on kirjotettu "dot" 5.1"?:D

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

5.1.2012 15:09

Voi johtua jos on mennyt levylle tms. Voi johtua myös kuluneista/likaisista paloista. Ainakin roksiin menee tuo neste.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

5.1.2012 16:32

Joo nesteel ei oo väliä, mut tosissaa jon on roiskunu sitä tai jotai muuta levylle ni se onki sit eri juttu.

Mutta itellä auttaa oikeastaan aina se että ottaaa palat irti ja karkeella hiomapaperilla sutasee, sit vähä kovia jarrutuksia perään.

Onko noi mite uuet, halppis RMS:t vinku varmaa parin tonnin ajan, vaik koitinki endoo, yms. et kulus.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

5.1.2012 18:05

Palat eivät ole ennen vinkuneet... Voisko tää johtua siitä että huteloidessa puhkasin reijän siihe jarrunesta letkuu....jos vaihan letku ja ilmaan uuestaa nii toimii
varmaa..:D

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

5.1.2012 22:04

Ei ihmekkään jos vinkuu, auttaa.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

19.3.2012 23:33

Miten onnistuis tuohon trekkeriin levyjarrun laittaminen? Ajattelin että menisikö roxin takavanne trekkeriin ja siihen sitten se levy kiinni jne jne? Trekkerissä on rumpujarru takana siis. Ja onko se kuinka kova homma saada se toimimaan?

Mitä osia tarvitaan?

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

20.3.2012 0:44

Kysyppä jkoljolta, hän tietää.

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

20.3.2012 16:34

Tarvitset:
  • Speedfight 2 takavanne (levyvanne)
  • Vanteen kiinnityspultit
  • Vanteen hubi ("adapteri")
  • Jarrulevy ja sen pultit
  • Jarrupuristin (+ palat ja kiinnityspultit)
  • Jarruletku
  • Takajarrukahva ja nestesäiliö
  • Sellaisen lohkon jossa on jarrupuristimen kiinnityskorvakkeet
  • 12 tuumaisen nakin, koska Trekkerin 10 tuumaista on vähintäänkin vaikeaa saada 12 tuumaiselle vanteelle
  • Vivacityn etuvanteen mikäli haluat myös 12 tuumaisen etuvanteen joka sopii Trekkeriin suoraan

Asennusprosessi:
  • Revi vanhat jarrukamat pois, eli kahva, takavanne, rumpujarrun palat, vaijeri ym.
  • Dremelöi rumpujarrun palojen kiinnitystapit pois
  • Dremelöi jarrupuristimelle paikka lohkoon, eli lovi lohkon yläosaan n. pari milliä paksuun alumiiniin
  • Asenna jarrukamat ohjaustankoon
  • Asenna takavanteen hubi, levy ja jarrupuristin
  • Asenna takavanne
  • Profit ;)

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

20.3.2012 19:38

Tollasella hubilla/adapterilla pitäs myös Roxin vanteen mennä: https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... esler.html Toi tulee ilmeisesti Speedfigtin adapterin lisäksi. Kannataa katella noita purku pösöjä, niistä voi irrota noi tarvitsmas osat sopivaan pakettihintaan joltakin. ;) Jkoljo, en itse oikeen ymärtäny ohjeissas yhtä kohtaa: Tarvitaan lohko, jossa korvakkeet jarrusatulalle, mutta sitten pitäs lohkoo dremelöidä eli tehä ne itse, eli näin: http://www.stuntbase.com/forum/kb.php?mode=article&k=48 :D

Re: Keskustelua Alustoista & Jarruista

20.3.2012 22:28

Mistä lähtien dremelöinti on tarkoittanut alumiinipalikan tekemistä tyhjästä? Pösön lohkoissa on usein korvakkeet levyjarrulle täysin valmiina. Lohkon dremelöinnillä tarkoitin pienen kolon, painauman leikkaamista lohkoon rumpujarrukotelon yläosaan jotta jarrupuristin mahtuu paikalleen, kiinnityskorvakkeiden väliin.