Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

14.7.2007 0:32

Therioni kirjoitti:uskon että cdi boksi on rikki ku ei tuu kipinää

Se vika voi olla vaikka missä muualla, ei kannata heti cdi:n syyksi pistää.

14.7.2007 2:19

oon jo testannu vaikka mitä eikä lähe käyntiin, ostanu jopa uuden bensan suodattimen ja ilmanputsarin ja akunki oon ladannu

14.7.2007 2:21

Therioni kirjoitti:oon jo testannu vaikka mitä eikä lähe käyntiin, ostanu jopa uuden bensan suodattimen ja ilmanputsarin ja akunki oon ladannu
Osta uusi tulppa,tarkasta saako kipinän ja bensaa...

14.7.2007 2:37

Eli ei tuo NGK BR9HS tulppa kestä tuossa boosterissa päivää pitempään, eikä tuota kylmempää tulppaa tahdo löytyä mistään... Toimiikai tuossa esim denson tulpat ja kai nuo championsitkin käy?

Mut mikä tulppa vastaa tuota BR10HS? Löytyiskö denson tulpista joku sopiva? Muuten kyllä löydän oikean, mutta mikä lämpöarvo nuissa denson tulpissa vastaa tuota 10:ä?

Voiko kaasarin säädöt vaikuttaa siihen että tulppia menee yksi päivässä? Muita mitkä vois vaikuttaa tuohon tulppien jatkuvaan kuluun?

14.7.2007 13:24

MWD186 kirjoitti:Eli ei tuo NGK BR9HS tulppa kestä tuossa boosterissa päivää pitempään, eikä tuota kylmempää tulppaa tahdo löytyä mistään... Toimiikai tuossa esim denson tulpat ja kai nuo championsitkin käy?

Mut mikä tulppa vastaa tuota BR10HS? Löytyiskö denson tulpista joku sopiva? Muuten kyllä löydän oikean, mutta mikä lämpöarvo nuissa denson tulpissa vastaa tuota 10:ä?

Voiko kaasarin säädöt vaikuttaa siihen että tulppia menee yksi päivässä? Muita mitkä vois vaikuttaa tuohon tulppien jatkuvaan kuluun?

Jostain muistan lukeeneeni, että jos on liian rikas seos, ni se syö tulppia?

14.7.2007 13:28

tma90 kirjoitti:
MWD186 kirjoitti:Eli ei tuo NGK BR9HS tulppa kestä tuossa boosterissa päivää pitempään, eikä tuota kylmempää tulppaa tahdo löytyä mistään... Toimiikai tuossa esim denson tulpat ja kai nuo championsitkin käy?

Mut mikä tulppa vastaa tuota BR10HS? Löytyiskö denson tulpista joku sopiva? Muuten kyllä löydän oikean, mutta mikä lämpöarvo nuissa denson tulpissa vastaa tuota 10:ä?

Voiko kaasarin säädöt vaikuttaa siihen että tulppia menee yksi päivässä? Muita mitkä vois vaikuttaa tuohon tulppien jatkuvaan kuluun?

Jostain muistan lukeeneeni, että jos on liian rikas seos, ni se syö tulppia?

Ainakin liian öljyinen seos paskoo tulppia. Mutta tuskin tämä on ongelmana jos vakioöljypumppu käytössä / muutenkin "vakio" ?

14.7.2007 14:27

oon ostanu uuden tulpan eikä vieläkään toimi

14.7.2007 18:12

-JeSu- kirjoitti:
tma90 kirjoitti:
MWD186 kirjoitti:Eli ei tuo NGK BR9HS tulppa kestä tuossa boosterissa päivää pitempään, eikä tuota kylmempää tulppaa tahdo löytyä mistään... Toimiikai tuossa esim denson tulpat ja kai nuo championsitkin käy?

Mut mikä tulppa vastaa tuota BR10HS? Löytyiskö denson tulpista joku sopiva? Muuten kyllä löydän oikean, mutta mikä lämpöarvo nuissa denson tulpissa vastaa tuota 10:ä?

Voiko kaasarin säädöt vaikuttaa siihen että tulppia menee yksi päivässä? Muita mitkä vois vaikuttaa tuohon tulppien jatkuvaan kuluun?

Jostain muistan lukeeneeni, että jos on liian rikas seos, ni se syö tulppia?

Ainakin liian öljyinen seos paskoo tulppia. Mutta tuskin tämä on ongelmana jos vakioöljypumppu käytössä / muutenkin "vakio" ?

No voiskohan se olla sitten siitä kiinni, kun laitoin bensan sekaan _vähän_ öljyä, eli sitä tais mennä vähän enemmänkin... Jotenki tuntuu että eikai tarvi olla kaksi numeroa kylmempi tulppa sportti sylkän kanssa,

14.7.2007 20:08

Therioni kirjoitti:oon ostanu uuden tulpan eikä vieläkään toimi

onko sytytyspuolassa kaikki johdot kunnossa ja muutenkin kaikki cdi boksin liittimet kunnossa?

14.7.2007 22:13

kyllä ne kaikki johdot on kunnossa

15.7.2007 16:00

Osaako joku sanoa, että mistä johtuu starttauksen yhteydessä "uljaisu"? Siis aluksi kuuluu normi starttauksen ääni sitten se "uljaisee". Se tapahtuu enimmäkseen kylmänä, lämpimänä harvoin...

18.7.2007 16:19

Mitä eroa on BR9HS ja BR9HS-10 tulpilla tarvitsisin kylmemmän tulpan mutta kumpi nuista on?

Mutta kysästään vielä yhtä toistakin, jos joku vaikka osais vastata? Eli oon nyt nuita BR9HS tulppia kokeillu jo useempia... Myös pienemmällä seoksella öljyä bensassa, mut parhaimmillaan nuo tulpat kestää sen päivän tai parin... Kylmempää tulppaa tuskin tarvii kun on vain sportti tason 70cc ja muutaki pientä viriä... Ja oon jo yhden numeron kylmemmän tulpan laittanut... Onko joku sähkö-osa mikä voisi kusta tuossa, eli voisko olla joku rikki tai vaikka vettä päässy jonnekki nii se sitte rikkois nuita tulppia?

Siis skode kyllä lähtee käyntiin, mutta ei kulje mihinkää vaan "putki paukkuu" ja puskee aina vähän savuja... yleensä aina ilmenee niin että ajaa jonku aikaa ja sitte antaa jäähtyä, sittenkun seuraavan kerran käynnistää, nii skode vaa röpeltää yms...

18.7.2007 20:03

seokset liian rikkaalla eli saa liikaa bensaa

18.7.2007 22:50

Missä vois olla vika ku skobo ei käynnisty vaikka laittaa vähä bensaa pyttyy ja tulppaki antaa kipinän?

18.7.2007 23:15

MWD186 kirjoitti:Mitä eroa on BR9HS ja BR9HS-10 tulpilla tarvitsisin kylmemmän tulpan mutta kumpi nuista on?
10 tulppa on kylmempi.