Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

16.9.2012 22:42

Tietääkö kukaan minkälaiset noi R-Setupin kisasähköt on? Saisin halvalla ostettua vähänajetut pois.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

16.9.2012 23:46

Ainakin Googlettamalla selvisi, että ovat vain vanhemman mallin sähköille (johdoista siis päätellen). Jos sulla on uudemmat,voi joko ostaa vanhemmat sähköt jostain purkumoposta tai sitte tehä itse.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

21.9.2012 15:32

Jahas jahas taas posahti tulppa koulumatkalla, tällä ehti ajella jopa 300km. Kone taitaa käydä aika kylmänä, 8lämpöarvon tulpalla 60 astetta, 9 arvon 50 astetta. Tulppakin oli paksun paskan peitossa, taitaa olla öljypumppu vähän liian isolla säädöllä.. Koitan säätää sitä ja 7 lämpöarvon tulppa näin syksyksi. Tuo 8 toimi hyvin kesällä :s

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

21.9.2012 17:10

Jep, jos tulppa ei pysy tarpeeksi kuumana, sen itsepuhdistavat ominaisuudet heikkenevät, ja se alkaa keräämään mustaa mönjää/karstaa. Kokeile seiskalla, mutta älä mene siitä alaspäin.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

21.9.2012 18:13

Mulla toimii nytkin hyvin 8 tulpalla (sama mopo). Että öljypumpun ja kaasarin säädöt vaan kohdalleen niin pitäis loppua tulppien syönti.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

21.9.2012 22:27

Öljypumpun säätöviivat olikin täysin kohdakkain ja usko jo että kaasari on säädöissä. Mitäs seuraavaksi :s

Pakko kai kokeilla vaihtaa tuo puola kun ei jaksa kokoajan uusia tulppia ostella.

Ja voisikohan yksinkertaisesti johtua siitä ajotyylistä kun joka ikinen aamu kouluun ja takaisin (+10km) kaasu pohjassa säälimättä vinguttaen :roll:

E: Joka ikinen tulppa on mennyt rikki esim liikennevaloissa kauan tyhjäkäynnillä olleena tai pihalla seisoneena käynnissä, sittenkun lähtee ja lyö kaasun pohjaan pätkii ja sammuu. Äsken lähdin kaverilta ja sai taas vaihteeksi polkea KAUAN käymään, hörähti kerran ja kävi 5sekkaa sitten kun koski kaasuun booasi ja sammui. Liikkeelle lähtiessä pätki helvetisti mutta kuitenkin toimi lämmettyään.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

21.9.2012 22:46

Eikös BR7ES ole vakiotulppa CPI:ssä/Keewayssa? Liian kylmä tulppa menee erittäin helposti pimeeksi. Etenkin jos on liian rikas polttoaineseos tai/ja öljyä saa liikaa.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

21.9.2012 23:04

Ohan se, tänään kävin 4 kauppaa läpi sitä etsiessä mutta kaikkialta oli taas loppu. Kasia kyllä on :s

Miten on kannattaako kokeilla toisella puolalla jos loppuisi tuo, ajattelin myös koittaa tyhjentää tankin jos vaikka kondensiovettä olisi :roll:

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

22.9.2012 0:41

No tuota noin. Minä en ole kyllä edes löytänyt öljypumpusta säätöviivoja, onko jossain kuvaa siitä missä ne kuuluis olla? :D oon vain säätänyt sen siten että vaijerissa ei ole löysää kun kaasu on nollilla. Ja väität että kaasari on säädöissä, no kuten tiedät se voi tuntua että toimii normaalisti, mutta ei välttämättä olekaan säädöissä. Sanonpahan vain että jos se tulppa kerran mustaksi menee, niin sitä tuskin aiheuttaa puola tai muu sähköosa. Ja muistaakseni sanoit että sulla röpöttää aamulla helkkaristi 100m vai paljonko se oli kunnes sähköryyppy menee pois päältä, no itehän olen huomannut että jos kaasari on säädetty liian rikkaalle niin se röpöttää helvetisti aamulla vähän aikaa mutta kun seos on sopiva niin röpeltää ensimmäisessä kiihdytyksessä ehkä 3 metriä/ei röpötä ollenkaan. Tuonkin olen vissiin kerran maininnut sulle aiemmin, oletko edes kokeillut tutkia/tehdä mitään asialle? :)

