Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

8.7.2005 22:07

Onko tolla jotai virkaa ku kaverilla on MBK Boosterissa niinku tavallaan puolikas pakoaukko?, eli onko se joku kuristus? Kannattaako se viilata pois vai meneekö siitä jotain rikki?

8.7.2005 22:19

PimpMyRide kirjoitti:Onko tolla jotai virkaa ku kaverilla on MBK Boosterissa niinku tavallaan puolikas pakoaukko?, eli onko se joku kuristus? Kannattaako se viilata pois vai meneekö siitä jotain rikki?
Nykyään melkeimpä kaikissa mopoissa on se kuristus. Pytty vaan irti ja viilaileen. Ei mene mitään rikki jos sen viilaa pois.

17.7.2005 23:16

Sanokaapa joku että saako Hyosung SD50 Sensen CDIN rajoitinta ohitettua mitenkään kotikonstein? Nimittäin tehtiin tässä tyttöystävän Senseen tommonen pieni viritys kuin prikan poisto joka sitten levisi koneremontiksi koska hakattiin se varin mutteri pulttipysyllä väärään suuntaan auki (koska siinä oli perkele vääränkätinen jenka, onneksi en itse omakätisesti ollut paukuttamassa sitä auki :)) niin korkkasi sitten kampiakselista se kierre, eli koko kampiakseli täytyi vaihtaa ja nyt kun saatiin se viimein nippuun niin prikan poiston vaikutus=ei mitään. Eli vähän nyt ketuttaa kun tuommonen homma TURHAAN ja rajoittamatonta CDI boksia tuskin viittii hommata enää, joten pystyykö sitä rajoitinta mitenkään ohittamaan kotikonstein?

Ja kumma juttu vaikka prikkaa ei ole niin miten on selitettävissä että vauhti ei lisäänny, vaikka vartsu pääsee nyt menee kokonaan kiinni? Mun teoriani mukaan kierrokset pysyy melkein koko ajan samana variaattorillisella vehkeellä ajaessa niin mitenkäs se siitä 50km/h ylöspäin vaatii sitten lisää kierroksia? Entäpä saako vauhtia lisää millään muulla vippas konstilla (esim. eripainoiset rullat tjsp.)?

Ei hirveesti ole tullut skootterin viritykseen perehdyttyä, joten aika tyhmiä kysymyksiä ja teorioita, mutta jotain vinkkejä silti?
Viimeksi muokannut Desperate child päivämäärä 17.7.2005 23:20, muokattu yhteensä 1 kerran

17.7.2005 23:19

Kurit poistettu myös:
Imukaulasta
Ilmanputsarin ja kaasarin ilmanottokukun välistä
Pakoputkesta?

17.7.2005 23:22

jerekar kirjoitti:Kurit poistettu myös:
Imukaulasta
Ilmanputsarin ja kaasarin ilmanottokukun välistä
Pakoputkesta?

Oliko tämä tarkoitettu meikäläiselle?
Imukaulassa ei ollut kuria, pakoputki on käytetty auki koska äänenvaimennin oli irti, ei ollut kuria sielläkään, Ilmanputsarissa ei myöskään mielestäni ollut mitään kuria tosin siitä en mene aivan takuuseen.

Tuo mikä tuossa nyt rajoittaa niin melkein väitän 100% että on sytkän rajoitin koska jos seokset on pielessä niin se ei röpötä noin tasaisesti kuin tuo täsmälleen samalla lailla missä vain olosuhteissa...

17.7.2005 23:26

Onkos kellään tietoa tuon tämän vuoden kaasari NRG:n kureista? Hukkishan tuossa on se on selvää, mutta kuinka prikka lähtee irti, vai onko suoraan holkissa kiinni? Kyselen kun en itse pääse katsomaan, kun kyseessä ei ole oma mopo. Kiitoksia etukäteen. ;)

17.7.2005 23:29

Desperate child kirjoitti:
jerekar kirjoitti:Kurit poistettu myös:
Imukaulasta
Ilmanputsarin ja kaasarin ilmanottokukun välistä
Pakoputkesta?

Oliko tämä tarkoitettu meikäläiselle?
Imukaulassa ei ollut kuria, pakoputki on käytetty auki koska äänenvaimennin oli irti, ei ollut kuria sielläkään, Ilmanputsarissa ei myöskään mielestäni ollut mitään kuria tosin siitä en mene aivan takuuseen.

Tuo mikä tuossa nyt rajoittaa niin melkein väitän 100% että on sytkän rajoitin koska jos seokset on pielessä niin se ei röpötä noin tasaisesti kuin tuo täsmälleen samalla lailla missä vain olosuhteissa...


Sulle oli joo. Käviskö kataforista semmonen himpun yli 30¤ ohitin?

