Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.11.2005 16:21

tmi0 kirjoitti:Mä kun en saannut polkemalla käyntiin niin pyysin yhtä viisasta vuokralaista avuksi ja se katto että oliks kaikki maadotukset kunnossa ja sitten se avas starttimoottorin ja hiilet oli kulunneet tosi paljon ja se väänteli niitä vähän ja laitettiin takas kiinni niin johan hörähti käyntiin.


Ja tää starttimoottori on missä? Ja mitä niiden hiilten kans pitää väännellä ja käännellä?

30.11.2005 17:27

KA55U kirjoitti:Mitä vittua. Siis miten on mahdollista että on uus tulppa, kone saa bensaa ja happea ja sopivan määrän (ainakin mun mielestä bensan määrä suhteessa ilman oli ok, seosruuvi n. 1,5 kierrosta auki.), muttei millään käynnisty. Tänään just olin ulkona polkemassa varmaan 20 minuuttia. Johtuuko vaan kylmästä säästä vai?


Toimiiksun ryyppy varmasti? (en tiiä miten voi olla rikki mut kuitenki) mut koita vaikka ottaa putsari irti ja peittää ilma-aukko jollain ja kattoo jospa sitte lähtis, mulla oli ryyppy jäässä niin ei lähteny mitenkää ilman ryyppyy vaikka 20min polki..

30.11.2005 21:45

Ryyppy toimii.

5.1.2006 0:46

Nonnii. Eli kun on muutenkin ollut pientä ongelmaa, niin kaveri (joka tietää) sanoi että muut ongelmat johtuu 90% varmuudella siitä, että putki on tukossa. Nyt mun kysymys on, että vaikuttaako se käynnistymiseen jos putki on tukossa?

5.1.2006 20:00

KA55U kirjoitti:Nonnii. Eli kun on muutenkin ollut pientä ongelmaa, niin kaveri (joka tietää) sanoi että muut ongelmat johtuu 90% varmuudella siitä, että putki on tukossa. Nyt mun kysymys on, että vaikuttaako se käynnistymiseen jos putki on tukossa?


Kerran kun slaider on puhallin jäähdytteinen niin alottaisin homman sillä että kurkkaisin kannen alle että missä kunnossa se pytty on, jos leikannut tai liian väljä niin mäntä ei pysty puristamaan seosta tulpan juurea kohti tarpeeksi kovalla painella ja tadaa skootterisi ei käynnisty. Omassa kymcossa oli sama vika kesällä aikoinaan.

1. kerralla selvittiin Tulpan vaihdolla koska vanhassa tulpassa oli liian lyhyt kierre, joten ei antanut kipinää kunnolla, kastui koko ajan, joka selitti pätkimiset..

Kuva

2. kerralla ei selvittykkään niin helpolla, koska sain tietää mittarin ruuvaamisesta joka oli tapahtunut entisen omistajan toimesta.

http://www.bikepics.com/pictures/410504/

3. homma oli koneen kasaaminen noilla vakio osilla koska ei ollut mitään järkeä ruveta tota vakiopyttyä uudistelemaan, sitten käytetty 70cc hakuseen koska toi 50cc:hän leipoi sitten ~1000km kasaamisen jälkeen.

Käytetyn 70cc malossin sain uuden 50cc männän hintaan eli 55euroa :D sillä sitten loppu syksy kymcolla ajettiin.

Eli pytyn kunnolla on myös ratkaiseva vaikutus tohon käynnistyvyyteen.

6.1.2006 3:36

minkäs tulpan pitäs laittaa 70cc sport kaa ? kylmempää monta astetta ?

6.1.2006 3:50

wilberii kirjoitti:minkäs tulpan pitäs laittaa 70cc sport kaa ? kylmempää monta astetta ?

ngk:n tulpilla lämpöarvoltaan 8-9

8.1.2006 16:13

jarez kirjoitti:
KA55U kirjoitti:Nonnii. Eli kun on muutenkin ollut pientä ongelmaa, niin kaveri (joka tietää) sanoi että muut ongelmat johtuu 90% varmuudella siitä, että putki on tukossa. Nyt mun kysymys on, että vaikuttaako se käynnistymiseen jos putki on tukossa?


Kerran kun slaider on puhallin jäähdytteinen niin alottaisin homman sillä että kurkkaisin kannen alle että missä kunnossa se pytty on, jos leikannut tai liian väljä niin mäntä ei pysty puristamaan seosta tulpan juurea kohti tarpeeksi kovalla painella ja tadaa skootterisi ei käynnisty. Omassa kymcossa oli sama vika kesällä aikoinaan.

1. kerralla selvittiin Tulpan vaihdolla koska vanhassa tulpassa oli liian lyhyt kierre, joten ei antanut kipinää kunnolla, kastui koko ajan, joka selitti pätkimiset..

Kuva

2. kerralla ei selvittykkään niin helpolla, koska sain tietää mittarin ruuvaamisesta joka oli tapahtunut entisen omistajan toimesta.

http://www.bikepics.com/pictures/410504/

3. homma oli koneen kasaaminen noilla vakio osilla koska ei ollut mitään järkeä ruveta tota vakiopyttyä uudistelemaan, sitten käytetty 70cc hakuseen koska toi 50cc:hän leipoi sitten ~1000km kasaamisen jälkeen.

Käytetyn 70cc malossin sain uuden 50cc männän hintaan eli 55euroa :D sillä sitten loppu syksy kymcolla ajettiin.

Eli pytyn kunnolla on myös ratkaiseva vaikutus tohon käynnistyvyyteen.


Kiitos, mulla nimittäin ON tuo BR8HS tulppana, ja jos oikein ymmärsin niin slideriin pitää olla BR8HSA. Kiitos, pitääpä lähteä kauppaan. Ja kone on hyvässä kunnossa, 300km ajettu.

8.1.2006 16:57

Toki on mahdollista että kaasutin jäätää? Eli vettä bensan seassa ja se sitten jäätyny suuttimeen..-> ei toimi :) näin itselläni oli.. lämmittelin kaasaria jonkun aikaa ja sittenhän se lähti :)

8.1.2006 17:14

Mulla nitrossa vakiona oli BR8HS. Se sit kilhati ja kävin motonetista ostamassa uuden, siellä ei ollut NGK:ta ja myyjä antoi mulle vastaavan. Se kesti yhden päivän jonka jälkeen kävin taas ostamassa uuden tulpan. Shellillä ei ollut br8hs:ää vaan br8hs-10. Mitä toi -10 pääte tarkotta? Nyt oon huomannu myös et Nitro pätkii aika lailla puol kaasulla. Mistä se voisi johtua? Onk sil jtn tekemistä ton -10 päätteen kans? Täys kaasulla ei ilmene minkään näköistä pätkimistä.

8.1.2006 18:28

Tulpan kärkiväli on 10 milliä. kannattaa pienentää kärkiväli 6 milliin.

8.1.2006 18:44

Tosta lämpöarvosta vielä sen verran, eli sliderissahan vakiona on lämpöarvoltaan 8 tulppa. Mikä olisi passeli 70cc:n kanssa? Mitä isompi numero sen kylmempi, eikö vaan? Nyt kun on 70cc ja vakiotulppa, niin käynnistyy huonosti (varsinkin kun mopolla on ajettu viimesen puolen tunnin aikana) , ja alamäissä pätkii. Onko tulppa liian lämmin vai kylmä?

Ja muuten, jarez, oot värässä, sliderin vakiotulppa EI ole BR8HSA, vaan ihan se BR8HS! Näin NGK:n sivuilla.

8.1.2006 18:48

Niin siis kymcoissa vakiotulppa on BR8HSA Ja 70 cc:lle tulppa vois olla lämpöarvoltaan 7

8.1.2006 19:20

lolli kirjoitti:Ja 70 cc:lle tulppa vois olla lämpöarvoltaan 7


Miten toi on mahdollista? Jos vakiotulppa on lämpöarvoltaan 8 (br8hs), niin eikö sen pitäis olla isomman koneen kansaa kylmempi, eli lämpöarvoltaan isompi numero.

8.1.2006 19:25

lolli kirjoitti:Tulpan kärkiväli on 10 milliä. kannattaa pienentää kärkiväli 6 milliin.


Ei kyllä minusta meinaa se loppupääte kärkiväliä vaan kierteiden pituutta.
Ei kai nyt br8hs-10:ssä ole kärkiväli 10mm?!

ka55u, aivan kuten sanoit, eli isomman sylkän kanssa laitetaan kylmempää tulppaa, eli lämpöarvoltaan 9 olisi soppeli, jos alkuperäinen on 8.