Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.10.2006 8:14

_nikko kirjoitti:
piggi kirjoitti:ja voiko kone kärsiä jos ottaa ainoastaan hukkaputket pois?

Kyllä siitä kannattaa ottaa se prikkakin pois. Ei se muuta nopeutta kovinkaan paljoa. Bensan kulutus ei nouse mutta kiihtyvyys ja nopeus nousevat roimasti.

Sitäpaitsi se prikka on yleensä paljon helpompi nyppäistä irti.

2.10.2006 12:30

piggi kirjoitti:ja voiko kone kärsiä jos ottaa ainoastaan hukkaputket pois?


Kyllä. Ei se tykkää hyvää jos jatkuvasti kierrätetään yli, että ota vaan se prikka poies sieltä. MUTTA imo ois fiksumpaa hommata joku halpa kuritonta vakioputkea vastaava tehari, niin ei tarttis ruveta ronkkimaan sitä vakioputkea, mikä on varmasti ainakin tuplasti arvokkaampi. Jos kyseessä on kattiputki niin mennään jo ihan eri sfääreissä.

2.10.2006 15:16

Ritariassa kirjoitti:Kysyin tätä jo tuossa aloittelija-threadissa, mutta ei sieltä saanut varmaa tietoa?
Tämä threadi sopiikin paremmin aiheeseen kun kuristuksista on kyse.
Eli aeroxin stageII-putkessahan on siellä loppukäyrässä kuristin, mutta onko se sen käyrän ylä- vai alareunassa?
Eli heti paisarin jälkeen vai vasta siinä ennen pientä äänenvaimenninta. Ei viitsisi turhaan putkea katkoa.

Minun muistaakseni se on siinä heti paisarin jälkeen mut mikset sä voi katkaista sitä putkea siitä paisarin jälkeen ku näkeehän siitä jos se on siellä mutkan takana,kokeilet vaikka rautalangalla;) aerox topicista löytyy tähänki vastaus varmasti ku itelläni sattuu olemaan se uudemman mallin putki.

3.10.2006 17:22

tiedättekö mitä kannattais tehä ku mulla on hukkaputtki tukittu ja prikka pois nii kulkee 80. haluisin et se kulkis 65 voisko siihe tehä jonku kuristuksen.

3.10.2006 17:42

piggi kirjoitti:tiedättekö mitä kannattais tehä ku mulla on hukkaputtki tukittu ja prikka pois nii kulkee 80. haluisin et se kulkis 65 voisko siihe tehä jonku kuristuksen.


viilaat sitä prikkaa senverran, että rajottaa siihen 65 ja laitat takasi. Jos ei oo rikkaa tallella nii teet semmosen jostai putkesta sahaamalla. (oma vastuu..)

3.10.2006 17:48

Cirya kirjoitti:
piggi kirjoitti:tiedättekö mitä kannattais tehä ku mulla on hukkaputtki tukittu ja prikka pois nii kulkee 80. haluisin et se kulkis 65 voisko siihe tehä jonku kuristuksen.


viilaat sitä prikkaa senverran, että rajottaa siihen 65 ja laitat takasi. Jos ei oo rikkaa tallella nii teet semmosen jostai putkesta sahaamalla. (oma vastuu..)


tai sit etit jonkun yrityksen joka koneistaa kappaleita ja kysyt jos ne ystävällisinä sorvois siit vähä pois

4.10.2006 21:09

Tiiättekö onko Solifer XTR50 kuristuksia ja miten prikan sais huitsin nevadaan sieltä :D Kiitoksia etukäteen järkevistä vastauksista/avuista.

20.10.2006 17:14

Mulla olis aprilia sr-50 (erre) racing skootteri, vuosmallia 2004 ja aattelin, että onko tässä toi ihme pillikuristin vai hukkaputki ? Ja jos se on se pillikuristin niin mites siitä päässään eroon ?

Edit: Ja en sitten ole mikään mestari näissä asioissa o_O

20.10.2006 20:22

Ozwaldo kirjoitti:Mulla olis aprilia sr-50 (erre) racing skootteri, vuosmallia 2004 ja aattelin, että onko tässä toi ihme pillikuristin vai hukkaputki ? Ja jos se on se pillikuristin niin mites siitä päässään eroon ?

Edit: Ja en sitten ole mikään mestari näissä asioissa o_O
pillikuristin pitäs olla ja eroon pääsee ku ostaa moparist uuden kurittoman alkukäyrän...muistaakseni siel myytiin ja hinta tais olla n.50¤

20.10.2006 20:37

paperbox kirjoitti:
Ozwaldo kirjoitti:Mulla olis aprilia sr-50 (erre) racing skootteri, vuosmallia 2004 ja aattelin, että onko tässä toi ihme pillikuristin vai hukkaputki ? Ja jos se on se pillikuristin niin mites siitä päässään eroon ?

Edit: Ja en sitten ole mikään mestari näissä asioissa o_O
pillikuristin pitäs olla ja eroon pääsee ku ostaa moparist uuden kurittoman alkukäyrän...muistaakseni siel myytiin ja hinta tais olla n.50¤

http://img65.imageshack.us/img65/34/sko ... 005gg1.jpg Eli tollaset sieltä löytyy... Pillikuristimia taitaapi olla ?

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=15007
Löysin tuollaisen.. Ainakin ton mukaan sopis mun aprilia sr-50 racingiin.. vm 04.

20.10.2006 21:04

Ozwaldo kirjoitti:http://img65.imageshack.us/img65/34/sko ... 005gg1.jpg Eli tollaset sieltä löytyy... Pillikuristimia taitaapi olla ?

Hukkiksia noi on..

20.10.2006 21:06

mängi kirjoitti:
Ozwaldo kirjoitti:http://img65.imageshack.us/img65/34/sko ... 005gg1.jpg Eli tollaset sieltä löytyy... Pillikuristimia taitaapi olla ?

Hukkiksia noi on..

Varma kans ? http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=23066 tossa aiheessa ei mainita mun skodemallin kohdalla mitään hukkaputkista. On vain pillikuristin ja prikka.

20.10.2006 21:33

Ozwaldo kirjoitti:Varma kans ?

Varma on, kaks kipaletta hukkaputkia.. Kyl skootterimies nyt hukkiksen tunnistaa ;)

20.10.2006 21:37

mängi kirjoitti:
Ozwaldo kirjoitti:Varma kans ?

Varma on, kaks kipaletta hukkaputkia.. Kyl skootterimies nyt hukkiksen tunnistaa ;)

Iso kiitos :D Huomenna voi sanoo hyvästit hukkiksille.

20.10.2006 21:40

Jep, hukkiksia nuo on, muistin väärin kurit. jokatapauksessa uutta alkukäyrää kaipaa, tai sitten suoraan tehari.