.

17.7.2005 23:30

Desperate child kirjoitti:
jerekar kirjoitti:Kurit poistettu myös:
Imukaulasta
Ilmanputsarin ja kaasarin ilmanottokukun välistä
Pakoputkesta?

Oliko tämä tarkoitettu meikäläiselle?
Imukaulassa ei ollut kuria, pakoputki on käytetty auki koska äänenvaimennin oli irti, ei ollut kuria sielläkään, Ilmanputsarissa ei myöskään mielestäni ollut mitään kuria tosin siitä en mene aivan takuuseen.

Tuo mikä tuossa nyt rajoittaa niin melkein väitän 100% että on sytkän rajoitin koska jos seokset on pielessä niin se ei röpötä noin tasaisesti kuin tuo täsmälleen samalla lailla missä vain olosuhteissa...

eikö tämä sense ole samaa sukua fuden ym. kiinanihmeiden kanssa? nimittäin fudessa on messinki "tappi" kaasarin kannessa, joka rajottaa luistin nousemista ylä-asentoon tarkista siis se.

kiertääkö prikanpoiston jälkeen vähemmän esim. 30kmh nopeudessa, kun prikan kiinni ollessa? eli siis saavutetaanko sama nopeus pienemmillä kierroksilla?

17.7.2005 23:40

jerekar: no ehkäpä 30e rajoitin voisi olla jo jotain mutta täytyy miettiä

Micce: luistinkannessa ei ole rajoitinta, se tuli katottua, käsittääkseni tätä rajoitettua luistia käytetään vain näissä nelari skodeissa...

Ja tuota on vähän paha todeta tuota nopeus juttua koska skootteri oli kasassa varmaan 3kk sitten viimeksi (eli kiirettä ei ole pitänyt :) ) ja itse en sillä paljon ole ajanut, mutta mielestäni ajo ominaisuuksissa ei ole juuri mitään eroa prikallisen / prikattoman välillä eli kiertää suht samat koko ajan... Paitti se että sillon oli niin löysät kytkin jouset että kytkin ei irrottanut ollenkaan vaan tyhjäkäynnilläkin ryömi eteenpäin, nyt on uudet ja jäykemmät ja lähtee ihan järkevästi liikkeelle...

Mutta yksi juttu mitä rupesin miettimään niin noi variaattorin rullat ei hirveän hyvässä hapessa enää ole vaikka skodella onkin ajettu ruhtinaalliset 4000km, onko niillä paljon vaikutusta nopeuteen?

17.7.2005 23:45

Desperate child kirjoitti:jerekar: no ehkäpä 30e rajoitin voisi olla jo jotain mutta täytyy miettiä

Micce: luistinkannessa ei ole rajoitinta, se tuli katottua, käsittääkseni tätä rajoitettua luistia käytetään vain näissä nelari skodeissa...

Ja tuota on vähän paha todeta tuota nopeus juttua koska skootteri oli kasassa varmaan 3kk sitten viimeksi (eli kiirettä ei ole pitänyt :) ) ja itse en sillä paljon ole ajanut, mutta mielestäni ajo ominaisuuksissa ei ole juuri mitään eroa prikallisen / prikattoman välillä eli kiertää suht samat koko ajan... Paitti se että sillon oli niin löysät kytkin jouset että kytkin ei irrottanut ollenkaan vaan tyhjäkäynnilläkin ryömi eteenpäin, nyt on uudet ja jäykemmät ja lähtee ihan järkevästi liikkeelle...

Mutta yksi juttu mitä rupesin miettimään niin noi variaattorin rullat ei hirveän hyvässä hapessa enää ole vaikka skodella onkin ajettu ruhtinaalliset 4000km, onko niillä paljon vaikutusta nopeuteen?

jos ovat kovinkin kuluneet, niin on...
oletettavasti on ajettu ihan rauhallisesti tuo 4tkm (tytöllä ollut ;) ) niin tuskin on tolla ajolla vielä niin kuluneet, että vaikuttaisi merkittävästi kulkuun, mutta tarkista ne..
siis tämän sensei on 2t?

17.7.2005 23:53

Juups 2-T on. Ja rullissa oli yhdellä sivulla kaikissa semmonen kulunut lovi ja tosiaan rauhallisesti tällä on kyllä ajettu, pois lukien leikkiminen jota oon tolla joskus harrastanut/ tyttöystävä harrastanut, mutta eipä tuolla muuta voi/uskalla leikkiä kuin suditella tai paskarinkiä pyöritellä ja sitäkin aika vähän kuitenkin harrastettu...

