Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

31.7.2008 19:06

eli siis ostin kaverilta -00 peugeot trekkerin ja siinä oli sytkäpuola ajettu loppuun. kokeilin kaverin sytkäpuolaa.. (peugeot speedfight) ja myös hänen tulppaa ja koitin startata niin kipinää ei tullut kuitenkaan. eli mistä voisin alkaa vikaa etsimään. muuten kaikki toimii mutta kipinää ei tule omalla eikä kaverinikaan speedfightin sytytyspuolalla. eikös näissä samanlaiset koneet ole ja täten myös samat sytkät.? apuja mitä voisin tehdä. mietin onko ensiöpuola palanut ? mutta virta skootteriin tulee ja valot, startti yms. pelaavat mutta kipinää ei tule vaikka kuinka starttaa ? :o

1.8.2008 17:43

Mikä mahtaa olla ovetossa ku ei oikee yritäkkää lähtä käyntii, välillä "suhahtaa" kivasti putkessa. En tiiä vaikuttaako mut mulla on läpät 0.5 - 1.0 mm auki. Että saako se sit bensaa. se leikkas pari viikkoo sit kiinni ja on seissy nyt tossa jonku aikaa, aluks se lähti käyntiin mut ei enää.

3.8.2008 21:14

Mikäköhä on tos Neossis, kun 2 kertaa paskonu tulpan, noin 50km välein. Löytyy Malossi 70cc Sport, tehari, 17.5mm kaasari ja säädöissä pitäisi olla. Kummatkin tulpat olivat BR9HS. Toisen kerran jätti tielle ja piti taluttaa himaa ja toisen kerran otin varalle BR7HS, ja nyt sillä ajettu joku 20km. Eli voisko toi olla liian kylmä? Ja niin tuntuu vähä et tolla 7 lähtis paremmin käyntiin. Eli onko liian kylmä tulppa. Ihme juttu kyl ku 2 kertaa rikki menny, noin 50km välein.

3.8.2008 23:15

Rizla^^ kirjoitti:eli siis ostin kaverilta -00 peugeot trekkerin ja siinä oli sytkäpuola ajettu loppuun. kokeilin kaverin sytkäpuolaa.. (peugeot speedfight) ja myös hänen tulppaa ja koitin startata niin kipinää ei tullut kuitenkaan. eli mistä voisin alkaa vikaa etsimään. muuten kaikki toimii mutta kipinää ei tule omalla eikä kaverinikaan speedfightin sytytyspuolalla. eikös näissä samanlaiset koneet ole ja täten myös samat sytkät.? apuja mitä voisin tehdä. mietin onko ensiöpuola palanut ? mutta virta skootteriin tulee ja valot, startti yms. pelaavat mutta kipinää ei tule vaikka kuinka starttaa ? :o



APUJA!!

5.8.2008 3:57

Olis speedfight 2 joka ei lähde käyntiin. Bensaa saa, sylinteri ehjä ja kipinää saa. uus tulppa ym. Voiko olla sytytyksen ennakossa vika? Miten sitä säädetään? Tai voiko vain olla vikana liian pieni kipinä?

pösö meni rikki silleen että, Aluksi ei toiminut kun täysillä kaasulla, ja huonosti pikkuisella. Ja pätki välillä. Sitten sammutin ja ei lähtenyt käyntiin. tuolloin pösössä oli ryyppy rikki. Nyt siinä on fuden ryyppy.

Apua kaivataan! Pullakahvit sille joka osaa neuvoa vian :DD.

6.8.2008 19:12

Mikä on piaggio zipin -05 alkuperäinen tulppa? vai onko alkuperäinen tulppa paras mahdollinen?

Nyt!

4.9.2008 21:17

Hei ni mikä vaivaa kaverin slideriä ku ajaa ihan uudella tulpalla sen 15km ni sit menee tulppa rikki ja sit ei enää lähe käyntii ja tätä se toistaa ja toistaa et voisko cdi- boksis olla jotain vikaa?

