Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

ei lataa akkua.

18.11.2008 19:30

jeeps,mikäs vois olla onkelmana kun ei akku lataudu niinkun normaalisti pitäis??

sulake vaihdettu..vai lataako se sitä akkua ollenkaan jos se sit on niin tyhjä,vai voisko olla akussakin vika .on kyllä uus akku mut ei sitä aina tiedä.

Jelppiä kiitos!! :)

18.11.2008 19:32

-|Jamppa|- kirjoitti:jeeps,mikäs vois olla onkelmana kun ei akku lataudu niinkun normaalisti pitäis??

sulake vaihdettu..vai lataako se sitä akkua ollenkaan jos se sit on niin tyhjä,vai voisko olla akussakin vika .on kyllä uus akku mut ei sitä aina tiedä.

Jelppiä kiitos!! :)

Vedet kannattaa pistää akkuun, mutta veikkaan että sen olet jo tehnytkin ;)
Jos pääset kokeilemaan yleismittarilla tuleeko akulle virtaa, auttaisi paljon. Jos et omista kyseistä laitetta, pistä 12 voltin lampun runko akun miinusjohtoon ja pohjassa oleva plussa/toinen plussista akun plusjohtoon. Jos lamppu syttyy, vika on todennäköisesti akussa. Jos lamppu ei syty, palataan asiaan..

20.11.2008 20:06

No nyt ostin tuon tulpan, mutta ei aijokkaan lähteä käyntiin? Voiko johtua että ollut noin 3vk kylmässä ja ei oo startattu? Onko jotain varmoja vinkkejä.

20.11.2008 22:23

NukkuMatti kirjoitti:No nyt ostin tuon tulpan, mutta ei aijokkaan lähteä käyntiin? Voiko johtua että ollut noin 3vk kylmässä ja ei oo startattu? Onko jotain varmoja vinkkejä.

tuki ilmanputsaria/kaasaria kädellä ja starttaa ni pitäs käynnistyy.

Ei kipinää.

29.12.2008 1:49

mulla on ongelma kipinän kanssa, omistan San remo Daifo 05 skootterin.

Ei kipinää.

Olen kokeillu: vaihtaa tulpan, tulpan johdot, puolan, cdi boxin (en mene 100% takuuseen johdoista, puola, cdi boxi koska kaverilta kokeillu) joten ihmettelen miksei tule kipinää.. Voiko akku vaikuttaa kipinän saantiin? Akku ei vastaanota virtaa eli on paskana..

hommat mitä olen tehny ennen kuin skoba ei lähteny enää käyntiin: laitoin powerfiltterin ja viilasin kaasarin kannen tappia ja skootteri toimi alle viikon ja sitten sateisena päivänä ei lähteny käyntiin
ja ajattelin että powerfiltteri oli imaissut vettä mutta ku avasin tulpan niin ei tullu kipinää..

apua kiitos??

29.12.2008 12:09

connorz kirjoitti:mulla on ongelma kipinän kanssa, omistan San remo Daifo 05 skootterin.

Ei kipinää.

Olen kokeillu: vaihtaa tulpan, tulpan johdot, puolan, cdi boxin (en mene 100% takuuseen johdoista, puola, cdi boxi koska kaverilta kokeillu) joten ihmettelen miksei tule kipinää.. Voiko akku vaikuttaa kipinän saantiin? Akku ei vastaanota virtaa eli on paskana..

hommat mitä olen tehny ennen kuin skoba ei lähteny enää käyntiin: laitoin powerfiltterin ja viilasin kaasarin kannen tappia ja skootteri toimi alle viikon ja sitten sateisena päivänä ei lähteny käyntiin
ja ajattelin että powerfiltteri oli imaissut vettä mutta ku avasin tulpan niin ei tullu kipinää..

apua kiitos??



Jos siinä on se metallinen tulpanhattu vielä :| , niin vaihda se ÄKKIÄ pois, koska se pitää melkeen aina vaihtaa noissa kiinan vehkeissä.

kokemusta on :D

29.12.2008 15:35

NosSami kirjoitti:
connorz kirjoitti:mulla on ongelma kipinän kanssa, omistan San remo Daifo 05 skootterin.

Ei kipinää.

Olen kokeillu: vaihtaa tulpan, tulpan johdot, puolan, cdi boxin (en mene 100% takuuseen johdoista, puola, cdi boxi koska kaverilta kokeillu) joten ihmettelen miksei tule kipinää.. Voiko akku vaikuttaa kipinän saantiin? Akku ei vastaanota virtaa eli on paskana..

hommat mitä olen tehny ennen kuin skoba ei lähteny enää käyntiin: laitoin powerfiltterin ja viilasin kaasarin kannen tappia ja skootteri toimi alle viikon ja sitten sateisena päivänä ei lähteny käyntiin
ja ajattelin että powerfiltteri oli imaissut vettä mutta ku avasin tulpan niin ei tullu kipinää..

apua kiitos??



Jos siinä on se metallinen tulpanhattu vielä :| , niin vaihda se ÄKKIÄ pois, koska se pitää melkeen aina vaihtaa noissa kiinan vehkeissä.

kokemusta on :D


Mitenkä se metallinen tulpanhattu vois vaikuttaa siihen? kaverinkaa ihmetellään

Akku kysymys.

3.1.2009 0:12

piti tässä kysyä että voiko akku vaikuttaa kipinän saantiin? eli jos vaikka ei oo yhtään virtaa tai yli vähän niin voiko olla ettei tuu kipinää??

ja mitenkä se metallinen tulpanhattu vaikuttaa kipinän saantiin??

3.1.2009 0:30

connorz kirjoitti:piti tässä kysyä että voiko akku vaikuttaa kipinän saantiin? eli jos vaikka ei oo yhtään virtaa tai yli vähän niin voiko olla ettei tuu kipinää??

ja mitenkä se metallinen tulpanhattu vaikuttaa kipinän saantiin??


Se metallinen tulpanhattu lyö läpi, ja se johto voi olla murtunu sieltä sisältä vaikka ei paljaalla silmällä erota

eiku tulpanjohto poikki 1cm päästä tulpanhatusta ja kuorit tulpanjohdon ja uus hattu tilalle, se on onneks helppoa ;)

6.1.2009 13:09

Tarviis pitkä kierteisen tulpan "koodin", eli entisellä pytyllä oli lyhyt kierteinen br9hs ja nyt pitäs saada 9lämpöarvonen, mutta pitkä kierteinen.

6.1.2009 13:21

BPR9ES

6.1.2009 14:07

tkthaman kirjoitti:BPR9ES

Tai ihan BR9ES / B9ES jossei ole kiekkamittaria.

11.1.2009 15:04

kuuluuko s6 sport pro pyttyyn pitkä kierteinen tulppa?? mbk nitro kyseessä

11.1.2009 17:54

tkthaman kirjoitti:kuuluuko s6 sport pro pyttyyn pitkä kierteinen tulppa?? mbk nitro kyseessä


Lainattu s-a:lta "Spark Plug NGK (short-threaded) B9ES" , eli lyhyt kierteinen.

12.1.2009 0:40

weicco kirjoitti:
tkthaman kirjoitti:kuuluuko s6 sport pro pyttyyn pitkä kierteinen tulppa?? mbk nitro kyseessä


Lainattu s-a:lta "Spark Plug NGK (short-threaded) B9ES" , eli lyhyt kierteinen.

B9ES on kyllä pitkäkierteinen ja B9HS on lyhyt kierteinen.