Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re:

30.10.2020 20:25

tersi kirjoitti:
sasu` kirjoitti:
tersi kirjoitti:Mikä rikkoo tulppia? Rikkoisiko liian öljyrikas bensa-seos tulppia?
EDIT: Niin ja voiko olla mahdollista, että lämpöarvo kympin tulppa olisi sopiva(vakio BR7HS) :o ?


Lähinnä ensimmäisenä tuo liian rikas/öljyinen seos tulee mieleen, kun ei kerran ongelmaa tapahtunut ennen kaasuttimenvaihtoa. Kuvat tulpista selventäisivät asiaa.


Homma selvisi juuri, knuutilan kanssa hieman asiaa puidessani.


Mikä oli vikana. Olisi mukava saada vastaus, sillä minulla on sama vika.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

9.11.2020 19:17

Mikä voisi olla vikana kun mopoa boaa kun ajaa. Vaihdoin tulpan alkoi taas toimimaan ajoin ihan hetken, kun taas booaminen alkoi. Kyseessä on Aprillia SR 50 2t kaasarilla. Tulpan väri on musta.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

10.11.2020 6:26

No kaasarin putsaus ja tulpan vaihto on ekat tpimenpiteet jos on ongelmia. Eli putsaa se kaasari.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

10.11.2020 17:16

Olen putsannut kaasarin jo. Kun vaihtaa uuden tulpan niin toimii taas ihan vähän aikaan, kunnes booaminen alkaa.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

10.11.2020 20:37

Kauanko se toimii? Onks vakiotulppa, mitä virityksiä jne? Onko jotain muutettu lähiaikoina?

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

11.11.2020 8:02

Se toimi ihan vähän aikaa ehkä kilometrin tai kaks. On kai se vakiotulppa ostin skootterin ihan vasta. Siinä on tehoputki ja 21mm kaasari. En tehnyt mitään muuta kun putasasin kaasarin.
Edellisellä omistajalla oli vissiin ollut jotain samoja vikoja ryypyn kanssa. Siinä ei siis ole tällä hetkellä ryyppyä.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

11.11.2020 9:06

mitäs tarkoittaa ettei ole tällä hetkellä ryyppyä?

Onko automaattiryyppy paikoillaan mutta sähköjohto irti?
Vai koko mötikkä irti?

Molemmissa tapauksissa lakkaa käymästä 1-2km jälkeen....kun bensan tuloa pitäis alkaa rajoittamaan.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

11.11.2020 16:30

Tarkotin että ei ole kaasarissa mitään kahva ryyppyä, mutta eikö siinä ole automaattisesti ryyppy päällä sitten.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

11.11.2020 20:24

Kyllä toi kuulostaa ihan siltä että sul on säädöt vaan ihan metikössä.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

11.11.2020 21:03

Siinä pitäisi olla säädöt ihan kohillaan. Edellinen omistaja on laittanut ja silloin kun se toimi tyhjäkäynti ja kaikki pelitti todella hyvin.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

12.11.2020 9:25

jossei ole kahvassa ryyppyä niin sitten lienee sähköryyppy.

Se menee päälle kun virta tai moottori käynnistyy ja siinä oleva vastus lämpiää ja 1-5min aikana ryyppy menee pois päältä. Moottorin sammuttua ryyppy jäähtyy ja menee taas päälle.

Jos sähköryyppy on epäkunnossa niin moottori alkaa hyytymään 1-5 minuutin ajon jälkeen.Tällöin saa moottori liikaa bensaa.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

12.11.2020 9:44

Okei, olen itsekin miettinyt että vika voisi olla ryypyssä, jos se jää päälle. Miten voisin korjata tämän. Pitäisikö laittaa vipuryyppy niin voi ite laittaa päälle ja pois.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

12.11.2020 14:48

Tsekkaa toimiiko ryyppy....
Irrota se sähköryyppy kaasarista. Varmaan 1 tai 2 ruuvia ja se irtoaa.
Liitin irti ja kytket 12V sen napoihin. Jos mäntä pitenee HITAASTI 1-5min aikana niin se toimii. Liike on niin hidas että mittaa männän mitta kylmänä ja kuumana niin eron huomaa paremmin. Venynee noin 5mm.

Uus sähköryyppy maksaa about 20 eur...ei kannata manuaaliksi vaihtaa.

Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

12.11.2020 15:59

Joo, mutta siinä on joku semmonen vaijeri ryyppy, niin pitäskö ostaa siihen se sähköryyppy.

29.6.2021 13:22

Detsistä säätelin nappirajotinta ja sitku otin sen pois päältä nii ei lopettanu rajottamista. Tällähetkellä oon repiny koko nappirajottimen pois ja vieläkin jatkaa rajottamista. Eli onko se nyt siis tuhonnu jotaki mun sytytys järjestelmästä vai onko vika jossaki muualla. Kaasarin oon putsannu ja tulpan vaihtanu eikä kumpikaa oo auttanu. Tuntuu siltä että kova huuattaminen yrittäis vähäsen auttaa. Sinä päivänä ku tää vika alko nii kohokammion tyhjentäminen autto vähäks aikaa mutta enää se ei auta. Se siis pätkii tosi epätasaisesti, ampuu painetta putkesta ja savuttaa enemmän. Välillä se sit myös tekee sillein että antaa sytytystä noin 1s välein eli kierrokset nousee vain sekuntin välein ja laskee sekuntin välein.