Tosiaan sitä lovea jokaisessa rullassa mietiskelin mutta jos tuolla perkele on 4000km ajettu niin en sitten jaksanut miettiä asiaa enempää ja oli kiire saada mopo kasaan. Tietty se voi olla että ne rullat on jotenkin ollut viturallaan jossain vaiheessa koska tosta on ainakin kerran aikasemmin otettu vari auki ja jos ne on siinä päässyt meneen vituiks, meinaan muistaakseni tyttöystävä puhu että tää oli edellisen rikan poisto yrityksen takia aika pitkään remontissa, syytä en tiedä ja en tiedä ajettiinko tällä siinä välillä, mutta ainakin nyt kun tuosta otti varin auki niin rullat meni päin vittuja jos rullakuppia siirteli (eli ne oli poikittain siellä) ja täyty sitten purkaa ja laittaa oikealle paikalleen joten jos edellinen purkaja ei ollut tota huomioinut ja ne rullat oli ollu vituillaan siellä niin varmaan kuluu...

tai sitten siinä on hyosung säästänyt ja laittanut jotkut tosi paskat rullat sinne...

Mutta aika vähän noita rullia epäilen, koska kuulemma se on aina ollut tuommonen että kiihtyy helvetin hyvin 50km/h (joku 45km/h oikeata) ja alkaa siinä sitten röpöttämään...

18.7.2005 0:38

Desperate child kirjoitti:Juups 2-T on. Ja rullissa oli yhdellä sivulla kaikissa semmonen kulunut lovi ja tosiaan rauhallisesti tällä on kyllä ajettu, pois lukien leikkiminen jota oon tolla joskus harrastanut/ tyttöystävä harrastanut, mutta eipä tuolla muuta voi/uskalla leikkiä kuin suditella tai paskarinkiä pyöritellä ja sitäkin aika vähän kuitenkin harrastettu...

Tosiaan sitä lovea jokaisessa rullassa mietiskelin mutta jos tuolla perkele on 4000km ajettu niin en sitten jaksanut miettiä asiaa enempää ja oli kiire saada mopo kasaan. Tietty se voi olla että ne rullat on jotenkin ollut viturallaan jossain vaiheessa koska tosta on ainakin kerran aikasemmin otettu vari auki ja jos ne on siinä päässyt meneen vituiks, meinaan muistaakseni tyttöystävä puhu että tää oli edellisen rikan poisto yrityksen takia aika pitkään remontissa, syytä en tiedä ja en tiedä ajettiinko tällä siinä välillä, mutta ainakin nyt kun tuosta otti varin auki niin rullat meni päin vittuja jos rullakuppia siirteli (eli ne oli poikittain siellä) ja täyty sitten purkaa ja laittaa oikealle paikalleen joten jos edellinen purkaja ei ollut tota huomioinut ja ne rullat oli ollu vituillaan siellä niin varmaan kuluu...

tai sitten siinä on hyosung säästänyt ja laittanut jotkut tosi paskat rullat sinne...

Mutta aika vähän noita rullia epäilen, koska kuulemma se on aina ollut tuommonen että kiihtyy helvetin hyvin 50km/h (joku 45km/h oikeata) ja alkaa siinä sitten röpöttämään...

juu, jos rullat on "neliöityneet" niin kannattaa vaihtaa, mutta pieni "neliöityminen" ei vaikuta hirveemmin kulkuun...

jos rullat tippu, kun liikuttelit varia niin tuskin oli omissa koloissaan. pura vari ja putsaa osat, laita rullat paikoilleen ja heitä kunno testilenkki ja kokoile kulkevuutta, ja jos ei sen jälkeen tunnukulkevan 45- enempää niin kuristuksia metsästämään.
kierrostenrajotinta veikkaisin itsekkin, ja putkessa ei ollut minkään näköstä (näkyvää) kuristusta, edes hukkaputkea?

18.7.2005 16:14

Siis ne rullat tippui kun jousi ei ollut enää painamassa varia auki joten se toinen pala siitä pääsi niin auki että rullat pääsi pois paikoiltaan, mutta kokoamis vaiheessa laitoin ne sinne paikoilleen ja muutenkin nippuun. Jos ne rullat ei siellä kunnolla olis niin väittäisin että ei tuo liikkuis alkuunkaan, kaverin x8r meinaan oli aika tarkka niistä rullista... Ja tuo hyosung liikkuu kuitenkin niinkuin aina ennenkin. Selkeästi se alkaa pätkimään kun mittariin kertyy 50 vauhtia, eli CDI ssä rajoitin melkein pakko olla. Hukkaputkea ei ole...

18.7.2005 16:32

paljos on kuulotuntumalla kierroksia kunnes alkaa pätkimään?

18.7.2005 17:34

onko gianelli G.O. putki paljoakin parempi kuin vakio, mistä on otettu hukkis pois, ja mallihan on mbk booster