Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.5.2007 22:08

MunQ kirjoitti:mikäs ois trekkeris vikana ku painaa kaasua mopo alkaa nykiä ja koneen ääni pätki sitä enemmän mitä kovemmat vauhdit esim menin alamäkeä tuppi nurin niin koneen ääni pätkii koko ajan. eli mikä olisi vikana? vaihdoin tulpankin uuten eikä auttanut....


Variaattorista voi olla jotain. Mullakin vähän aikaa sitten variaattorista meni tuuletuslautanen paskaks ja nyki pirusti ennen lopullista tuhoa.

17.5.2007 20:29

mistä voi johtue,että toi skootteri vie tulppia vähän väliä...mulla on nyt br8hs tulppa ja vakio on br9hs,voiko se olla syynä?

17.5.2007 20:45

Vilipo kirjoitti:mistä voi johtue,että toi skootteri vie tulppia vähän väliä...mulla on nyt br8hs tulppa ja vakio on br9hs,voiko se olla syynä?


Kyllä.

17.5.2007 21:14

täytyy sitten kokeilla huomenna sillä oikealla,onko tuo 9 lämpöarvolla oleva sitten kylmempi vai kuumempi kuin 8 ??

17.5.2007 21:16

Kylmempi.

19.5.2007 18:40

Mikä on vikana? Skootterini sytyttää, mutta ei saa bensaa. Eli ei käynnisty. Imukaula on aivan kuiva eli ei saa sitä bensaa. Voisko ongelmana olla se, että läpissä olis paskaa ja sen takia ei saa tarpeesk imua, että kone sais seosta?

19.5.2007 21:19

Mivoo kirjoitti:Mikä on vikana? Skootterini sytyttää, mutta ei saa bensaa. Eli ei käynnisty. Imukaula on aivan kuiva eli ei saa sitä bensaa. Voisko ongelmana olla se, että läpissä olis paskaa ja sen takia ei saa tarpeesk imua, että kone sais seosta?

no kato et kaasarissa ei oo mitään kakkaa tai bensaletkus. ja kun koitat polkee nii kokeile kaasarin imupuolelta et tunnetko vetoa tai sitten pakoputken päästä jos tunnet ilman tulevan. näin siis tiedät ettei pyttysi ole paskana.

19.5.2007 23:16

wilberii kirjoitti:
Mivoo kirjoitti:Mikä on vikana? Skootterini sytyttää, mutta ei saa bensaa. Eli ei käynnisty. Imukaula on aivan kuiva eli ei saa sitä bensaa. Voisko ongelmana olla se, että läpissä olis paskaa ja sen takia ei saa tarpeesk imua, että kone sais seosta?

no kato et kaasarissa ei oo mitään kakkaa tai bensaletkus. ja kun koitat polkee nii kokeile kaasarin imupuolelta et tunnetko vetoa tai sitten pakoputken päästä jos tunnet ilman tulevan. näin siis tiedät ettei pyttysi ole paskana.

Ilma kyllä kulkke ulos putkesta. Kaasarin suuttimet on putsattu. Eli minulla herää epäilys niissä läpissä eniten.

19.5.2007 23:35

Mikäs ditua mahtaa vaivaa kun pätkii aina välillä.. kun kiihdyttää niin pätkii ja välillä kun ajaa vähän kovemmin jonka jälkeen antaa vähemmän kaasua niin tuntuu pätkivän koko ajan..Sitten kun antaa enemmän hanaa niin loppuu... ei oikein käy tasaisesti.. Esim. Tyhjäkäynnillä se käy tasaisesti ja aina pienen ajan kulutta pätkäsee ja taas käy... Uusi tulppakaan ei auttanut..

Lisäten vielä se että tulppa on musta kuin yö.
Viimeksi muokannut HaHa89 päivämäärä 23.5.2007 18:44, muokattu yhteensä 1 kerran

23.5.2007 16:17

eikös kukaan tiedä =/?