Mulla on ilmeisesti nyt säädetty liian rikkaalle(liian ison teipinpalan tungin putsarin kuriin ku oli kiire, vanha teippi oli kadonnu johonki :D ), koska aamulla röpöttää 3m, ja nyt kun yöllä luukutettiin 3km täysillä ja pysähdyttiin huoltoasemalle, niin mulla ilmeisesti paloi putkessa karsta koska pukkas siihen malliin savua putkesta vaikka mopo oli sammuksissa että rikkaalla mahtaa käydä, kyllä se sähköryyppy sen näköjään kertoo aina aamulla :lol:

Ja jos se kaasari nyt sitten kuitenkin onkin säädöissä, niin seuraavaksi tulis mieleen että sulla saattas kansi vuotaa, ja aiheuttaa sen että käy niin kylmänä että tulpat pimenee. Sinähän laskit kantta hiomalla..?

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

22.9.2012 9:18

Tosiaan tuo röpöttäminen on nykyään pätkimistä kylmänä.. Sähköryyppykään ei enään toimi kun kylmänä lähtee käymään, käy 5sekkaa ja sammuu. Sitten saa polkea ikuisuuden.

Jännä kun ensimmäinen tulppa kesti melkein 1000km, ja ainakaan kannen ja sylinteri pinnan välissä ei näy mitään märkää mälliä kuin viimeksi kun vuoti..

Kokeilin pienempää tulppaa 2 numeroa, booasi ihan vähän, laskin neulaa pykälän booasi. Kokeilin myös nostaa neulaa pykälän, röpötti ja isompaa suutinta parinumeroa niin röpelsi. Ilmaruuvi on nyt 3/4 kierrosta auki, muuten ei tahdo käydä :s

Ja tosiaan tuo käy helvetin kylmänä illalla tulin 4km kotiin +5 kelissä ja lämmöt oli jossain 35-40 asteessa :lol: Nyt kuitenkin 9 lämpöarvon tulppa mikä oli ainut mikä oli eilen mukana, että pääsi kouluun.

Ja kyllä ne säätöviivat siitä löytyy kun putsailet paskaa pois :)

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

22.9.2012 10:16

Onko sulla mihin laitettu anturi? Mulla on blogissa kuva anturista kannessa, tuossa lämmöt seilaa 70-120 asteen välillä. Matalat puristukset, rikas seos ja myöhäinen sytytys laskee lämpöjä. Vasta Stage6 Racingille suositellaan ysin tulppaa. Itse käyttäisin suosiolla seiskaa, varsinkin kun alkaa kelit kylmetä.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

22.9.2012 15:16

Anturi on kannen rivan välissä tiukasti, yleensä käytän kesällä 8 tulppaa ja talvisin seiskaa. Tuo ysi on sen takia kun ei kotoa löytynyt mitään muuta ja kouluun piti päästä.

Vaihdan kohta puolan, tulpan(taas.....) ja laitan sinolia tankkiin jos siellä vaikka vettä olisi..

B7ES siis tuossa odottaa, BR:ää en löytänyt mistään, oli loppu vaikka kävin 5 kauppaa läpi. Eipähän tuossa muuta eroa ole kuin häiriönpoistaja.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

22.9.2012 16:34

Mittaappas tuleeko sähköryypyn johtoihin virtaa kun mopo on käynnissä. Jos ei niin ryyppy on koko ajan päällä ja vika johtuu varmaan siitä.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

22.9.2012 18:45

Nonii eli ostin tollsaen kymcon skoban halvalla ja tartteis tietää vika. Eli entinen omistaja oli ajanu kaupan pihaan,ja oli sit siihe sammunu eikä käynnistyny ja työnti kotiisa. No sitten tää tuli mulle ja tutkittii paikat nii kokeiltiin että saako kipinän. Kipinä ei ollut mikää kovin iso eli huonosti saa kipinän. Voiko tästä johtua ettei se käynnisty? Ja ilmanputsarikaan ei ollu paikallaan et voipi joutua putsaamaan kaasarinkin :( Huomenna jatkuu remontti et varmaa pitää vielä bensat vaihtaa.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

22.9.2012 21:03

No vaiha tulppa ja putsaa kaasari ensin