Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

14.11.2005 16:08

KA55U kirjoitti:Mikä on kun slideri tahtoo käynnistyä hyvin kylmänä, mutta kun sillä on ajanut, sammuttanut moottorin, ja sen jälkeen heti yrittää käynnistää niin ei lähde käyntiin. Läppävena on putsattu ja katottu, kurkku putsattu.


Sama vika rahikaisella. Oma Piaggioni on myös heti ajon jälkeen todella huono lähtemään käyntiin. Kylmänä käynnistyy kun vaan vähän peukaloa starttinapin suuntaan vilauttaa.

19.11.2005 22:00

Tänään yritin käynnistää mopon. Ei käynnistynyt. Mutta jotain todella epänormaalia ääntä kuului. Käytin siis koko ajan jalkastarttia. Kun sen yrittää käynnistää niin se ääni ei ole normaalia "ei käynnisty" ääntä, eli semmosta pröm---pröm---pröm. Vaan semmosta helvetin outoa Ziing---ziing---ziing.

Mitä on tapahtunut?

19.11.2005 22:29

No ei toi munkaan stuntti taho käynnistyy mitenkään :/ mikä vittu näitä vaivaa..

19.11.2005 23:18

Kylmä sää josta saattaa johtuu jos sul ei oo talvisäätöjä.

19.11.2005 23:29

Nomutta eihän sen pitäs tollai käyttäytyä?

20.11.2005 0:41

Kapan vehkeestä mä puhuinkin ja kyl multaki kuulu tommone metalline zing aamulki vaik oli lämmin keli.

20.11.2005 1:00

Siis emt nyt miten talcisäädör pitäs laittaa ku oitin suurentaa suutinta niin vaan röpötti :( käynnistys on ongelmana.

20.11.2005 1:19

Mullakin on käynnistys ongelmana. Nyt ei käynnisty ollenkaan kun kuuluu vaan toi zingzing ääni. Melkein samanlainen ääni kuin sähköstartista yleensä kuuluu kun ei käynnisty.

EDIT: Silloin kun toi mun vielä käynnistyi ihan hyvin kylmänä, niin oli niin että lämpinän ei millään käynnistyny, eli kun oli ajanut ja sammuttanut moottorin niin ei tahtonut käynnistyä. Onko sulla Kapa ollut samanlaista. Kylmänäkään ei käynnistynyt ykkösellä muitta kuitenkin permmin.
Viimeksi muokannut Kassude päivämäärä 21.11.2005 20:09, muokattu yhteensä 1 kerran

20.11.2005 1:38

Ulkona kun on ollut niin kovan työn takana käynnistää. Jos oon ajanut -> annan seistä 15min ni tekee tiukkaa saa potkii aika paljon vaikka oon tukkinut
ilman saannit ym

20.11.2005 1:59

Tulppa varmaankin liian lämmin.

20.11.2005 21:47

Kapa! kirjoitti:Siis emt nyt miten talcisäädör pitäs laittaa ku oitin suurentaa suutinta niin vaan röpötti :( käynnistys on ongelmana.

Laita primeri pumppu?
E: ohjeet täällä

21.11.2005 20:11

Tota. Lukekaa mun viesti tossa 4 viestiä ylempänä. Tänään tulin ajatelleks että toi mopo on seissyt ulkona nyt kun on ollut pakkasta, niin onko semmonen mahdollisuus että toi outo ääni sun muut johtuis siitä että joku osa moottorissa olis jäätyny tai jtn.?

21.11.2005 21:21

tietäskö kukaan kuinka paljon kustantaa kymco super 9 lc CDI-boxi ? :S

29.11.2005 23:09

Mitä vittua. Siis miten on mahdollista että on uus tulppa, kone saa bensaa ja happea ja sopivan määrän (ainakin mun mielestä bensan määrä suhteessa ilman oli ok, seosruuvi n. 1,5 kierrosta auki.), muttei millään käynnisty. Tänään just olin ulkona polkemassa varmaan 20 minuuttia. Johtuuko vaan kylmästä säästä vai?

29.11.2005 23:32

Mä kun en saannut polkemalla käyntiin niin pyysin yhtä viisasta vuokralaista avuksi ja se katto että oliks kaikki maadotukset kunnossa ja sitten se avas starttimoottorin ja hiilet oli kulunneet tosi paljon ja se väänteli niitä vähän ja laitettiin takas kiinni niin johan hörähti käyntiin.