Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.6.2009 12:42

Tilanne ois tämä:
Vakio osia ei ole enää jäljellä ja on vain 70cc pytty ja kamat.
Haluaisin mennä muutoskatsastamaan tekemäni keskijousen ja sillonhan toi pitäs saada vakiotehoseksi.
Eli voiko kuristamisen tehdä esim. näin?

Kuva

Kuva

5.6.2009 21:35

No lähtökohtahan on ettei sylinterikään saa olla 50cc isompi, joten kilvet lähtisivät jo tuosta hyvästä. Eri asia on toki se, kuinka tarkkaan inssi jaksaa penkoa mopoa ja haluaako hän edes käynnistää sitä. Ja kuinka näkyviä virit ovat, viittaako ilmaus "kamat" esimerkiksi isompaan kaasariin, tehoputkeen ja niin edelleen. Ainahan kaikkea voi kokeilla. Niin tai näin, muokkaa kuitenkin allekirjoituksesi sääntöjen mukaiseksi.

5.6.2009 22:01

Putki on semmonen erilainen ali ei niinkuin normi teharilook jossa on 180ast. tailpipe vaan änkkä jatkuu suoraan taaksepäin.
Maalaan sen vielä kuumakestomustaksi niin pitäs sen aika lähellä vakioputken lookkia olla.
Pytystähän ei näe että on 70cc, siis ainakaan missään ei sitä lue, mutta voihan sen asiantunteva silmä huomata.
Kaasari on sen 17,5mm eikä mun mielestä oo hirveesti kokoeroa mutta saahan mopossa olla kuinka iso kaasari tahansa jos ei ole liikaa tehoja eikä kulje yli 45km/h?
Ainakin uudessa aprilia mx smotossa on 17,5mm vakiona.


Mutta lähinnä keskeisin kysymys oli että saako noita tehoja pienemmiksi turvallisesti tota läppärunkoa muokkaamalla?

6.6.2009 14:36

Eikö kaasarin pitäs olla sama mikä vakiossa? Ja ootko varma, että tollasen ite tehdyn keskijousituksen saa muutoskatsastettua?

6.6.2009 14:57

Scaleo1:

En, mutta sitä tässä oon menossa kokeilemaan ;)
Kaipa sen sama pitäs olla mutta jos tehoja ei ole enempää kuin vakiossa niin tuskin alakvat syynäämään sen enempää, muutenkin aika lepsu meininki tuolla mankkaan katsastusasemalla.

Eli jospa jätetään keskustelu siitä, mitä teen tai pääsenkö läpi, pois ja keskustellaan siitä että toimiiko tehojen lasku turvallisesti tota läppärunkoa kuristamalla?

moi

6.6.2009 23:06

moro! en tiedä kuuluuko tänne mutta kuitenki: millä sais kiihtyvyyttä skootteriin, kuitenkaa ei huippuja mielellää lisää hullusti. siinä on nytte kevyemmät rullat (4.2 - 4.3g muistaakseni), 88 suutin, malossin ilmansuodatin, uudet variaattorin kengät, leo vince zx putki. jos ottaa sen putken kuristuksen pois nii tuleeko paljon huippuja lisää, ku menee nyt sopivasti. :)

7.6.2009 10:04

BoosterTuning kirjoitti:moro! en tiedä kuuluuko tänne mutta kuitenki: millä sais kiihtyvyyttä skootteriin, kuitenkaa ei huippuja mielellää lisää hullusti. siinä on nytte kevyemmät rullat (4.2 - 4.3g muistaakseni), 88 suutin, malossin ilmansuodatin, uudet variaattorin kengät, leo vince zx putki. jos ottaa sen putken kuristuksen pois nii tuleeko paljon huippuja lisää, ku menee nyt sopivasti. :)

Huippuja tulee lisää.

9.6.2009 0:12

Mitäs kuristuksia Derbi Predator LC mahtaa sisältää?

12.6.2009 16:36

Mites saisin otettua Yasuni Z pakoputkesta ton alkukäyrän kurin pois ku tuntuu olevan aika tiukassa.. Dremelillä varmaan paras ois ottaa? Mutta ku mulla ei dremeliä oo nii oisko jotain muuta tapaa?

MBK Nitro

30.6.2009 0:56

Mulla on -05 Nitro ja siitä on hukkaputki tukittu, onko mahollista niinku "aukasta" se ettei enää kulkiskaa niin kovaa, Vai pitääkö ostaa kokonaan uusi vakioputki?



Ps. Itse en oli sitä tukkinut.

2.7.2009 11:42

Tälläne pikkukysymys heräs ku lueskelin tosta Kuristusten poistoista. Nii mitä muuta kureja mahtaa olla jer forcessa ku hukkis ja variaattorin prikka ?

2.7.2009 12:56

9Nitro4 kirjoitti:Mulla on -05 Nitro ja siitä on hukkaputki tukittu, onko mahollista niinku "aukasta" se ettei enää kulkiskaa niin kovaa, Vai pitääkö ostaa kokonaan uusi vakioputki?



Ps. Itse en oli sitä tukkinut.
Riippuu, että kuinka järeästi se on tukittu. Jos se on tukittu oikeaoppisesti, sen saa vielä auki siististi.

Kuinka?

3.7.2009 17:59

Miten tästä stage6 PRO replica CE:stä saa kuristukset pois? olen ottanut alkukäyrästä pienen raudan palasen. en tiedä miksi sitä sanotaa :s :s :s

4.7.2009 14:53

sink kirjoitti:Miten tästä stage6 PRO replica CE:stä saa kuristukset pois? olen ottanut alkukäyrästä pienen raudan palasen. en tiedä miksi sitä sanotaa :s :s :s


No siinä alkukäyrässähän se kuri on, sellanen suppilon muotonen. Eli oot ottanu jo kurin pois? :D

6.7.2009 2:53

Pitäsköhän tossa mun nrg:ssä olla kaksi variaattorin prikkaa? Kun tolla yhdellä tuntuu menevän aika iloisesti liikoja huudattamatta 60km/h mittariin ja katsastus huomenna. :eek: