Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

miksi minun baotian ei anna kipinää

13.1.2008 23:14

juu moi, mun skootteri ei anna kipinää mikä voisi olla vikana ku se on temppuillu jo 3 vk että välillä antaa kipinän ja välillä ei anna mikä on??? mutta kun kauan polkee nii sitten kyllä lähtee käymään!!! mutt ku ei aina jaksais polkee... ja sit ku kone on lämmin nii lähtee heti startilla hipasust käyntiin, mutta kylmällä se ei lähe ollenkaan!! mikä vika siis voisi olla joka temppuilee........... olen ostanu uudet osat: puola, tulppa ja cdi-boksi eikä anna kipinää... mikä on...voisitteko auttaa ku tää rupee jo haittaamaan mua ku ei keväällä pääse ajelemaa kavereitten kaa!..! jos ei oo kunnos siihen mennes, nii auttakaa please.....

ajettu sillä on:2700km ja kaikki huollot tehty ajallaan.
että mikä vika voi olla!!! auttakaa!!!

14.1.2008 20:50

joku liitin hapettunu jostain tai johto rikki?

jeeeeeeeee

15.1.2008 8:45

jee mopo käy ja nätisti kiitos kaikille auttajille kiitoss

17.1.2008 21:04

mikä vois olla ankassa vikana ku ei anna kipinää?

17.1.2008 21:04

mikä vois olla ankassa vikana ku ei anna kipinää?

17.1.2008 21:28

Tulppa, tulpanhattu, tulpanjohto, sytytyspuola, cdi, magneetto? Koita ny ensiks uutta tulppaa ja tulpanhattua tai otat suoraan yleismittarin käteen ja alat sohimaan sillä. :)

antaa kipinän mutt ei käynnisty

17.2.2008 16:14

hei skootteri ei lähde käyntii siis antaa kipinän ja pensa tuoksuu mutt ei lähde mikä vois olla et ei lähe auttakaa

19.2.2008 1:20

onko kellään varmaa tietoa piaggion sytkästä, ongelma on siis että kulkee tosi hyvin mut yläkierroksilla rupee pätkimään, siis tosi ylhäällä n.80km/h. auttaako jos ostan cdi:n ilman rajoitinta vai pitääkö ottaa se malossin sytkä kokonaan?

19.2.2008 14:20

juise kirjoitti:onko kellään varmaa tietoa piaggion sytkästä, ongelma on siis että kulkee tosi hyvin mut yläkierroksilla rupee pätkimään, siis tosi ylhäällä n.80km/h. auttaako jos ostan cdi:n ilman rajoitinta vai pitääkö ottaa se malossin sytkä kokonaan?
Varmaan auttaa jos vaan ostaa rajoittamattoman.

22.2.2008 2:45

b00ster_ kirjoitti:
juise kirjoitti:onko kellään varmaa tietoa piaggion sytkästä, ongelma on siis että kulkee tosi hyvin mut yläkierroksilla rupee pätkimään, siis tosi ylhäällä n.80km/h. auttaako jos ostan cdi:n ilman rajoitinta vai pitääkö ottaa se malossin sytkä kokonaan?
Varmaan auttaa jos vaan ostaa rajoittamattoman.


Tai sitten ei. Kyllä sillä vakiosytytyksellä pääsee 80 ja enemmänkin ilman pätkimistä, kun ei siinä kurejakaan oo.

26.2.2008 10:38

jöpöö kirjoitti:
b00ster_ kirjoitti:
juise kirjoitti:onko kellään varmaa tietoa piaggion sytkästä, ongelma on siis että kulkee tosi hyvin mut yläkierroksilla rupee pätkimään, siis tosi ylhäällä n.80km/h. auttaako jos ostan cdi:n ilman rajoitinta vai pitääkö ottaa se malossin sytkä kokonaan?
Varmaan auttaa jos vaan ostaa rajoittamattoman.


Tai sitten ei. Kyllä sillä vakiosytytyksellä pääsee 80 ja enemmänkin ilman pätkimistä, kun ei siinä kurejakaan oo.


Oletko varma asiasta? kyllähän kaikissa skottereissa yleensä on niin kutsuttu turvarajoitin joka estää moottoria kiertämästä liian suurelle kierrosmäärälle, rikkoutumisen välttämiseksi. Kyseinen rajoitin ei oikeastaan voi sijaita missään muualla kuin cdi boksissa... miksi esim moposport myy kierrosrajoitin ohitinta kyseiseen skootteriin?
Pätkimisääni on selvästi sytytksestä aiheutuva, mutta jos oletetaan ettei cdissä oo mitään rajoitinta, niin seuraava vaihtoehto on että sytytyksen erottelukyky suurilla kierroksilla ei yksinkertaisesti riitä, tai sytytysennakko loppuu liian aikaisin eikä kone vaan voikiertää enempää. Haluaisin tietää varmasti asian ennen kun meen tuhlaamaan rahojani mihinkään osiin...

5.3.2008 19:46

kertokaa joku fiksumpi mikä vittu tuossa homolaiva muoviluodissa peugeot trekkerissä voi olla 3kuukautta oon yrittäny laittaa et sais myytyy helvettii sen ku kukaa ei noitakaa paskana osta elikkä se lopetti toimimisen ei anna kunnon kipinää noh vaihdoin tulpan tulpanhatun puolan cdiboxin ja kaikki sähkötpiuhat koko paskaan ja sit se toimi vähän aikaa ja lopetti kipinän antamisen kokonaa noh aattelin ohittaa kaikki paskat ja pistin mangeetolta tulevan virtapiuhan suoraa sytytyspuolaan en ees tiiä auttaako ja maadotin sen eriksee ei saatanan paska anna kipinää et mikä siin on viel ku maadotukset ja liittimet ja kaikki paskat on kyl tarkistettu

5.3.2008 19:50

kossi kirjoitti:kertokaa joku fiksumpi mikä vittu tuossa homolaiva muoviluodissa peugeot trekkerissä voi olla 3kuukautta oon yrittäny laittaa et sais myytyy helvettii sen ku kukaa ei noitakaa paskana osta elikkä se lopetti toimimisen ei anna kunnon kipinää noh vaihdoin tulpan tulpanhatun puolan cdiboxin ja kaikki sähkötpiuhat koko paskaan ja sit se toimi vähän aikaa ja lopetti kipinän antamisen kokonaa noh aattelin ohittaa kaikki paskat ja pistin mangeetolta tulevan virtapiuhan suoraa sytytyspuolaan en ees tiiä auttaako ja maadotin sen eriksee ei saatanan paska anna kipinää et mikä siin on viel ku maadotukset ja liittimet ja kaikki paskat on kyl tarkistettu

virtalukko kunnossa? :D
villi veikkaus vaan

5.3.2008 20:14

nii i mut eikö se ohita kaikki ku pistää mangeetolta suoraa piuhan sytytyspuolalle

...

7.3.2008 18:23

Ohittaa se.Ohittaa myös kipinän syntymiseen tarvittavat komponentit.Peugeotissa puola tosiaankin on pelkkä puola,ja kipinän syntymiseen tarvitaan puolan lisäksi virtaa,sekä CDI-boksi tai katkojan kärjet.Nyt sulla ei ole kumpaakaan.Nyt magneetolta tuleva jännite nousee ja laskee liian hitaasti,joten riittävän voimakas kipinä jää saamatta.Lisäksi kipinä tulisi väärään aikaan.Ilmeisesti yrität kopioida Pv:n sytytysjärjestelmää,ongelma on vain siinä ,että Pv:ssä puolaan on yhdistetty CDI-boksi.