Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

14.2.2007 17:13

joo olen löystäny kaikki ja kolmiovetäjä on semmone mis on kolme koukkua ja keskel ruuvvi. mut himas on vaan liian pieni ettei koukut ylety sinne toiselle puolelle vannetta. joo kaikki on löysällä.

joo no yritetään sitten väkivalloin saaha pois, prkl ku ostin viel kunnon jarrukengät enkä mtn turhia vakio tavaroit :d

14.2.2007 17:48

jarez kirjoitti:
sasu` kirjoitti:
jarez kirjoitti:
keppis- kirjoitti:Millainen näkymä aukeaa jarrupalojen alta, kun itse otin jarrupalat pois ja uudet palat nilalle niin jarrut eivät toimi enää.

E: Siis en tiedä jäikö jotain osia puuttumaan.


rumpu vai levyjarru kyseessä?


Jopa jarnon pitäisi tietää kummissa käytetään jarrupaloja ;)


Jarruhihnoja (korrekti termi) käytetään yleensä rumpumallisissa jarruissa ja monessakaan skootterissa ei ole edessä rumpua.

Jarrupalat taas viitaavat yleensä levyjarrullisiin systeemeihin mutta viesti oli senverran huonosti tarkennettu ja näin tarpeen esittää lisäkysymyksen jolla voisin täsmentää käsitystä kysymyksestä.
Ja näin kun pojat väittelee jarrupaojen/hihnojen/kenkien oikeista käyttöjärjestelmistä niin vastataampa itse kysymykseenkin:
Elikkäs jarrusatulasta palojen alta pitäisi heti näkyä tuo jarrumäntä/männät. Yleensä siinä välissä ei mitään ole, mutta joskus niissä on niitä peltilipareita välissä joille en ainakaan itse mitään järjellistä funktiota keksi. Tuskimpa siitä voi mitään osiakaan välistä pois jättää.
Muistithan pumpata jarruja palojen vaihdon jälkeen? ;)

14.2.2007 18:29

keppis- kirjoitti:Millainen näkymä aukeaa jarrupalojen alta, kun itse otin jarrupalat pois ja uudet palat nilalle niin jarrut eivät toimi enää.

Unohtuiko ilmaaminen?

14.2.2007 20:10

_nikko kirjoitti:
keppis- kirjoitti:Millainen näkymä aukeaa jarrupalojen alta, kun itse otin jarrupalat pois ja uudet palat nilalle niin jarrut eivät toimi enää.

Unohtuiko ilmaaminen?

ei jarruja tarvitse ilmata jos palat vaihtaa ;)

14.2.2007 20:15

vorex kirjoitti:ei jarruja tarvitse ilmata jos palat vaihtaa ;)

Jos ottaa satulasta irti letkut yms. niin eikös silloin pidä ilmata.

14.2.2007 20:20

mutta kuka irrottaa letkun pelkkien palojen vaihdon takia? ;)

14.2.2007 20:23

wurth kirjoitti:mutta kuka irrottaa letkun pelkkien palojen vaihdon takia? ;)

Onhan näitä :) Joskus oli siitä juttua, että yllättävän moni ne letkut repii irti.
Mutta tästä emme tiedä ennen kuin keppis- vierailee sivustolla.

14.2.2007 20:28

niin no.. voihan kaiken tehdä vaikeimman kautta.
keppis- kirjoitti:Millainen näkymä aukeaa jarrupalojen alta, kun itse otin jarrupalat pois ja uudet palat nilalle niin jarrut eivät toimi enää.

E: Siis en tiedä jäikö jotain osia puuttumaan.


painuuko jarrukahva pohjaan vai onko se ihan normaalin tuntunen?

14.2.2007 21:34

Woot kirjoitti:Ja näin kun pojat väittelee jarrupaojen/hihnojen/kenkien oikeista käyttöjärjestelmistä niin vastataampa itse kysymykseenkin:
Elikkäs jarrusatulasta palojen alta pitäisi heti näkyä tuo jarrumäntä/männät. Yleensä siinä välissä ei mitään ole, mutta joskus niissä on niitä peltilipareita välissä joille en ainakaan itse mitään järjellistä funktiota keksi. Tuskimpa siitä voi mitään osiakaan välistä pois jättää.
Muistithan pumpata jarruja palojen vaihdon jälkeen? ;)


mulle on sanottu että ne rautapalat vaimentaa jotenkin :S ettei jarrut vingu yhtä pahasti mutta tiedä sitten.

14.2.2007 21:35

Jep, jotai tärinänvaimentimia ne on, jolloin vinkuminen pitäs olla vähäisempää :)

15.2.2007 16:30

:E

Levyjarru tosiaankin kyseessä, ja enkä ole ottanut nesteitä pois. Ja kahvakin aika löysä.

15.2.2007 17:39

No pumppaile aluks sitä kahvaa hetkonen, jossei sittenkää tarraa ni en osaa pidemmälle neuvoa :D

23.2.2007 19:28

Kellään kokemusta/faktatietoa Betorin iskareista?
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... --X8r.html
Täyspaska vai edes orkkista vastaava kepakko? :)

24.2.2007 15:45

Woot kirjoitti:Kellään kokemusta/faktatietoa Betorin iskareista?
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... --X8r.html
Täyspaska vai edes orkkista vastaava kepakko? :)

ei ole kokemusta mutta saannen suositella http://scooter-center.com/catalog/product_info.php?products_id=5739&cPath=4_16_188_1776
tämmöistä jousta. näyttäisi olevan hieman halvempikin!

24.2.2007 16:07

Tuo on se toinen vaihtoehto, Forzaa vaan kun ei saa iisiosilta ;)