Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.10.2007 20:57

--TjK-- kirjoitti:minarellin ac, br9hs, ja lc, b9hs.


No ei nyt ihan näinkään.

Pystypyttysen kannet (kaikki) varustettu lyhytkierteisellä, eli b(7-8-9)hs tulpalla.

Vaaka ac varustettu lyhytkierteisellä, kaikki kannet (?), eli sama kun ylempänä

Vaaka lc pitkäkierteiset, eli b(7-8-9)es.

Tuo r meinaa vaan sitä että on häiriösuojattu.

2.10.2007 21:03

sasu` kirjoitti:No ei nyt ihan näinkään.

Pystypyttysen kannet (kaikki) varustettu lyhytkierteisellä, eli b(7-8-9)hs tulpalla.

Vaaka ac varustettu lyhytkierteisellä, kaikki kannet (?), eli sama kun ylempänä

Vaaka lc pitkäkierteiset, eli b(7-8-9)es.

Tuo r meinaa vaan sitä että on häiriösuojattu.


kyllä mun kaverin roxissa vaan oli lyhytkierteiset siinä mhr replicassa...
ja br9hs tulpat se pasko lähes heti. mulla taas ac:ssä paskoo b9hs:sät alle 20km..

3.10.2007 6:59

--TjK-- kirjoitti:
kyllä mun kaverin roxissa vaan oli lyhytkierteiset siinä mhr replicassa...
ja br9hs tulpat se pasko lähes heti. mulla taas ac:ssä paskoo b9hs:sät alle 20km..


Toi R ei ole sidoksissa mitenkään sen tulpan kestävyyteen.

Ja anteeksi, jos mhr-replicassa on lyhytkierteinen. Kaikki roksin sylinterit joita olen hiblannut ovat olleet pitkäkierteisillä.

Joten vilberg, jos sulla on esim. digimittari, tjms elektroniikkalaitteita ni br9hs:ää kehiin. (jos siinä nyt lyhytkierteinen on :roll:). Jos taas ei ni voi käyttää B9HS:ää, joka on hankintahinnaltaan sen euron muutama halvempi.

3.10.2007 15:58

sasu` kirjoitti:jos siinä nyt lyhytkierteinen on :roll:


kyllä se on, uskokaa pois :D

3.10.2007 16:11

sasu` kirjoitti:
--TjK-- kirjoitti:minarellin ac, br9hs, ja lc, b9hs.


No ei nyt ihan näinkään.

Pystypyttysen kannet (kaikki) varustettu lyhytkierteisellä, eli b(7-8-9)hs tulpalla.

Vaaka ac varustettu lyhytkierteisellä, kaikki kannet (?), eli sama kun ylempänä

Vaaka lc pitkäkierteiset, eli b(7-8-9)es.

Tuo r meinaa vaan sitä että on häiriösuojattu.


roxin jotkut kannet on hs ja jotkut es vakio on esim hs ja s6r es

4.10.2007 17:52

noniin, kiitos vastauksista :) taidan sit hommat sellasen br9hs tulpan

4.10.2007 21:52

Moro, onk sil jottai eroo jos o ngk br9es tulppa vaikka kuuluis olla br9hs tulppa?? Mul on toho br9es tulppaan laitettu prikka sillee et se on samanmittanen ko br9hs tulppa, koska mulla kuuluis olla br9hs. Eli voik se sytyttää huonommin tai jtn??

4.10.2007 21:54

Toimii aivan normaalisti jos sinne laittaa muistaakseni kolme prikkaa, en kuitenkaan suosittele kuin maksimissaan hätätapauksessa.

8.10.2007 18:33

Terve. Meikäläisellä ilmeni probleema skootterin kanssa, sammahti kesken matkan (olin jo sammuttanut kerran ja olin juuri lähdössä), eikä suostunut enään millään käynnistymään vaikka sitä puoli tuntia poljettiin ja ihmeteltiin. Tulppa ei antanut kipinää.

Kyseessä on siis Jincheng Sudoku, tänä kesänä liikkeestä ostettu ja ajettu n. 1300km.

Työnsin mopon sitten kotiin, kävin ostamassa uuden tulpan (vein vanhan tulpan mukana mallikappaleeksi ja myyjä antoi samanlaisen tilalle). Noh kotona vaihdoin tulpan ja koitin käynnistää. Ei edes lupaillut, ei minkäänlaisia elonmerkkejä eikä tulppa antanut edes kipinää. Tsekkasin vielä tulpanhatun, kaikki näytti olevan jotenkuten kunnossa. (En itse hirveästi ymmärrä näistä vekottimista).

Itse veikkaisin, että vika on sytytyspuolassa, tai tulpanhatun johdon sisällä... En uskaltanut alkaa avaamaan johtoa, jos se olisikin ollut kiinteä...

Neuvoja kiitos, ihan mitä tahansa mikä saa vehkeen toimimaan.

12.10.2007 22:53

En tiedä kuuluuko tänne mutta...

Tämä mun riisikuppini on tehnyt jo pitkään tälläistä. Kun yritän käynnistää sähköstartilla, kuuluu pelkkä "iiiiiii" mutta mitään ei tapahdu. Yleensä vasta viidennellä tai neljännellä kerralla käynnistyy, ja kun käynnistyy, kuuluu outo ääni. Sellainen ihme kolahdus. Vähän kuin joku kova muovinen osa tippuisi maahan. Vähän vaikea selittää... Tätä on ollut ainakin jo 2 kuukautta ja alkaa tuottamaan jo päänvaivaa.

Voisiko huonon käynnistyvyyden syynä olla sytytystulppa tai muu sytytyslaitteisto?

Tuon "iiiiiiii" äänen lisäksi koko moottori kuullostaa käynnistettäessä siltä että se olisi tiensä päässä. Se on nimittäin siinä ja siinä että käynnistyy.

Ja mikä tekee tämän oudon kolahduksen?

peugeot trekker

23.10.2007 19:19

En tajua kerran kun ajelin kotia päin pensa oli lopussa ja yhtäkkiä sitten alkoi yskimään/pätkimään vaikka tankki on täynnä nykyään ja sitten kun painaa kaasun pohjaan niin se ei vain kule sillon tällön päästää yskäsyn mutta ei vaan kulje hyvä että se rengaskaa jalustimella kun on skode nii pyöri sanokaapas mikäs siinä on vikana? ite mietin että johtuuko se kaasarista vai sitten tulpasta?!?! ja ei varmaa tämä kysymys kuulu kunnolla tälle osastolle mutta kuitenki =D

Re: peugeot trekker

23.10.2007 22:36

poksa kirjoitti: ite mietin että johtuuko se kaasarista vai sitten tulpasta?!?! ja ei varmaa tämä kysymys kuulu kunnolla tälle osastolle mutta kuitenki =D

kato tulppa.

trekker

24.10.2007 17:43

kyllähän se näytti olevan kunnossa aika lähellä oli "piikki" että ei koskettanut viilasin sen ja kuiteskaan ei toiminut . eli pitää vissiin koittaa ihan uutta tulppaa?

29.10.2007 0:24

missähän on vika kun mun aeroxi ei tahdo kiertää alhaalta, välillä ei pääse kunnolla edes liikkeelle ? voisiko tulpanjohdossa olla vikaa ?

7.11.2007 13:35

sama vika jonessi_:n kanssa :S