Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kuristuskyselyt #2

7.9.2011 16:46

Morjes. Kaverin puolesta pitää kysyä,miten saa kulkemaan Pösön speedfight 3 55-60? Onko tässä rajoittimena prikka vai muu systeemi? Ps. Pikasta vastaamist kaveri ei jaksa enää vakioo (onneks) ;)

Re: Kuristuskyselyt #2

7.9.2011 17:02

Prikka etuvariaattorista pois niin alkaa kulkemaan vähän enemmän.

Re: Kuristuskyselyt #2

7.9.2011 17:04

Mutta eikös pösöissä ollu toi rajotettu luikuholkki? Eli pitää ostaa sellanen rajottamaton tai sitte viilata, sahata tai jollain muulla tavalla lyhentää sitä liukuholkkia.

Re: Kuristuskyselyt #2

7.9.2011 17:33

Öö, ei? Ettet vain sekoita johonkin toiseen, mun mielestä ainakin kakkosessa on prikka, mutta luulisihan tässäkin olevan.

Re: Kuristuskyselyt #2

7.9.2011 17:42

No kun mun kaveri ainaki sano että ei kolmosessa ainakaa oo prikkaa. (Sillä on siis kolmonen.)

Re: Kuristuskyselyt #2

7.9.2011 17:45

Kaverilla oli kakkosessa sellane mikälie rullakupin rajoituslevy ruuveilla kiinni.

Oon kyl kuullu et niis ois prikkojaki :lol:

Re: Kuristuskyselyt #2

7.9.2011 19:43

Jep yhdyn Laneen. Kavereilla oli kummalakin rullakupin takana semmoinen levy 3 ruuvilla kiinni, otimme kummastakin semmoset turhat sielt helvettiin, heitettiin roskiin. Ja sen jälkeen pösöt rullas sen 60-65 ;)
Speed fight 2 ja 3!! Kummassakin siis semmonen levy ainakin niissä oli.

Re: Kuristuskyselyt #2

7.9.2011 21:04

Ainakin SF 1 ja 2(ilmeisesti kolmosessakin) on rajoitin rullakupin takana joka on tosiaan kolmella ruuvilla kiinni rullakupissa. Itsellä menee myös tuon 60-65 välille oikeata.

Re: Kuristuskyselyt #2

8.9.2011 14:05

Joo, nyt kun lueskelin tarkemmin niin näissä näköjään on. Kiitokset tiedosta.

Re: Kuristuskyselyt #2

10.5.2012 15:37

minkähänlaisia kuristuksia on piaggion diesis skootterissa. 2-tahtihan se on. kertokaa ken tietää. ei jaksa lukea niitä luulisin vastauksia ihan jos oikeasti tiedät niin voi kertoa. pakoputkessa ainakin tuo pakokaasujen takaisin kierto systeemi kuristaa?

Re: Kuristuskyselyt #2

14.5.2012 18:01

Onko tuo kymco super 9 pilli kuri ennen vai jälkeen hukkaputkea? Ja kuristaako se pakokaasun kierrätys systeemi ?

Re: Kuristuskyselyt #2

15.5.2012 0:53

Ei vaikuta tehoon havaittavissa määrin, pelkästään suorituskyvyn kasvun takia ei kannata tukkia. Epäilen myös että kyseisen systeemin tarkoituksena on ensisijaisesti syöttää pakoputkeen lisää ilmaa ja sen mukana happea tehostamaan katalysaattorin toimintaa, ei niinkään kierrättää pakokaasuja ilmanputsarille. Saattaa olla että järjestelmästä löytyy jopa rajoitinläpät jotka estävät kaasujen virtauksen putkesta putsarille päin.

Re: Kuristuskyselyt #2

15.5.2012 1:43

Juu ei noi tehoa vähennä yhtään, ei haittaa jos tukkii, mutta kannattaa antaa olla kun tukkimisesta ei mitään hyötyäkään saa. Ja juu, yleensä joku venttiili läppä sieltä löytyypi (ilma ei pääse putkesta ilmanputsariin).

Ja juurikin hapettaa pakokaasua, joka tehostaa katalysaattorin toimintaa joka pienentää päästöjä, joka on hyvä juttu tätä saastunutta planeettaamme ajatellen. Ja miksi se tehostaa toimintaa, selviää kun tutkitaan katalysaattorin toimintaa, joka toimii katalyyttina, eli nopeuttaa kemiallisia reaktioita. Eli haitalliset pakokaasu päästöt hapetetaan ei haitallisiksi. Esim. hiilimonoksidi eli häkä (CO) hapettuu hiilidioksidiksi (CO2) ja palamattomat hiilivedyt hapettuvat hiilidioksidiksi ja vedeksi. Typen oksidit (NOx) taasen pelkistyvät typeksi (N2). Katalysaattori voi myös hapettaa rikkidioksidin (SO2) rikkitrioksidiksi (SO3), mikä ei ole toivottavaa, sillä rikkitrioksidi muodostaa veden kanssa rikkihappoa.. Ja tästä voidaan päätellä, että kun happea on enemmän käytettävissä em. reaktioihin, niin niiden määrä myöskin nopeutuu. Tämä kuulostaa hienolta, mutta todellisuudessa suuri osa päästöistä ei ehdi hapettua, ja tulee sieltä änkän päädystä haitallisina pakokaasuina.

Ja tietysti tämä lähinnä on siinä mopossa siksi että läpäistäisiin päästörajat, ja saataisiin ne kilvet sinne. Ilman katalysaattoriakin tuo "puhtaan" ilman lisääminen pakokaasun sekaan pienentää myös päästöjen suhdetta tietyssä määrässä ilmaa, ovelaa, eikö totta?

Ja se ei myöskään ole mikään pakokaasujen kierrätysjärjestelmä eli egr, joita tavataan autojen parissa. Vaikka päästöjä tämäkin pienentää (muistaakseni voi laskea typenoksideja jopa 60%, mutta omat haittansakkin ko. järjestelmästä löytyy, kasvanut bensankulutus, tehonlasku..) mutta ei liity asiaan, ja näitä ei tavata mopoissa!

Re: Kuristuskyselyt #2

15.5.2012 19:58

Tietäiskö ketään missä kohtaa Kymco Super 9 putkea sijaitsee pillikuri ? Tai edes onko se ennen vai jälkeen hukkaputken ?

Re: Kuristuskyselyt #2

29.5.2012 8:46

Se lähtee melkein samasta kohtaa alkukäyrää kuin hukkaputki, mutta hukkaputki lähtee putken alapuolelta ja pillikuri yläpuolelta. Pillikuri päättyy mustaan boxiin takalokasuojan vieressä, josta lähtee kuminen letku eteenpäin.