4.9.2008 23:17

reisk kirjoitti:Hei ni mikä vaivaa kaverin slideriä ku ajaa ihan uudella tulpalla sen 15km ni sit menee tulppa rikki ja sit ei enää lähe käyntii ja tätä se toistaa ja toistaa et voisko cdi- boksis olla jotain vikaa?

Säädöt..

Kolina

16.9.2008 15:55

Hei ! Mikähän mahtaa olla mun roxissa kun laitettiin uus sylinteri ja mäntä ja lähes kokonaan uusi yläkerta + kampura vaihettiin, kun laitan käyntiin, niin tyhjäkäynnillä mopo kolisee kovin pahasti? Ja kun on kierroksia kolinaa ei enää kuulu?

????

22.9.2008 17:08

mikä mun nitrossa vois olla vikana, ku ei ota milläään täysiä kierroksia, vaan röpöttää... ihan sama vaihtaako isomman tai pienemmän kaasarin vai säätääkö seos ruuvia miten vaan, menee vaan huonommaksi, tulpista en oo varma että onko ehjiä , kolmea eri tulppaa olen kokeillut. luulen että siinä on joku sähkö vika ????

4.10.2008 13:59

ei kellää tietoo ois mist sais särään puolan?
Viimeksi muokannut tunzadx päivämäärä 5.10.2008 12:06, muokattu yhteensä 1 kerran

4.10.2008 16:57

lauri858 kirjoitti:mikä nyt tuli baotianii ku startilla ei lähde käyntiin vaa jurruttaa mut ku polkasee nii hyvin lähtee ekalla mut ei starttaamalla mikä voi olla...

Et oo akkua ladannu?

4.10.2008 21:12

|suzuki pv| kirjoitti:mikä mun nitrossa vois olla vikana, ku ei ota milläään täysiä kierroksia, vaan röpöttää... ihan sama vaihtaako isomman tai pienemmän kaasarin vai säätääkö seos ruuvia miten vaan, menee vaan huonommaksi, tulpista en oo varma että onko ehjiä , kolmea eri tulppaa olen kokeillut. luulen että siinä on joku sähkö vika ????

saa liikaa pensaa
puhista ilmanputsari ja kaasari..

APUA!

17.11.2008 22:11

Joo, tällainen ongelma olis, että kun ostin skootterin liikkeestä, (MBK Mach G Ilmajäähy -02) niin jo ajomatkalla kotiin se pätki ja hyytyili. Vaihdoin bensahanan, koska epäilin että vanha oli tukossa, ei toiminut. Tämän jälkeen epäilin, että vika oli kaasarissa ja puhdistuksen jälkeen ostin uuden. Nyt läpät putsattu ja käännetty silti pätkii ja hyytyy kovilla kierroksilla? Nyt otin tulpan pois ja pää oli hiilen musta, ja tulppa oli NGK:n BP6HS. Tutkin ja selvitin, että mopo-sportin lehtiön mukaan oletus tulppa olisi BR8HS. Voisiko tämä olla syynä pätkimiseen ja hyytymiseen? Ja kannataisiko ostaa tuo alkuperäinen BR8HS ja koittaa sillä?

18.11.2008 17:46

NukkuMatti kirjoitti:Joo, tällainen ongelma olis, että kun ostin skootterin liikkeestä, (MBK Mach G Ilmajäähy -02) niin jo ajomatkalla kotiin se pätki ja hyytyili. Vaihdoin bensahanan, koska epäilin että vanha oli tukossa, ei toiminut. Tämän jälkeen epäilin, että vika oli kaasarissa ja puhdistuksen jälkeen ostin uuden. Nyt läpät putsattu ja käännetty silti pätkii ja hyytyy kovilla kierroksilla? Nyt otin tulpan pois ja pää oli hiilen musta, ja tulppa oli NGK:n BP6HS. Tutkin ja selvitin, että mopo-sportin lehtiön mukaan oletus tulppa olisi BR8HS. Voisiko tämä olla syynä pätkimiseen ja hyytymiseen? Ja kannataisiko ostaa tuo alkuperäinen BR8HS ja koittaa sillä?

Kyllä kannattaa vaihtaa. Se on se vika.