Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

12.1.2009 17:45

Casanova69^^ kirjoitti:B9ES on kyllä pitkäkierteinen ja B9HS on lyhyt kierteinen.


Ai onko :s Kopsain ton suoraan s-a:n sivuilta, tiiä sit :roll:

12.1.2009 17:46

Casanova69^^ kirjoitti:
weicco kirjoitti:
tkthaman kirjoitti:kuuluuko s6 sport pro pyttyyn pitkä kierteinen tulppa?? mbk nitro kyseessä


Lainattu s-a:lta "Spark Plug NGK (short-threaded) B9ES" , eli lyhyt kierteinen.

B9ES on kyllä pitkäkierteinen ja B9HS on lyhyt kierteinen.


jaa kun kattosin et siinä kannessa olis kierteitä pitkä kierre tulpalle mutta mulla se ei jostain syystä pitkä kierteisellä oikeen toimi, pätkii vitusti ja silee. Mutta lyhyellä tulpalla toimii hyvin.

Eli onko tosta jotain haittaa jos lyhyttä tulppaa käyttää? Käynistyy ja toimii siis ihan normaalisti

12.1.2009 18:10

tkthaman kirjoitti:jaa kun kattosin et siinä kannessa olis kierteitä pitkä kierre tulpalle mutta mulla se ei jostain syystä pitkä kierteisellä oikeen toimi, pätkii vitusti ja silee. Mutta lyhyellä tulpalla toimii hyvin.

Eli onko tosta jotain haittaa jos lyhyttä tulppaa käyttää? Käynistyy ja toimii siis ihan normaalisti

Sun pitkäkierteisessä tulpassa on sit jotain häikkää tms. Saat ainakin paremmat tehot pitkäkierteisellä koska: 1. lyhytkierteisellä puristukset pienenee hieman 2. seoksen räjähdysaalto pääsee leviämään sivuttain kun sytytys tapahtuu siellä missä sen pitäisi eikä siinä kierteiden reiässä.

12.1.2009 19:16

no onko B9ES, ja BR9ES muuten sama asia mutta tossa missä on R niin siinä on häiriönpoistaja?

12.1.2009 19:47

tkthaman kirjoitti:no onko B9ES, ja BR9ES muuten sama asia mutta tossa missä on R niin siinä on häiriönpoistaja?


Jeps.

14.1.2009 15:34

tkthaman kirjoitti:
Casanova69^^ kirjoitti:
weicco kirjoitti:
tkthaman kirjoitti:kuuluuko s6 sport pro pyttyyn pitkä kierteinen tulppa?? mbk nitro kyseessä


Lainattu s-a:lta "Spark Plug NGK (short-threaded) B9ES" , eli pitkä kierteinen.


mulla se ei jostain syystä pitkä kierteisellä oikeen toimi, pätkii vitusti ja silee. Mutta lyhyellä tulpalla toimii hyvin.

Eli onko tosta jotain haittaa jos lyhyttä tulppaa käyttää? Käynistyy ja toimii siis ihan normaalisti


jkoljo kirjoitti:Sun pitkäkierteisessä tulpassa on sit jotain häikkää tms. Saat ainakin paremmat tehot pitkäkierteisellä koska: 1. lyhytkierteisellä puristukset pienenee hieman 2. seoksen räjähdysaalto pääsee leviämään sivuttain kun sytytys tapahtuu siellä missä sen pitäisi eikä siinä kierteiden reiässä.


Ostin siis eilen ihan uuden tollasen B9ES tulpan mitä SA:ssa suositellaan ja sillä vaan edelleen pätkii yläkierroksilla niin vitusti ihan niinkun vanhalla tommosella samanlaisella :s Laitoin siihen jonkun B8ES tulpan minkä löysin kotoa niin sillä se tuntui aluksi toimivan, mutta tänään aamulla kun olin menossa kouluun niin noin puoli matkassa alkoi mopo pätkiä, pysähdyin tiensivuun ja laitoin toisen tulpan, niin sillä se toimi ensin vähän aikaa, mutta sitten rupesi taas pätkimään. No ajoin sillä sitten kouluun ja kun taas lähdin koulusta niin ei ollut mitään ongelmaa...??'

Edit: Ja nyt vielä illalla kotona koitin tolla B8ES tulpalla minkä luulin hajoneen niin ihan hyvin se nyt toimii? Että mikä siihen mahto tulla

24.1.2009 19:47

Mikäs tää NGK:n CR8EB tulppa oikeen on kun olivat ditechiin huollossa laittanu semmosen, vaikka alkuperäistulppa on CPR8E?

24.1.2009 22:38

Jusu. kirjoitti:Mikäs tää NGK:n CR8EB tulppa oikeen on kun olivat ditechiin huollossa laittanu semmosen, vaikka alkuperäistulppa on CPR8E?

Todettu paremmaksi kuin suositusmalli.

25.1.2009 17:22

Mikä olis hyvä tulppa neossii jossa on malossin 68cc sport pytty, tehari ja 95 suutin?

25.1.2009 19:03

buubaa kirjoitti:Mikä olis hyvä tulppa neossii jossa on malossin 68cc sport pytty, tehari ja 95 suutin?

NGK BR9 ES/HS riippuen onko pitkä vai lyhytkierteinen. ES on pitkä, HS lyhyt.

25.1.2009 19:20

Ok, lukeekos toi HS/ES siinä alkuperäsessä tulpassa?

25.1.2009 21:46

buubaa kirjoitti:Ok, lukeekos toi HS/ES siinä alkuperäsessä tulpassa?

Luulis, jos se on ngk:n tulppa. Etkö voi tarkistaa?

25.1.2009 22:07

No tulppa irrotettiin ajat sitten kun ei antanu kipinää niin ei mitään tietoo missä se on, huomenna etin. Ja juu, ngk:n tulppa on.

25.1.2009 22:39

buubaa kirjoitti:No tulppa irrotettiin ajat sitten kun ei antanu kipinää niin ei mitään tietoo missä se on, huomenna etin. Ja juu, ngk:n tulppa on.

Juuh, en nyt pääse mittaamaan kierteiden pituutta mutta lyhyt on suunilleen 1.5cm ja pitkä 2cm. Ihan hatusta heitettyjä mutta sanottakoon että pitkä on huomattavasti pitempi kun on leveä.

26.1.2009 19:36

Riippuuko tulpan kärkiväli skootterista vai tulpasta? Kun aprilian ohjekirjassa lukee että kärkiväli pitäs olla 0.9mm mut ei kyl mun skodu toimi tolla CR8EB tulpalla tolla kärkivälillä. Röpöttää ihan älyttömästi eikä kule mihkään. :D CPR8E tulpalla toi 0.9mm oli ihan ok. Vai johtuuko röpötys siitä että nyt on talvi? Oon kuullu et ditecheis pitäs talvel käyttää eri tulppaa (CR6E).