Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Keskustelua Alustoista & Jarruista

20.4.2006 9:44

Edellinen topic on mystisesti johonkin kadonnut, jos joku paikallistaa, pistäkääpä linkkiä, itse en löytänyt millään.

Eli tänne keskustelua alustasta sekä jarruista, tyyliin iskarit, jouset, jarrulevyt, -satulat, -palat jne.

7.5.2006 22:07

kun tuota takajarru(rumpu) vinkuu vaikka on vaijeri löysällä niin oisko mitään vinkkejä tämän vinkumisen eliminoimiseen, ja silleen et sais vielä vaijeria kiristettyy et se ei sitkään vinkuis.kun tuntuu et se ottaa kiinni vielä, vaik siis on vaijeri löysällä..mikä neuvoks?

7.5.2006 22:11

Piaggion laadukas(tm) takaiskari tuntuu vuotavan öljyä tai jotain mönjää tohon varinkopan päälle, niin olen katsellut uutta, laadukasta iskaria. Suosituksia? Mieluiten 100¤ pintaan, ei mitään "näyttelyjousta". :)

7.5.2006 22:49

Basu kirjoitti:Piaggion laadukas(tm) takaiskari tuntuu vuotavan öljyä tai jotain mönjää tohon varinkopan päälle, niin olen katsellut uutta, laadukasta iskaria. Suosituksia? Mieluiten 100¤ pintaan, ei mitään "näyttelyjousta". :)
RMS R30 kuulemma ihan guut

8.5.2006 6:44

Epeli1234 kirjoitti:kun tuota takajarru(rumpu) vinkuu vaikka on vaijeri löysällä niin oisko mitään vinkkejä tämän vinkumisen eliminoimiseen, ja silleen et sais vielä vaijeria kiristettyy et se ei sitkään vinkuis.kun tuntuu et se ottaa kiinni vielä, vaik siis on vaijeri löysällä..mikä neuvoks?


putsaa jarruosat ja voitele mm. jarrukenkien kiinnityskohdat, älä laita vaseliinia kuitenkaan kitkapinnoille tai rumpuun. suositeltavaa on käyttää jarruvaseliinia koska se kestää paremmin kuumuutta kuin tavallinen.

8.5.2006 11:19

siinä samassa voi hivasta kevyesti jarrukengistä lasituksen pois.

8.5.2006 15:03

kiitti hirveesti mut vielä et paljon tommonen jarruvaseliini maksaa ja mitkä ovat yleisimmät paikat josta sitä saa?

8.5.2006 15:49

Epeli1234 kirjoitti:kiitti hirveesti mut vielä et paljon tommonen jarruvaseliini maksaa ja mitkä ovat yleisimmät paikat josta sitä saa?


sitä nyt saa ainakin kaikista autotarvikeliikkeistä. otat vaan mahdollisimman pienen tuubin sitä sillä sitä ei paljoa tarvitse.

8.5.2006 16:11

Laitetaas nyt tännekki joku kysymys:D Että onko kukaan koskaan yrittänyt paikata pientä reikää jarruletkussa ja jos on niin miten? Ite suunnittelin josko kokeilis kutistesukalla sitä paikkailla? Mutta siis jos jollakin on toimiva patentti ni kertokaahan.:D

8.5.2006 16:43

psfght2sp kirjoitti:Laitetaas nyt tännekki joku kysymys:D Että onko kukaan koskaan yrittänyt paikata pientä reikää jarruletkussa ja jos on niin miten? Ite suunnittelin josko kokeilis kutistesukalla sitä paikkailla? Mutta siis jos jollakin on toimiva patentti ni kertokaahan.:D


mahdoton paikata, joudut ostaa uuden letkun :D

8.5.2006 17:20

tiiättekö käykö jarruvaseliinin sijaan jarrujen kitinän estämiseksi jarrukumirasva, antoivat osasetilla semmosta kun kysyin jarruvaseliinia..??

8.5.2006 17:31

Niin eli siis millä sen kitinän vois saada pois kun ärsyttävä välillä, ku kunnolla vinkasee? Mulla on takajarru (levy) alkanu vinkumaan ja oon yrittänyt sitä pestä ja puhistaa, mut ei se tunnu auttavan.
Se jarru tuntuu kuitenkin ihan tehokkaalta eli tehot ei ole hävinnyt. Olisko mitään pikkuniksiä olemassa? :D

8.5.2006 17:38

pezku90 kirjoitti:Niin eli siis millä sen kitinän vois saada pois kun ärsyttävä välillä, ku kunnolla vinkasee? Mulla on takajarru (levy) alkanu vinkumaan ja oon yrittänyt sitä pestä ja puhistaa, mut ei se tunnu auttavan.
Se jarru tuntuu kuitenkin ihan tehokkaalta eli tehot ei ole hävinnyt. Olisko mitään pikkuniksiä olemassa? :D


putsaa kaikki osat ja laita niihin kohtiin joista jarrupalat koskettavat satulaa jälleen kerran jarruvaseliinia :D tai sitten sellasta värinänvaimennusmattoa jota laitetaan paloihin.
e: epeli. kokeile, kai sekin toimii...

8.5.2006 18:09

karvan0ppa kirjoitti:
psfght2sp kirjoitti:Laitetaas nyt tännekki joku kysymys:D Että onko kukaan koskaan yrittänyt paikata pientä reikää jarruletkussa ja jos on niin miten? Ite suunnittelin josko kokeilis kutistesukalla sitä paikkailla? Mutta siis jos jollakin on toimiva patentti ni kertokaahan.:D


mahdoton paikata, joudut ostaa uuden letkun :D


Mikään ei ole mahdotonta ennenko sitä ei oo yritetty :P

8.5.2006 18:15

lues siitä letkusta paljon siinä on paineenkesto ja mieti sitten että kestääkö kutistesukka sellasta painetta ;)