Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

28.4.2013 9:15

Motoforcen tuotteet ovat varsin laadukkaita nykyisin. Itse kyllä ostaisin, koska siinä säästää varmasti pitkän pennin.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

19.5.2013 16:09

Mikähän on kun omassa laitoksessa ollu pitkää semmone vika, että pätkäsee sytytyksen sillon kun koitan laittaa kierroksia koneeseen? Siis sammuu kuin avaimesta? Mutta käynnistyy uudelleen tyhjäkäynnille kun vaan polkasee.. Ongelman ratkaisisi uusi tulppa, mutta miten saisin estettyä niiden jatkuvan rikkoutumisen? Seos on rikkaalla varmuudeksi Malossi E5 suodattimen takia. Kaasutin on Dell'orto 17.5 PHVA, pääsuutin #110 ja neula rikkaimmalla. Ajattelin suurjännitepuolaa + iridium-tulppaa, nyt on BR8HSA -> BR8HIX eiks noilla palais tavara paremmin?

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

19.5.2013 16:47

Seos varmaan liian rikkaalla.
Nimittäin seki syö tulppia jos on aivan liian rikkaalla.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

20.5.2013 12:18

Tulppa vaihdettu, ongelma jatkuu.. Nyt ei oo kyl hyvä mieli.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

20.5.2013 15:03

Osaako joku sanoa että onkohan mun skootterin (SF2) tulpassa vikaa? Lähtee käyntiin kyllä hyvin, Nykii vähän lähdöissä (n. 5 metriä) mutta kun oot ajanut jonkun aikaa ja pysähdyt risteykseen nii skootteri sammuu ja saa taas polkee vähä aikaa. Pääsuutin on kokoa 62 (vakiona 52), ja sitten stage 6 pro replica kiinni. Ilmanputsarinkin olen putsannut eli hyytyminen ei voi johtua siitäkään..

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

20.5.2013 21:09

Liian pien suutin? koita isompaa.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

20.5.2013 22:42

Parta779 kirjoitti:Liian pien suutin? koita isompaa.


Mietin kans itse tuota samaa, mutta en usko olevan liian pieni koska toiminut tuolla suuttimella moitteettomasti. Putsasin tulpan niin ei "hyydy" mopo enään niin helposti. Voisin kokeilla tuota tulppaa ekaksi jos se auttais asiaan..

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

21.5.2013 14:19

Cave kirjoitti:Osaako joku sanoa että onkohan mun skootterin (SF2) tulpassa vikaa? Lähtee käyntiin kyllä hyvin, Nykii vähän lähdöissä (n. 5 metriä) mutta kun oot ajanut jonkun aikaa ja pysähdyt risteykseen nii skootteri sammuu ja saa taas polkee vähä aikaa. Pääsuutin on kokoa 62 (vakiona 52), ja sitten stage 6 pro replica kiinni. Ilmanputsarinkin olen putsannut eli hyytyminen ei voi johtua siitäkään..


Juu vika oli siis tulpasta. Kävin ostaan sen ja nyt taas pelaa. Kiitos avunannosta! :)

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

7.6.2013 15:10

Mistä Peugeot Trekkeristä löytyy maadoitus?

Vaihdoin uuden akun ja ei herää henkiin, sähköt ei pelitä ollenkaan.. veikkaisin että vika maadoituksessa mutta mistä sen voi tarkastaa? Jossain päin runkoahan se on? :lol:

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

7.6.2013 15:26

Eikös se tuu siihen akun- kenkään kiinni se maa johto? oothan laittanu ne kiinni.
- Ja +

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

7.6.2013 15:28

Oon tietenkin laittanu, mutta meneehän se akun - navasta johonkin päin runkoa, sitä kyselen tässä :roll:

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

7.6.2013 16:26

No se on helppo yleismittarilla todeta onko se maadoitus kunnossa. Jos ei ole yleismittaria, niin 12v polttimo ja pari johtoa käy. Lamppuun kiinni johdot joista toinen johto kytketään akun + napaan ja toisen johdon tökkäät johonkin rungossa olevan pultin kantaan tai moottorin kiinnityspulttiin. Jos pyörän maadotus on ok, lamppu syttyy.

Olethan sulakkeen tarkistanut ?

Malossi kisasähköt

4.7.2013 10:59

Tietääkö kukaan malossin kisasähköjen ajotusarvoja ? Ite en oo löytäny niitä mistään ja tartteisin niitä että sais mopon säätöihi

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

4.7.2013 13:18

http://www.youtube.com/watch?v=D5MKW09eHCk

Re: Malossi kisasähköt

4.7.2013 15:55

jjeppe kirjoitti:Tietääkö kukaan malossin kisasähköjen ajotusarvoja ? Ite en oo löytäny niitä mistään ja tartteisin niitä että sais mopon säätöihi

2,5-3,5 mm ennen YKK on yleensä sopiva, siitä säädät sitten itse korvakuulolla tai dynossa. Käytän Pösössä about 3,5 milliä.