24.5.2007 17:10

Mivoo kirjoitti:
wilberii kirjoitti:
Mivoo kirjoitti:Mikä on vikana? Skootterini sytyttää, mutta ei saa bensaa. Eli ei käynnisty. Imukaula on aivan kuiva eli ei saa sitä bensaa. Voisko ongelmana olla se, että läpissä olis paskaa ja sen takia ei saa tarpeesk imua, että kone sais seosta?

no kato et kaasarissa ei oo mitään kakkaa tai bensaletkus. ja kun koitat polkee nii kokeile kaasarin imupuolelta et tunnetko vetoa tai sitten pakoputken päästä jos tunnet ilman tulevan. näin siis tiedät ettei pyttysi ole paskana.

Ilma kyllä kulkke ulos putkesta. Kaasarin suuttimet on putsattu. Eli minulla herää epäilys niissä läpissä eniten.

Läpätkään ei ole paskana, joten mikä vois olla? Olisko kaasari rikki, kun imukaula on ihan kuiva vaikka oon polkenu esim. 5min? Vai mikä mulla voi olla, ku tuntuu että mopo ei saa bensaa. Suuttimet putsasin ja imin alipaine letkusta ja katoin että bensa letkusta tulee bensaa ja tulihan sieltä, mutta mikä vaivaa kun imukaula on kuiva.

24.5.2007 17:26

Mivoo kirjoitti:Läpätkään ei ole paskana, joten mikä vois olla? Olisko kaasari rikki, kun imukaula on ihan kuiva vaikka oon polkenu esim. 5min? Vai mikä mulla voi olla, ku tuntuu että mopo ei saa bensaa. Suuttimet putsasin ja imin alipaine letkusta ja katoin että bensa letkusta tulee bensaa ja tulihan sieltä, mutta mikä vaivaa kun imukaula on kuiva.

laitappa tulpanreijästä vähän bensaa ja kokeile polkea käyntiin. siis tulppa ja muut normaalisti paikalleen sitten.

24.5.2007 17:32

Mivoo kirjoitti:Läpätkään ei ole paskana, joten mikä vois olla? Olisko kaasari rikki, kun imukaula on ihan kuiva vaikka oon polkenu esim. 5min? Vai mikä mulla voi olla, ku tuntuu että mopo ei saa bensaa. Suuttimet putsasin ja imin alipaine letkusta ja katoin että bensa letkusta tulee bensaa ja tulihan sieltä, mutta mikä vaivaa kun imukaula on kuiva.


Kokeiles imaista hanan alipaineletkusta, jos sellainen mopostasi löytyy

24.5.2007 21:51

Paljonkos puolalle pitää tulla startatessa jännitettä? Ei lähde startilla käyntiin, mutta polkemalla lähtee. Mittasin, että sähköstarttia kätettäessä, puolalle tulee
n.38V eikä tule tulpassa kipinää. Ja polkiessa tulee yli 50V ja kipinä tulee. Onko puola, cdi tai joku muu rikki?
Sammuilee myös tyhjäkäynnillä, eikä meinaa lähteä lämpöisenä käyntiin. Tulppa on vaihdettu, eikä auttanut mitään. Ja skode on SF2.

25.5.2007 11:34

kimplex kirjoitti:Paljonkos puolalle pitää tulla startatessa jännitettä? Ei lähde startilla käyntiin, mutta polkemalla lähtee. Mittasin, että sähköstarttia kätettäessä, puolalle tulee
n.38V eikä tule tulpassa kipinää. Ja polkiessa tulee yli 50V ja kipinä tulee. Onko puola, cdi tai joku muu rikki?
Sammuilee myös tyhjäkäynnillä, eikä meinaa lähteä lämpöisenä käyntiin. Tulppa on vaihdettu, eikä auttanut mitään. Ja skode on SF2.

no varmaan sun akku on lopussa eikä jaksa pyöräyttää konetta hyvin. vaiha/lataa akku. ja jos on vanha pyörä niin startin hiilet voivat olla menneet.