Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

25.5.2007 15:15

Akku on ihan uusi ja startin hiilet tarkistin eilen, ja ne oli ihan ok. Voihan se olla, että toi uusi akku on paska, joten täytyy kokeilla vaihtaa se, kun mulla on toinenkin uusi himassa.

27.5.2007 1:57

HaHa89 kirjoitti:Mikäs ditua mahtaa vaivaa kun pätkii aina välillä.. kun kiihdyttää niin pätkii ja välillä kun ajaa vähän kovemmin jonka jälkeen antaa vähemmän kaasua niin tuntuu pätkivän koko ajan..Sitten kun antaa enemmän hanaa niin loppuu... ei oikein käy tasaisesti.. Esim. Tyhjäkäynnillä se käy tasaisesti ja aina pienen ajan kulutta pätkäsee ja taas käy... Uusi tulppakaan ei auttanut..

Lisäten vielä se että tulppa on musta kuin yö.



Mulla on alkanut esiintyä samanlaista ongelmaa omassa särässä...avaa ilmanputsari ja katso mitä se on syönyt.

27.5.2007 12:08

Joo eli nyt kaivataan tosiaankin apua. Ditech on alkanut pätkiä ihan kunnolla. En uskalla ajaa sillä. Kaasua kun laittaa (tapahtuu lähinnä maksimikaasulla) niin skode pätkii jumalattomasti. Vika alkoi näkyä joskus kun lähdin skootterilla hieman sitä lämmitettyäni liikenteeseen ja yleensä se pätkäisi kunnolla kerran. Nyt ongelma on paljon pahempi...Minulla on vakiotulppa kiinni (jolla tosin ei ole ajettu kuin 2000km), mutta voisiko se johtua siitä? Antakaa mulle toimintaohjeita ja alan niiden mukaan tarkistella osien kuntoa.

27.5.2007 12:18

L0nker0 kirjoitti:Joo eli nyt kaivataan tosiaankin apua. Ditech on alkanut pätkiä ihan kunnolla. En uskalla ajaa sillä. Kaasua kun laittaa (tapahtuu lähinnä maksimikaasulla) niin skode pätkii jumalattomasti. Vika alkoi näkyä joskus kun lähdin skootterilla hieman sitä lämmitettyäni liikenteeseen ja yleensä se pätkäisi kunnolla kerran. Nyt ongelma on paljon pahempi...Minulla on vakiotulppa kiinni (jolla tosin ei ole ajettu kuin 2000km), mutta voisiko se johtua siitä? Antakaa mulle toimintaohjeita ja alan niiden mukaan tarkistella osien kuntoa.
joo vaiha tulppa

27.5.2007 13:29

Eilen kun ajelin ja päästin kaasusta ja pidin alhaisia kierroksia.. Pätki kuin mikä ja meno oli nykivää... Tulppakaan ei tohon auttanut kun vaihdoin. =/

29.5.2007 14:45

Elikkäs, Mikä on vikana kun skootteri ei lähde käyntii, Olen kattonut että kaasari ei ole tukossa, pytty on avattu ja katottu että on kunnossa, Pytylle tulee bensaa, mutta kipinä näyttäs olevan aika huono?
Olen ostanu uuden tulpan, eikö auta mitään? onko cdi boxi paskana? jos on pitääkö ostaa uusi vai saano testattua muuten toimiiko se? tuttu sano että vois olla että virtalukon johto ottais maihin?
Nii, ja skootteri on peugeot speedfigth nestejäähytteinen, ja vaikuttaako se että koittaa saaha käyntii mopoa startista, kun polin paskana!
Pikaisia vastauksia tarvisin, Kun mopo nyt ollu pari viikkoa rikki, ja pitäisi nyt saaha kuntoon. Ja ei viitsisi huoltoonkaa viiä, ku tahtoo tulla niin iso lasku sieltä

4.6.2007 11:38

wilberii kirjoitti:
kimplex kirjoitti:Paljonkos puolalle pitää tulla startatessa jännitettä? Ei lähde startilla käyntiin, mutta polkemalla lähtee. Mittasin, että sähköstarttia kätettäessä, puolalle tulee
n.38V eikä tule tulpassa kipinää. Ja polkiessa tulee yli 50V ja kipinä tulee. Onko puola, cdi tai joku muu rikki?
Sammuilee myös tyhjäkäynnillä, eikä meinaa lähteä lämpöisenä käyntiin. Tulppa on vaihdettu, eikä auttanut mitään. Ja skode on SF2.

no varmaan sun akku on lopussa eikä jaksa pyöräyttää konetta hyvin. vaiha/lataa akku. ja jos on vanha pyörä niin startin hiilet voivat olla menneet.

Eli vastaan itse itselleni. Vika oli CDI:ssä. Uusi tilalle ja skode hörähti startista käyntiin kuin palmun alta.

10.6.2007 19:55

Voiko liian korkeilla kierroksilla ajaminen rikkoa tai sekoittaa cdi-boksin? Hukkis ja alkukäyrän kuri otettu pois mut prikka on paikallaan joten ottaa kierroksia aivan liikaa. Kierrosmittari alkaa heittelehtimään ku menee punaiselle alueelle eli yli 10tuhatta kierrosta.
Ongelma on se että kun kiihdyttää kone lämpimänä niin alkaa pätkimään mutta ei kuitenkaan pätki muuten. Tulpan oon vaihtanu mut ei auttanu. Siihen oon myös konkka-rajoittimen väsänny mutta sitä en oo pitäny päällä ku sitä testatessa.

