Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kuristuskyselyt #2

9.6.2011 9:07

Sylinterissä, pakoaukossa saattaa olla kuristus. Jos haluat sen kulkemaan kovempaa niin osta joku tehari tms. siihen.

Re: Kuristuskyselyt #2

9.6.2011 12:54

Kieltämättä sylinteri ja putki on aika ahistavan pienet. Mutta on se joskus mennyt 55, ja viime kesän huollon jälkeen 45. Prikkaa ei ole mutta tuntuu että olis sähkönen rajotin .. Koska ylä ja alamäet menee samaa vauhtia. Tavote olis että 45-->55-60 viritykseen 0-30e max, koska muijan pyörä kyseessä niin en ite rupee maksamaan siihen paljoa.

Re: Kuristuskyselyt #2

11.6.2011 14:40

Onko pakoputkesta lähtevä letku ilmanputsariin jonkinlainen kuristus?? Ja jos ei ole nii mikä seon kyseessä solifer speed

Re: Kuristuskyselyt #2

11.6.2011 18:17

Kuristushan se on, sotkee virtauksia ja menee pakokaasua ilmanputsariin joka vähentää tehoo. Kannattaa ottaa pois ja tukkia ne letkut ja muut, mutta joutuu myös pistää vähä isomman suuttimen. Ja sen pakoputkesta lähtevän jutun voi vetää rälläkällä putkee myöten pois, ja hitsata umpee.

Posliinien iloks voi sitte hitsata sen vaikka siihen tukkeen päälle takas. Koska se luultavammin sotkee putken virtauksia jonkun verran.

Re: Kuristuskyselyt #2

12.6.2011 2:53

Eipä se kuritus ole. Tehoa sen poistamalla et persdynossa huomaa.
Ei kannata rueta asioikseen poistamaan.

Re: Kuristuskyselyt #2

12.6.2011 10:51

No mutta varmasti säästää konetta jonkun verran, ja kyllä se luulis vaikutavan varsinki suuremmilla vireillä.

Re: Kuristuskyselyt #2

12.6.2011 11:00

Turha tollasii katalysaattori letkuja on ruveta poistamaan ja vakioputkea mennä pilaamaan kun varsinaista hyötyä ei ole, samantien tekee kokonaan uuden putken niin hyödyttää paljon enemmän kun yhden reiän tukkiminen.

Re: Kuristuskyselyt #2

2.8.2011 19:38

Mikä neuvoksi? Pistin prikan variaattoriin kun haluan pitää vakiona mutta hihna luistaa ja kone huutaa täysillä kierroksilla. Saiskohan sen luistamisen estettyä jotenkin?

Sori jos tuli väärälle topicille

Re: Kuristuskyselyt #2

2.8.2011 20:14

Kiristitkö etuvariaattorin mutterin tarpeeksi kireälle? Tarkasta nyt ensiksi se, ettei ole päässyt löystymään. Jos hihna on kulunut niin sekin kannattaa vaihtaa.

Re: Kuristuskyselyt #2

2.8.2011 20:55

minkäs te ootte laittanu nelarin/esim kymco agilityn tuuletuslautasen hammasrattaiden väliin? tarkotus siis avata etuvari ja viilaa kuri pois prikasta joten paljon kulkis tolla?

Re: Kuristuskyselyt #2

3.8.2011 20:18

pistä bensaletku tulpanreiästä pyttyyn niin kone menee jumiin ja saat vaikka tavallisella lenkillä sen auki ?

Re: Kuristuskyselyt #2

3.8.2011 22:00

Itse olen myös kengännauhaa käyttänyt vastaavasti. ;)

Re: Kuristuskyselyt #2

4.8.2011 23:25

Älkää missää nimessä tunkeko sinne pyttyy mitäää, ellette oo valmis avaamaan kantta. Itelllä jäi kengän nauha pytyn ja männän väliin ja se oli tiukassa sielä! Bensaletkuukaan en suosittele, ku siitä voi katketa paloja, jotka voi jäädä palotilaan (kokemusta on). Sori OT mut varotan.

Re: Kuristuskyselyt #2

5.8.2011 0:01

Ei mulla ole koskaan jumiin jääny. Aina on lähteny pois siististi vetämällä ja konetta vähän pyörittämällä. Kannattaa tietty jättää kamaa pytyn ulkopuolelle, mistä sen saa irti vedettyä.

Onhan tossa tietty se riski, että jääkin jumiin...

Re: Kuristuskyselyt #2

9.8.2011 20:02

onko generic xorissa rajoitettu cdi-boksi?