12.6.2007 19:40

Rox89 kirjoitti:Voiko liian korkeilla kierroksilla ajaminen rikkoa tai sekoittaa cdi-boksin? Hukkis ja alkukäyrän kuri otettu pois mut prikka on paikallaan joten ottaa kierroksia aivan liikaa. Kierrosmittari alkaa heittelehtimään ku menee punaiselle alueelle eli yli 10tuhatta kierrosta.
Ongelma on se että kun kiihdyttää kone lämpimänä niin alkaa pätkimään mutta ei kuitenkaan pätki muuten. Tulpan oon vaihtanu mut ei auttanu. Siihen oon myös konkka-rajoittimen väsänny mutta sitä en oo pitäny päällä ku sitä testatessa.

Ööö.. Tietääkö kukaan? Ite veikkaisin hajonnutta cdi-boksia mut en kuitenkaa uutta haluais turhaan ostaa.. :S Ongelmanratkaisuehdotuksia otetaan vastaan

12.6.2007 20:48

No joo oon kai ihan h********* laiska tai sit .. jotai muuta mut mun Kymco super fever. 130 km ajettu ni ei käynnisty, katoin ja puhistin tulpan, tulppa ok... mut miten niistä säätöruuvveista sais sääjettyä.. siis ku se alinhan siin kaasaris on sen kohkammion tyhjennys?? ni mitä ne kaks ylempää on,, kummasta saisin bensan annostelu ja ilmaseosta ssävvettyä?

13.6.2007 19:10

Rox89 kirjoitti:
Rox89 kirjoitti:Voiko liian korkeilla kierroksilla ajaminen rikkoa tai sekoittaa cdi-boksin? Hukkis ja alkukäyrän kuri otettu pois mut prikka on paikallaan joten ottaa kierroksia aivan liikaa. Kierrosmittari alkaa heittelehtimään ku menee punaiselle alueelle eli yli 10tuhatta kierrosta.
Ongelma on se että kun kiihdyttää kone lämpimänä niin alkaa pätkimään mutta ei kuitenkaan pätki muuten. Tulpan oon vaihtanu mut ei auttanu. Siihen oon myös konkka-rajoittimen väsänny mutta sitä en oo pitäny päällä ku sitä testatessa.

Ööö.. Tietääkö kukaan? Ite veikkaisin hajonnutta cdi-boksia mut en kuitenkaa uutta haluais turhaan ostaa.. :S Ongelmanratkaisuehdotuksia otetaan vastaan

cdi boxissa voi olla rajoitin joka siis sitten heittelee niitä kierroksia alemmas.

13.6.2007 21:14

wilberii kirjoitti:
Rox89 kirjoitti:
Rox89 kirjoitti:Voiko liian korkeilla kierroksilla ajaminen rikkoa tai sekoittaa cdi-boksin? Hukkis ja alkukäyrän kuri otettu pois mut prikka on paikallaan joten ottaa kierroksia aivan liikaa. Kierrosmittari alkaa heittelehtimään ku menee punaiselle alueelle eli yli 10tuhatta kierrosta.
Ongelma on se että kun kiihdyttää kone lämpimänä niin alkaa pätkimään mutta ei kuitenkaan pätki muuten. Tulpan oon vaihtanu mut ei auttanu. Siihen oon myös konkka-rajoittimen väsänny mutta sitä en oo pitäny päällä ku sitä testatessa.

Ööö.. Tietääkö kukaan? Ite veikkaisin hajonnutta cdi-boksia mut en kuitenkaa uutta haluais turhaan ostaa.. :S Ongelmanratkaisuehdotuksia otetaan vastaan

cdi boxissa voi olla rajoitin joka siis sitten heittelee niitä kierroksia alemmas.
No mut miksi pätkii kiihdyttäessä?? Onko se cdi-boksi rikki vai mikä vikana?

15.6.2007 15:13

Mulla on samanlaisia ongelmia kuin edellisillä, eli skoba pätkii kun antaa kaasua, eikä kulke kuin 30-40. Laitoin varatulpan kiinni (joka on erilainen kuin alkuperäinen, ostan lähipäivinä samanlaisen kuin alkup) eikä se korjannut vikaa. Tulpan kärkeen alko uudessakin tulpassa nopeasti kerääntymään tyhjäkäynnilläkin kaasuteltaessa sellasta mustaa oljymömmöä. Mistäköhän se öljyn kerääntyminen johtuu? Ei epäilystäkään etteikö se häiritse sytytystä ja näin aiheuta pätkimistä..

24.6.2007 16:08

H*******
Vauhtipyörä meni kieroksi, kertokaas viisaammat uskaltaako tuolla ajaa?

Älkää käyttäkö niitä kolmihaaraisia ulosvetäjiä!!

24.6.2007 17:26

älä vaan aja! mite tää liittyy sytkään? mut kuitenkin kun se on kiero kone värisee aivan saatanasti ja siitäkös lakerit tykkää ku kampura tärisee joka suuntaan! vauhtipyörä lähtee hyvin kumivasaralla kun paukoo kunnolla!